hjælp hjælp hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

Tulle28

Åhhh hvor jeg føler med dig:-(

Løsningen for mig var suttebrikker fra Avent - jeg havde en revne i den ene brystvorte som ikke ville hele, og jeg sad med tårer og en flaske snaps fra fryseren (som iøvrigt er et meget godt tip, da det bedøver brystet lidt - du kan også bruge en isterning eller bare en pose frosne ærter;-)) hver gang hun skulle lægges til. 3 dage med suttebrik og så var jeg helet nok til at hun ikke rev brystet op igen og jeg har ikke haft problemer siden. Ved godt at der er delte meninger om ammebrikker og det var også sidste udvej for mit vedkommende - men jeg kan godt ærgre mig lidt over at jeg ikke forsøgte dem lidt tidligere. (dvs. jeg prøvede med apotekets ammebrikker, men de var aaaaalt for store og gjorde det nærmest bare værre. Og jeg var ikke klar over at der fandtes andre mærker og størrelser).

Håber snart du heler - når amningen kører er det så nemt og hyggeligt:-)

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

6800

filuccasmor skriver:

hej piger

ja hjælp siger jeg bare, jeg ved der her været mange indlæg som denne, og jeg har været inde og læse en masse.

sagen er den at jeg har siden jeg fødte min datter for 3 uger siden har jeg haft sårede brystvorter som bare gør så ondt det er virkelig så slemt at jeg sidder og tuder når hun tar fat det er helt vildt så ondt det gør, jeg har bare prøvet alt synes jeg, jeg lufttørre og smøre mælk på, jeg smørre med crem fra apoteket, jeg har ammeskaller på, jeg har prøvet at aflaste ved at malke ud,jeg har prøvet forskellige ammestillinger, men nu ved jeg ikke hva jeg skal gøre mere, jeg synes det er utroligt at det satdig ikke er helet efter 3 uger skal jeg prøve at ringe til lægen, hun må vel kunne give mig noget som kan få det til at hele.

jeg har så meget brug for gode råd hjælp mig hjælp mig

knus filucca&smillasmor som er lige ved at gi op men som alligevel er så stædig at det gør hun ikke

Puha hvor jeg kender det, jeg var også et stor sår for 1½ uge siden...jeg har siden brugt suttebrikker, det tager det værste og giver såret mulighed for at hele, da bebs ikke kommer ind til det...mine sår er nu væk og er så småt begyndt at lægge suttebrikkerne væk igen...

Anmeld

12. november 2010

kitra

filuccasmor skriver:

jeg bruger fartisk ammepude, men det vil jeg da prøve at lade være med, men hva gør du så kommer du ikke til at side og spænde i skuldrene hvis du ingen pude har?

jeg brugte en lille  sofa pude så sad jeg helt okay

Anmeld

13. november 2010

StineW

filuccasmor skriver:

hej piger

ja hjælp siger jeg bare, jeg ved der her været mange indlæg som denne, og jeg har været inde og læse en masse.

sagen er den at jeg har siden jeg fødte min datter for 3 uger siden har jeg haft sårede brystvorter som bare gør så ondt det er virkelig så slemt at jeg sidder og tuder når hun tar fat det er helt vildt så ondt det gør, jeg har bare prøvet alt synes jeg, jeg lufttørre og smøre mælk på, jeg smørre med crem fra apoteket, jeg har ammeskaller på, jeg har prøvet at aflaste ved at malke ud,jeg har prøvet forskellige ammestillinger, men nu ved jeg ikke hva jeg skal gøre mere, jeg synes det er utroligt at det satdig ikke er helet efter 3 uger skal jeg prøve at ringe til lægen, hun må vel kunne give mig noget som kan få det til at hele.

jeg har så meget brug for gode råd hjælp mig hjælp mig

knus filucca&smillasmor som er lige ved at gi op men som alligevel er så stædig at det gør hun ikke

Hvordan går det med babserne? Har jo vildt ondt af dig.

Knus Stine / www.sitbag.dk

Anmeld

13. november 2010

Mama3

StineW skriver:

Hvordan går det med babserne? Har jo vildt ondt af dig.

Knus Stine / www.sitbag.dk

hejsa

det går bedre men der er stadig hul, jeg købte jo det der creme som en anbefalede kan ikke lige huske om det var dig, men det her hjulpet lidt, jeg kan i hvert fald holde ud at amme nu bedre end før så det er altid noget.

Anmeld

13. november 2010

StineW

filuccasmor skriver:

hejsa

det går bedre men der er stadig hul, jeg købte jo det der creme som en anbefalede kan ikke lige huske om det var dig, men det her hjulpet lidt, jeg kan i hvert fald holde ud at amme nu bedre end før så det er altid noget.

Det var godt at høre : )

Jo det var mig der anbefalede cremen.Godt at den kan hjælpe lidt. Sårene heler jo selvfølgelig ikke på en dag, men cremen kan da i hvertfald sørger for at at de ikke bliver tøøre, at de heler hurtigere og at de ikke kommer igen ; )

Pøj pøj med det hele.

Stine / Sitbag nu også på facebook.

Anmeld

15. november 2010

h_bernie

Føler virkelig med dig. Lagde selv et råb om hjælp ind i går. Min datter er 14 dage og har også store sår på begge bryster. Har bare tudet hver dag over det. Gør jo så ondt. Har prøvet det meste ligesom dig. Nu bruger jeg ammebrikker og det gør i det mindste mindre ondt, men smerter er der nu stadigvæk. Synes faktisk at mine sår i dag ser en anelse pænere ud. Var ellers bekymret for om det kunne være svamp og det er jeg da stadig bekymret for.

Min ville helt sikkert satse på at bruge en ammebrik lidt og malke ud.

Vh en medlidende med store ammesmerter. Håber du snart er på den anden side!

Anmeld

15. november 2010

Mama3

h_bernie skriver:

Føler virkelig med dig. Lagde selv et råb om hjælp ind i går. Min datter er 14 dage og har også store sår på begge bryster. Har bare tudet hver dag over det. Gør jo så ondt. Har prøvet det meste ligesom dig. Nu bruger jeg ammebrikker og det gør i det mindste mindre ondt, men smerter er der nu stadigvæk. Synes faktisk at mine sår i dag ser en anelse pænere ud. Var ellers bekymret for om det kunne være svamp og det er jeg da stadig bekymret for.

Min ville helt sikkert satse på at bruge en ammebrik lidt og malke ud.

Vh en medlidende med store ammesmerter. Håber du snart er på den anden side!

åhh ja det gør bare så ondt, jeg tror faktisk ikke jeg har prøvet noget som gør så ondt som det her, jeg bruger også ammebrik og har gjort det siden smilla var 3 dage gammelmen mine er stadig ikke helet endnu og nu er hen 4 uger.

jeg var hos lægen i sidste uge for at få tjekket for forskellige ting, og fik i dag svar på prøverne og det viser sig at jeg hvis har noget sterfelikokker i sårene så skal til lægen igen i morgen og så håber jeg bare de kan gi mig noget som kan hjælpe til at hele det.

tillykke med din lille datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.