[citat][f][småt]moniquesmor skriver:[/småt][/f]
hej jeg godt høre de positive sidder ved en madplan og de negative..
så vil jeg gerne hør om det er nemmer af tabe sig når de har madplan..
og er det ide af lave det for en mdr eller 14dage..?
også en sidste ting er der nogle der laver madplan for hele dagen.[/citat]
Her laver vi madplan for 1 uge af gangen og det er kun aftensmad. Vi laver den i weekenden, handler ind til hele den kommende uge om søndagen; men køber helst grøntsagerne så friske som mulige, oftest dagen før vi skal bruge dem. Madplanen går fra mandag til lørdag, da vi ofte har en del rester vi får om søndagen.
Der er ikke noget specielt ved vores madplan, vi finder på det mad vi har lyst til og spiser så bare, for mit vedkommende ekstra grønt til. Det mest positive er at man hver dag ved hvad man skal have og ikke står kl. lidt i spisetid og ikke ved hvad man skal finde på til aftensmad med 2 sultne og trætte unger....
Hvis du er bange for at falde i og ikke få hvad du har behov for eller ikke kan styre det, vil jeg nok anbefale at lave madplan over en hel dag, bare indtil du er godt igang og det kører for dig så du ved hvad du skal have morgen, middag og aften. Mellemmåltiderne ville jeg ikke låse mig fast på; men spise et stykke knækbrød med ost eller et stykke frugt alt efter hvad jeg lige har lyst til :)
Jeg har selv meldt mig ind hos Slankedoktor.dk for lige at få hjælp til de sidste kg. Det er et super sted, du får go' vejledning og en kostplan med de rette mængder mad beregnet til dig udfra hvad du skal tabe. Måske det var en mulighed, for så står man også til regnskab over for nogen ;)
(H) Luise
Anmeld