Ude godt, men hjemme bedst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Thereseh

Så er jeg kommet hjem fra en tur til London. Kæreten og jeg, rejste derover i torsdags, og kom hjem sent i går. 

Rejsen gik godt, og helt uden gener. Var ellers lidt nervøs for flyet, da jeg ikke er så glad for det. Havde frygtet at graviditetshormonerne ville gøre det værre, men jeg oplevede det modsatte, at jeg faktisk havde nemmere ved at slappe af. Tænkte det som "spirens første flyvetur, skal være god" 

Vi boede hos kærestens bror, og hans gravide kone. Hun venter tvillinger. Vi talte om hvordan det er at være gravid i London. Hun bliver scannet hver måned, og har nærmest fået pålagt et kejsersnit "det gør man når det er tvillinger". 

De har allerede haft samtaler til "Maternity Help", en dame der flytter ind den første måned, og hjælper med de nyfødte. Derefter ansætter de en Nanny. 

Det er åbenbart en kæmpe forretning derovre, med profesionelle nannys og baby-hjælp. 

Nu skal det siges, at manden arbejder som i finans, og han har ikke mulighed for barsel, men alligevel. Der er stor forskel 

Hvad synes I om tanken om betalt fuldtidshjælp, fra dag 1 ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

De får BETALT hjælp den første måned? Jeg syntes da det er fedt... Top nice...

I Frankrig er det også sådan at de der unge arbejdsløse kommer ud 1 dag om ugen eller noget til nye mødre og vasker tøj eller hvad man har brug for. Det gad jeg seriøst godt at have.

Men jeg syntes det er synd for far, at han ikke kan holde barsel. Det betyder virkelig meget!!

Anmeld

8. november 2010

Thereseh

Zafir skriver:

De får BETALT hjælp den første måned? Jeg syntes da det er fedt... Top nice...

I Frankrig er det også sådan at de der unge arbejdsløse kommer ud 1 dag om ugen eller noget til nye mødre og vasker tøj eller hvad man har brug for. Det gad jeg seriøst godt at have.

Men jeg syntes det er synd for far, at han ikke kan holde barsel. Det betyder virkelig meget!!

Betalt er det ikke. Tror det koster kassen. Jeg er sikker på at det er dejligt at få aflastning, det er nok mere det med at det er en så stor biz derovre, med fuldtids hjælp. Jeg kommer nok til at tænke lidt på Matador og det at forældrene kun har børnene når de er "sjove"  Men det er jo kun bygget på fordomme. 

Det er da skide smart, i Frankrig. Fed måde at få unge arbejdsløse ud at lave noget der giver lidt menneskelig kontakt, istedet for at skulle i meningsløs aktivering. 

Ja, det er ærgerligt for far, men derovre er det åbenbart helt umuligt når man har den position på arbejdsmarkedet, som han har. Æv. 

Anmeld

8. november 2010

Moderator

Thereseh skriver:

Betalt er det ikke. Tror det koster kassen. Jeg er sikker på at det er dejligt at få aflastning, det er nok mere det med at det er en så stor biz derovre, med fuldtids hjælp. Jeg kommer nok til at tænke lidt på Matador og det at forældrene kun har børnene når de er "sjove"  Men det er jo kun bygget på fordomme. 

Det er da skide smart, i Frankrig. Fed måde at få unge arbejdsløse ud at lave noget der giver lidt menneskelig kontakt, istedet for at skulle i meningsløs aktivering. 

Ja, det er ærgerligt for far, men derovre er det åbenbart helt umuligt når man har den position på arbejdsmarkedet, som han har. Æv. 

Nå okay Så er det vel det samme som at have en au pair eller noget... Det er bare ikke så dyrt, men man skal have plads til det. Hvis jeg havde plads, havde jeg også sådan en hehe... Så jeg kunne slippe for rengøring, tøjvask osv. Så tog jeg gerne børnene HELE tiden Og ikke kun når de var sjove...

Ja - ved godt at det ikke er alle mænd der kan holde barsel. Der er faktisk heller ikke rigtig så mange på Toms arbejde der har benyttet sig af mere end de 14 dage... Vi har besluttet at vi må betale det det ksoter at Tom tager de 6 uger, sammen med os... Han er den første af sine kollegaer der gør det. Det bliver kanon for os at være sammen i 6 uger. Og henover juleferien, hvor Idun også har fri...

Det koster så at jeg skal skære ned i mine barselsdagpenge fordi jeg har 6 uger mindre og gerne vil gå et år. Men sådan er det. Jeg ahr heldigvis sparet en del op

Jeg kunne forestille mig at der sikkert er flere af hans kolleager der gør det, efterfølgene. Der var ikke rigtig nogen der 'turde' da de havde den gamle chef. Nu har de så fået ny chef + at der er langt planer for dem i mange år frem, fordi det også er ansaldo der regner med at køre den nye metro cityring også Så de er mere sikre på deres arbejde.... Så selvom man ikke må fyre mænd der tager barsel, er folk alligevel bange for det

Anmeld

8. november 2010

Thereseh

Zafir skriver:

Nå okay Så er det vel det samme som at have en au pair eller noget... Det er bare ikke så dyrt, men man skal have plads til det. Hvis jeg havde plads, havde jeg også sådan en hehe... Så jeg kunne slippe for rengøring, tøjvask osv. Så tog jeg gerne børnene HELE tiden Og ikke kun når de var sjove...

Ja - ved godt at det ikke er alle mænd der kan holde barsel. Der er faktisk heller ikke rigtig så mange på Toms arbejde der har benyttet sig af mere end de 14 dage... Vi har besluttet at vi må betale det det ksoter at Tom tager de 6 uger, sammen med os... Han er den første af sine kollegaer der gør det. Det bliver kanon for os at være sammen i 6 uger. Og henover juleferien, hvor Idun også har fri...

Det koster så at jeg skal skære ned i mine barselsdagpenge fordi jeg har 6 uger mindre og gerne vil gå et år. Men sådan er det. Jeg ahr heldigvis sparet en del op

Jeg kunne forestille mig at der sikkert er flere af hans kolleager der gør det, efterfølgene. Der var ikke rigtig nogen der 'turde' da de havde den gamle chef. Nu har de så fået ny chef + at der er langt planer for dem i mange år frem, fordi det også er ansaldo der regner med at køre den nye metro cityring også Så de er mere sikre på deres arbejde.... Så selvom man ikke må fyre mænd der tager barsel, er folk alligevel bange for det

Det er super ærgerligt det skal være sådan, for mænd. Jeg er spændt på hvordan det blir' for os. Min kæreste er selvstændig, så han har selv talt om delvis barsel. Dvs. han er hjemme, men er nødt til at klare nogle timers arbejde dagligt, hjemmefra. Mon ikke vi kan få det til at gå op i en højere enhed ? 

Uhhh, jeg kunne godt bruge en graviditets-hjælp-med-rengøring-og-tøjvask 

Anmeld

8. november 2010

Moar2011

Nu har jeg ingen børn selv endnu, men jeg tror det må være rigtig dejligt at have en til at hjælpe sig. og især når manden ikke er hjemme... og et eller andet sted, undgår de nok de parforhold problemer vi her i danmark har, fordi vi ikke får tid til hinanden.. og det har de nok lidt mere derover - hvis du kan følge mig .. synes faktisk det er en super fed ide at de kan det

Anmeld

8. november 2010

Moderator

Thereseh skriver:

Det er super ærgerligt det skal være sådan, for mænd. Jeg er spændt på hvordan det blir' for os. Min kæreste er selvstændig, så han har selv talt om delvis barsel. Dvs. han er hjemme, men er nødt til at klare nogle timers arbejde dagligt, hjemmefra. Mon ikke vi kan få det til at gå op i en højere enhed ? 

Uhhh, jeg kunne godt bruge en graviditets-hjælp-med-rengøring-og-tøjvask 

det tror jeg da bestmet at man kunne få til at gå op i en højere enhed. Det er i hvertfald vigtigt at baby også får god kontakt med sin far!!

Anmeld

8. november 2010

Pena

Thereseh skriver:

Jeg ved ikke om det sådan mere herhjemme, men for nogle år siden var min veninde på kontanthjælp, og der var hun tvillingehjælper hos en enlig mor til nyfødte.

Så det er åbenbart også brugt herhjemme, eller har ihvertfald været brugt.

Anmeld

8. november 2010

mortilflere

Bonden har aldrig hold barsel men alligevel ved jeg sg ikke hvad jeg skulle bruge sådan en til ved de normale børn .

Mht nu ville jeg gerne ha hjælp i huset , og havde jeg råd havde vi ung pige i huset .

Anmeld

8. november 2010

Thereseh

Har fundet et link, med deres "Maternity help"

http://www.maternityservice.co.uk/parents/aa-24hr-maternity-nurses.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.