Hvordan med det der hindeløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.038 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. november 2010

morNov2010

Hej allesammen

Jeg er idag 39+5 og har været til jordemoder. Hun har løsnet hinder og fortalt mig, at jeg har en smule livmoderhals tilbage, men er åben 2-3 cm og hun kunne lige så fint udvide med fingeren, så jeg er helt blød.

Efterfølgende har jeg blødt noget, og haft en masse plukveer, men ikke rigtig noget, som jeg vil betegne som veer (altså nogen der bider).

Så... nu har jeg sendt manden på arbejde (får fri kl. 4.30 i morgen tidlig), bagt boller og pølsehorn, støvsuget, vasket tøj.

Hvad er jeres erfaringer med det hindeløsning?

Kh Mette, som bare gerne vil have der sker noget snart.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Omerovic

Hej

jeg fik en hindeløsning i onsdags (40+6) ved jordemoderen, men fik ikke rigtigt noget ud af det, jo slimproppen smuttede torsdag morgen og det er så det desværre..

Men jeg har så læst at hvis der skal ske noget, skulle det ske inden et døgn fra hinden bliver løsnet

Anmeld

9. november 2010

Pige2009

morNov2010 skriver:

Hej allesammen

Jeg er idag 39+5 og har været til jordemoder. Hun har løsnet hinder og fortalt mig, at jeg har en smule livmoderhals tilbage, men er åben 2-3 cm og hun kunne lige så fint udvide med fingeren, så jeg er helt blød.

Efterfølgende har jeg blødt noget, og haft en masse plukveer, men ikke rigtig noget, som jeg vil betegne som veer (altså nogen der bider).

Så... nu har jeg sendt manden på arbejde (får fri kl. 4.30 i morgen tidlig), bagt boller og pølsehorn, støvsuget, vasket tøj.

Jeg fik hindeløsning lørdag kl. 12 og vandet gik kl. 0.15. Laura er født kl. 6 søndag morgen

Anmeld

9. november 2010

morNov2010

Ja med jeres erfaringer, så håber jeg da på den sidste historie gør sig gældende for mig .

Jamen jeg må bare vente.

Jeg har faktisk en aftale med jordemoderen torsdag, da hun sagde, at skulle hindeløsning bruges som et egentligt igangsætningsmiddel, skulle man gøre det x 3 med 2 døgns mellemrum (hvis det altså ikke virker første gang).

Kh Mette

Anmeld

9. november 2010

Magsen

eeej hvor spændende !!!

håber det sker noget :*

du må lige huske at opdatere ..

.. jeg fik hindeløsning d. 01 nov, tidlig morgen d. 02 nov gik slimproppen, samme aften ved otte tiden gik vandet og 03 nov kl 13.00 er min prinsesse født <3

for at du er ligeså heldig

Maggie med prinsessen på en UGE i morgen ??

Anmeld

10. november 2010

morNov2010

Maggieh skriver:

eeej hvor spændende !!!

håber det sker noget :*

du må lige huske at opdatere ..

.. jeg fik hindeløsning d. 01 nov, tidlig morgen d. 02 nov gik slimproppen, samme aften ved otte tiden gik vandet og 03 nov kl 13.00 er min prinsesse født <3

for at du er ligeså heldig

Maggie med prinsessen på en UGE i morgen ??

Der er så desværre ikke sket så meget nyt her. Har været vågen det meste af natten med nogle småveer, som kom hvert 15-20 min., men aldrig rigtig blev til noget. Kl. 6 faldt jeg i søvn, og har så sovet en time. Nu skal jeg lige have sønnemand sendt i skole, så går og håber, håber håber. Men må indrømme, at jeg tror det bare var det. Desværre.

Kh Mette, med kun en dag til termin, og MEGET utålmodig.

Anmeld

10. november 2010

Magsen

morNov2010 skriver:

Der er så desværre ikke sket så meget nyt her. Har været vågen det meste af natten med nogle småveer, som kom hvert 15-20 min., men aldrig rigtig blev til noget. Kl. 6 faldt jeg i søvn, og har så sovet en time. Nu skal jeg lige have sønnemand sendt i skole, så går og håber, håber håber. Men må indrømme, at jeg tror det bare var det. Desværre.

Kh Mette, med kun en dag til termin, og MEGET utålmodig.

eej hvor nedern :/ men der er stadig tid mit vand gik først kl. 8 om aftenen dagen efter hehe

(men var da en uge over termin)

Anmeld

10. november 2010

oo

jeg fik lavet hindeløsning hos jordemoderen klokken 12:45 og klokken 13:10 startede mine veer, så det var ekstremt effektivt

Anmeld

10. november 2010

Bryndis

morNov2010 skriver:

Hej allesammen

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men jeg har fået af vide at når man får lavet den hindeløsning så roder jordemoderen bare lidt rundt der nede og spreder fingrene lidt...

Kan man godt gøre det selv? 

Anmeld

10. november 2010

morNov2010

Bryndis skriver:

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men jeg har fået af vide at når man får lavet den hindeløsning så roder jordemoderen bare lidt rundt der nede og spreder fingrene lidt...

Kan man godt gøre det selv? 

Det kan man vel i teorien godt, hvis man kan få sine fingre helt derop.

Jeg ved jo overhovedet ikke hvad det er de føler efter, men det er fuldstændig korrekt, at hun rodede lidt rundt, og kørte fingrene lidt rundt (eller spredte dem lidt).

Håber da godt nok for dig, der snart sker noget (sidder og får helt dårlig samvittighed over at være utålmodig, når jeg ikke engang er gået over tid endnu).

Kh Mette, 39+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.