Snottet i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Kaufie

Hvor snottede må ungerne være før de skal blive hjemme?

William havde feber i lørdags, men var frisk søndag, så han røg selvfølgelig i børnehave i dag. Han er dog noget snottet - og har nyst et par gange i timen......

Han snuser selv snottet ind..... Det er meget sjældent han har grøn næse - men derfor er der jo alligevel en vis smittefare.

Min mand mener det er snue-årstid og at halvdelen af ungerne i børnehaven er forkølede uden at forældrene holder dem hjemme af den grund.... men altså....jeg går jo bare herhjemme.....

Så selvom det vil blive en hård dag, da han er en meget aktiv dreng og jeg ikke er helt så mobil mere, så overvejer jeg om han skal blive hjemme i morgen..... Men hvad siger I? Hvor snottede skal de være før I holder dem hjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Lise

Jeg holder ikke Simon hjemme bare fordi han er snottet. Han er nemlig snottet oktober-april  Og han har tit helt grøn næse når vi henter ham om eftermiddagen  

Men han har det jo fint. Han er ikke syg. Og de andre unger er sikkert lige så snottede (ellers bliver de det i hvert fald når de leger med Simon )

Anmeld

8. november 2010

Kaufie

hehe - ja, jeg er så velsignet med en knægt der ret sjældent (7-9-13) er syg - så derfor er jeg nok lidt ekstra pylret når han så er......

På vej hjem fra børnehave i dag sagde han selv: "Jeg er vist ikke helt frisk mor" - så det må der være nogen (en pæd.), der har sagt til ham....

Anmeld

9. november 2010

ka li ja

mine unger er snottede fra september til marts sådan ca

så lange kan jeg trods alt ikke holde dem hjemme

de kommer afsted så længe det bare er snot

Anmeld

9. november 2010

Anja

Altså, hvis der er grøn snot og har været lidt feber, så plejer jeg at holde mine unger hjemme, hvis det kan lade sig gøre. Men jeg er nok også pylret, men kan bare ikke lide tanken om at de går rundt i løbet af dagen og faktisk har det lidt små skidt

Anmeld

9. november 2010

Grynt

Altså børn skal ikke være hjemme "bare" fordi de er snottet. De skal blive hjemme HVIS de ikke kan deltage i dagen gang i inst. og hvis deres almene tilstand ikke er god. I det tilfælde de har været syge med feber skal de have mindst 1 døgn feberfri inden de igen må komme afsted.

Anmeld

9. november 2010

Grynt

Altså børn skal ikke være hjemme "bare" fordi de er snottet. De skal blive hjemme HVIS de ikke kan deltage i dagen gang i inst. og hvis deres almene tilstand ikke er god. I det tilfælde de har været syge med feber skal de have mindst 1 døgn feberfri inden de igen må komme afsted.

Anmeld

9. november 2010

Lise

Kaufie skriver:

hehe - ja, jeg er så velsignet med en knægt der ret sjældent (7-9-13) er syg - så derfor er jeg nok lidt ekstra pylret når han så er......

På vej hjem fra børnehave i dag sagde han selv: "Jeg er vist ikke helt frisk mor" - så det må der være nogen (en pæd.), der har sagt til ham....

Simon er skam også kun meget sjældent syg, heldigvis. Men snotnæsen, den har han sgu! Han er frisk som en havørn, har ingen feber, hoster ikke...han snotter bare. Og så kommer han altså afsted.

Anmeld

9. november 2010

Siber

Grynt/Tina skriver:

Jeg er helt enig med min med gog!!!!

Jeg ser på alm tilstand, snot eller ej!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.