Mortens Aften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

536 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. november 2010

Kaufie

Fejrer I Mortens Aften??

Vi skal hjem til mine forældre i aften -og jeg går ud fra menuen står på and....

Min mormor og morfar plejede at invitere hele familien hjem til dem til and på Mortens aften, men et år havde min mormor ikke overskud til det - og det endte med, at d. 10/11 1998 blev hendes sidste aften, da hun sov stille ind mens min morfar var ved at gå i seng.

Siden da har min mor haft det lidt svært med denne aften - og synes på en måde ikke det er noget at fejre - men så alligevel.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

linemus

Nej, det har vi aldrig gjort. Heldigvis da - nu hvor vi ikke spiser kød mere

Jeg kan godt forstå, det må være lidt mærkeligt at skulle "fejre" på hendes dødsdag. Vi har lidt det samme på pigernes fødselsdag, som blev min morfars sidste dag. Omvendt synes jeg også det er smukt, at I holder traditionen ved lige i hendes ånd og samles - mon ikke det er sådan, hun gerne vil have det?

Knus Line

Anmeld

10. november 2010

Marco2

T's mormor har fødselsdag på Mortens Aftens dag, så det har altid været tradition for at hele familien mødes og fejrer hendes fødselsdag med andesteg og hele svineriet. Og det er jo onkler, fastre, søskende børn, børnebørn så altid mange. 

Men hun er desværre blevet så gammel og senil nu, at det vil være for overvældende for hende at vi alle kommer. Så i år er det kun hendes 3 børn med ægtefæller der kommer. Men vi synes så det har været så god en tradition, så T's søskende har aftalt at føre traditionen videre. Så T's 2 søstre + bror + partnere og børn kommer ud til os i aften hvor vi skal ha' and og det hele. Glæder mig og tror det bliver rigtigt hyggeligt.

Så jeg skal rigtig hjem og kokkere Folk kommer så bar dumpende når de får fri fra arbejde og kan hjælpe med at lave maden og dække bord.

Ag 

Anmeld

10. november 2010

Lise

Vi har aldrig fejret det i hverken min eller Christians familie. Jeg synes det kunne have været meget hyggeligt....

Kan godt se at det er lidt underligt at fejre dagen hvor mormor døde, men man kan også se på det på den måde at familien samles, og husker hende, og som Line skriver, fører traditionen videre i hendes ånd

Christians mor døde på hans fars fødselsdag. Så det er også lidt specielt hvert år til hans fødselsdag...

Anmeld

10. november 2010

ka li ja

vi har ikke nogen fast tradition for det, men engang imellem når jeg har husket det, så har jeg lavet en and, hvis jeg gad.

men i aften står den på lakse sandwich fra ANNE'S, uhhmmm

Anmeld

10. november 2010

bette

vi skal ned til silkeborg hos mikkel og simones oldefar. han bor på sådan et ældre center hvor vi bliver inviteret med til spisning hvert år.. og der får vi and.. det strider dog mod vores kur... men tja.. denne ene dag går nok..

Anmeld

10. november 2010

Anja

Vi fejrer det ikke og får heller ikke and i dag ..... det kunne ellers have været lækkert

Anmeld

10. november 2010

heaven

vi fejrer det ikke i dag, men venter til på lørdag, så vi ikke skal op og på arbejde og kan få lidt rødvin og noget 

min side af familien har aldrig fejret det, så det er med mandens vi skal fejrer..... vi skal grille anden, - det er super lækkert, og så skal vi selvfølgelig have hele tilbehøret til... mums...

Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.