En blandet pose spørgsmål til de sy-erfarne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. november 2010

linemus

Nu hælder jeg lige alle spørgsmålene ud, og så håber jeg, der er nogen, der vil svare I må gerne udpensle svarene, da jeg er noget grøn i faget, men gerne vil prøve.

Jeg så, der var en, der lavede nogle fede puder til Tripp Trapp stolen. Hvad kommer man inden i?

Smock. Hvordan gør man det? Er det meget svært? Jeg vil så gerne sy søde kjoler og bukser til mine piger, og det ville lige sætte prikken over i'et at kunne det med smock.

Hvordan syr man foer i fx et par tullebukser? Skal man bare have to lag stof? Er det noget bestemt stof, man bruger til foer?

Vh Line aka SpørgeJørgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

ekzunz

linemus skriver:

Nu hælder jeg lige alle spørgsmålene ud, og så håber jeg, der er nogen, der vil svare I må gerne udpensle svarene, da jeg er noget grøn i faget, men gerne vil prøve.

Jeg så, der var en, der lavede nogle fede puder til Tripp Trapp stolen. Hvad kommer man inden i?

Smock. Hvordan gør man det? Er det meget svært? Jeg vil så gerne sy søde kjoler og bukser til mine piger, og det ville lige sætte prikken over i'et at kunne det med smock.

Hvordan syr man foer i fx et par tullebukser? Skal man bare have to lag stof? Er det noget bestemt stof, man bruger til foer?

Vh Line aka SpørgeJørgen

Gode spørgsmål, som jeg også godt kunne bruge svar på - undtaget det med smock, jeg ved hvordan man gør, men har aldrig prøvet det endnu, så jeg må nok hellere afholde mig fra en forklaring (noget med at undertråden skal være elastiktråd, og så syr man bare i en spiral til stykket er bred nok (og så gjorde jeg det alligevel))

Anmeld

10. november 2010

lion

linemus skriver:

Vh Line aka SpørgeJørgen

Håber dte bliver forståelig, eller bare sige til.

1. I stof2000 kan man købe mange forskellige slag ting til pude, jeg ved de gerne vil hjælpe dig, man kan nemllig købe pladevat eller en skumfirkant.

2. Smock er meget let at sy. Du går ned i en stofforretning og køber noget elastik, som du spoler op på din undertråd, og så er det bare at sy.

3. foer i tøjer er ikke så slemt. Ja det er som at lave 2 parc bukser og sy dem sammen vrang mod vrang. Du syr dem sammen nede i benåbningen og vender dem, så syer du det hele sammen med ribben i livet.

Omkring stoffer til foer, ja det er forskelligt, men alm bomuldstof er helt ok.

Håber det kunne bruges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.