jeg havde endelig termin den 21 juli men Lucas kom 14 dage over tiden den 4 august..
lørdag en 31 juli på min fødselsdag begyndte jeg og får veer hen på eftermiddagen og blev ved hen på aften. ved midnat ringede jeg til fødegangen, men hun sagde jeg skulle prøve og tage et bad og nogle hovdepinepiller og få sovet. det gjorder jeg så.
Såen blev det ved til tirdags aften. jeg ringede der op igen og sagde jeg virkelig havde det dårligt og at jeg ikke havde sået særlig meget siden søndag. Hun spurgte mig så, hvad vil du helst, jeg kan se d skal sættes igang i morgen, men du kommer bare her op så tjekker vi jer.
jeg kommer der op og hun tjekker mig og spørg om jeg vel sove der oppe eller vel hjem og sove. hun går igen og kommer ind og siger det er bedste jeg bliver der oppe for så kan jeg få noget beroligne så jeg kan få sovet lidt.
så belv det onsdag og jm kommer ind og mærker om jeg skal ha en stik piller eller om jeg skal på fødegangen. jeg er 2 cm åben og sender mig ned på en stue.. halv 9 kommer hende jm der skal være inde ved mig. hun mærker jeg er 5 cm åben og hun kan mærke en bule i fosterhinden.
de mender det er fordi det går så stærkt. hun siger jeg skal prøve og gå en tur og komme igen klokken ved 10 tiden. tiden går og går jeg har masser a veer stor og små, jeg får pt ingen smertestilende kun varmepuder på lændet og maven. ved 13 tiden skal hun til og prikkehul på fosterhinden.
men kan mærke den bule igen så hun tilkalder lægen for og se om jeg skal ha kejsersnit, ( for hun var bange for og prikke hul på den) lægen kommer og kigger og prikker så hul på fosterhinden, grønt vand siver ud, hun siger så jeg skal ha sådan en på maven så vi kan høre basses hjerte, sprøg hende så om jge må komme i vand, men det ville hun ikke havde for så kunne de ikk holde øje med basses hjerterytme.
13.30 var jeg 9 cm åben og eg begynder og lukke mig i igen. 15.30 er der jm skift og hende jm der var inde fra start fortæller så hvordan jeg har haft det og hvordan det er gået.. den nye jm gør så klar til og ligge drop og stikker så forkert, fortæller hende så at jeg er bange for nåle så hun skal dælme tage sig sammen. 2 gang er lykkens gang. 16.15 er jeg lukket mig til 4-5 cm og hun sætter veedråberne op. 17.20 begynder mine presseveer og jeg bliver ved ca. 1½ time. og veerproppen er oppe på 180 ml. ret meget. mine veer vare 35 sek og kommer lige efter hinanden.
18.20 tilkalder hun lægen. veerne kommer 7-8 gange på 10 min og vare kun 25 sek. 18.30 kommer der 3 jm, 2 sygeplejske og en børnelæge og 2 læger. lægen tager en blodprøve fra hovedet og den viser basse ikke har det særlig godt. så han skal bare ud hurtigt, så han skal tages med sugecup, 18.42 sætter han sugecuppen på. han hiver så hårdt at det falder a 2 gange, og 3 gang kommer lucas så ud, 18.47 er klokken og han bliver hurtigt taget væk fra mig og bliver tjækket og kommer op på børne afdeling. men der går en ½ time så er han nede igen. i mellem tiden skal jeg syses han syer mig i 40 min. han vejede 3430 g. og var 56 cm..
undskyld hvis det er lidt rodet men tænker stadig meget over det. syns ikke sygehuset har gjordt særlige meget for og snakke med mig om det ordenligt.