Privatklinik - Hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. november 2010

amjans

Kære alle,

Min mand og jeg er i den ulykkelige situation at vi nok ikke får mere end 1 forsøg på ICSI eftersom min mands sædkvalitet er meget meget lav (150.000).

Vi vil ikke give op fordi det offentlige system gør det, og vi vil derfor prøve videre i det private - Men jeg har brug for gode råd til hvilken klinik i Storkøbenhavn der er god.

Hvis vi skal give ~kr. 25.000 per ICSI forsøg SKAL det være den bedste!

Mange tak på forhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

baby84

hvorfor får i kun et forsøg. Min mands sædkvalitet er endnu lavere 10-100stk. De sagde det var godt nok til ICSI. Vi var idag til samtale i det offentlige og vi får vist 3 forsøg med den nye tilskudsordning som er billigere end det private (ca 30000), hvor det private kan tage 45000. Vi starter derfor op i det offentlige.

Anmeld

9. november 2010

amjans

Lægen sagde til os at såfremt de ikke kan finde nogle passende sædceller som de kan bruge i ICSI forsøget, får vi ikke et forsøg igen - Begrundelsen er at de ikke synes at kvinden skal gennemgå en måneds hormonbehandling hvis chancen er så lille.

Jeg er nysgerrig for at høre hvor I er kaldt til behandling, da det virker som om de er betydeligt mere 'fleksible' (af mangel på bedre ord.....).

Jeg synes det burde være min egen vurdering og beslutning eftersom det er min krop, men det vil de desværre ikke....

Så ja, det bliver dyrt!

Anmeld

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er tilknyttet Dansk Fertilitetsklinik. Det er en rigtig god klinik som også har lørdagsåbent

http://www.danfert.dk/

Anmeld

9. november 2010

baby84

det var min klare opfattelse af de ville give mere end et forsøg. jeg spurgte bekymret hvad de ville gøre hvis de stod med fine æg og ingen sædceller, hvilket jeg syntes var relavant i vores tilfælde hvor der var så få.

Han sagde at de ville kæmpe for at finde sædceller nok og at de ellers ville kunne haste operere manden og hente sæd ud af testiklerne. Han lød ikke pesimistisk, men nu bliver jeg da helt i tvivl om jeg har misforstået noget. Selvfølgelig kan det være man bliver afsluttet hvis de prover og der ikke er nok. Synes bare 150.000 lyder af meget hvis min læge var optimistisk ved 10-100 stk. Han fortalte en hisorien om et par hvor pludselig ikke havde nogen. De endte med at operere og fandt så efter mange timer nok til at befrugte ægene. Det gjorde mig ret rolig.

Tror ikke man skal være så bekymret for at de ikke finder nok til at befrugte ægene. Hvis der er flere hundrede tusind burde de kunne finde  8-10stk eller hente dem ud af testiklerne.

Vi er behandling i Dronninglund

Anmeld

10. november 2010

amjans

Selvom min mand har 150.000 er det kun lige nok til at måle mobilitet etc - Han har været nede på 4000 hvor de sagde at de ikke ville kunne sætte os i behandling. Heldigvis er den blevet forbedret siden da (Tak til ham der opfandt Kolos - Separat tråd følger...)

Det de fortalte os var at hvis der ikke er nogle sædceller at finde, skal vi have taget stilling til om vi vil bruge en donor - Men det vil vi ikke hvorfor forløbet så dermed afsluttes.

Operation er ikke en mulighed da den lave sædkvalitet ikke er pga 'forsnævring' men på grund af atrofi i testiklen (pga fåresyge) - så derfor vil 'kvaliteten' være den samme inde i testiklen.

Jeg må indrømme at jeg er forvirret - man får forskellige ting at vide afhængigt af hvor man går.... Og hvorfor skulle vi have dårlige tilbud end hvis vi blev behandlet fx i Dronninglund...?
Min mand er overbevist om at grunden til at de ikke vil fortsætte er fordi de har er budget de skal overholde - Så en ren, kold penge-sag. Det håber jeg ikke er rigtigt.

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

Hvor bor du i landet? Så er det måske nemmere at anbefale, så man ikke anbefaler nogen på Sjælland hvis du bor i Jylland eller omvendt.

Anmeld

10. november 2010

amjans

tinasmor skriver:

Hvor bor du i landet? Så er det måske nemmere at anbefale, så man ikke anbefaler nogen på Sjælland hvis du bor i Jylland eller omvendt.

I storkøbenhavn - Som nævnt i oprindeligt indlæg

Anmeld

10. november 2010

<3

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg er tilknyttet Dansk Fertilitetsklinik. Det er en rigtig god klinik som også har lørdagsåbent

http://www.danfert.dk/

Jep, god klinik med godt omdømme Har arbejdet der engang

Anmeld

10. november 2010

tinasmor

amjans skriver:

I storkøbenhavn - Som nævnt i oprindeligt indlæg

Godmorgen

I såfald kan jeg anbefale Trinaglen i Hellerup

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.