Barnevognsvugger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.843 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Anna-IHA

Hej forældre

Vi er en gruppe af 1.semester ingeniørstuderende, der i et projekt om hjælpemidler har konstrueret et apparat der kan vugge en barnevogn frem og tilbage eller fra side til side med en indstillelig hastighed og intensitet. Meningen er at den kan give en ’hjælpende hånd’ hvis barnet skal vugges i søvn.

Barnevognsvuggeren kører på strøm, og ville i den færdige udgave kunne køre på batteri. Den er transportabel, næsten lydløs og monteres på barnevognens håndtag. På nuværende tidspunkt er den på størrelse med - lidt tykkere end - en ½ liters sodavandsflaske.

Vi vil rigtig gerne høre fra jer der har mere børneerfaring end os, om det er et hjælpemiddel I ville kunne bruge, hvad I ville ligge vægt på hvis I skulle anskaffe jer et og hvilken pris I ville give for det.

Vi håber meget at der er nogen af jer der vil tage jer tid til at svare osJ

Mange hilsner Anna /på vegne af gruppe 12 fra Ingeniørhøjskolen i Århus

P.S: Vi har testet barnevognsvuggeren ved forskellig hastighed, intensitet og vægtbelastning, og den kører stabilt og er fuldstændig sikker, MEN vi ved ikke om den er behagelig for en baby, for indtil videre er der ingen baby der har prøvet at blive vugget af den… Så hvis der er nogen der bor i Århus og kunne tænke sig at prøve den, så skriv endelig herinde, og så finder vi ud af noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

serinasmor

ville aldrig købe den ... det er ikke godt at vænne barnet/baby til at skulle vugges i søvn .. her i huset bruges det kun som yderste nødstilfælde

Anmeld

10. november 2010

TbCp

serinasmor skriver:

ville aldrig købe den ... det er ikke godt at vænne barnet/baby til at skulle vugges i søvn .. her i huset bruges det kun som yderste nødstilfælde

PRÆCIS!!!

Fjollet!

Anmeld

10. november 2010

spj

serinasmor skriver:

er helt enig. Et barn skal kunne sove af sig selv uden at blive vugget i søvne.

Anmeld

11. november 2010

Fyn

Min mand kan SLET ikke forstå hvorfor den ikke er opfundet!!! Så dejligt at høre den eksisterer nu...

HVIS vi boede i nærheden af Århus var I meget velkomne til at afprøve den her! Vores datter vil SÅ gerne lige skubbes når hun falder i søvn... Og selvom det er et skråplan og de skal lære at sove uden at blive vugget, ja, så havde vi nok investeret i den hvis den fandtes.

Manden siger han vil betale 1000 kr. for den. Jeg vil mene det er i overkanten. 400 kr. synes jeg er mere realistisk. Især hvis man kan sælge den senere til en god brugt-pris.

/C.

Anmeld

11. november 2010

Mormilla

spj skriver:

er helt enig. Et barn skal kunne sove af sig selv uden at blive vugget i søvne.

Kunne ikke være mere enig!!!

Anmeld

11. november 2010

L-Mortil3

Herhjemme har vi godt kunne bruge en "VUGGEvugger" , men sådan helt generelt er der jo bare en suuuper dårlig ide at vende børn til at blive vugget.

Jeg vender lige tilbage med, hvad jeg ALTID synes babymarkedet har manglet Skal bare liiige komme i tanke om det

Anmeld

11. november 2010

Anna-IHA

Hej og tak for jeres svar

Ja, det er jo et emne som der er delte meninger om, og vi sætter pris på alle input. Er der nogle flere der har nogen idéer til hvad sådan én ellers skulle kunne, koste, hvordan den skulle se ud osv.?

Vi håber at høre fra jer og vil stadig rigtig gerne prøve at vugge en rigtig baby i vores barnevognsvugger hvis der er nogen der bor i nærheden og gerne vil prøve...

Mange hilsner Anna

P.S.: Vi har også videoklip af den i aktion, hvis nogen skulle være interesseret i at se hvordan den virker. (Det er kun en prototype, og vi er ikke ude på at sælge den til nogen vil jeg lige for en god ordens skyld tilføje...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.