Jeg kan godt forstå at du bliver irriteret, det er Christina, som Peter skal have dialogen omkring Lucas med - og ingen andre.
Men jeg vil også sige at jeg synes i skal vælge jeres kampe med omhu, og f.eks. lade tøjet være. Sørg for at have tøj til ham, og så ignorer det når han bliver afleveret. Hvis i bemærker overfor hende at hans tøj er for småt, så bliver afleveringsituationen værre end den evt. er i forvejen.
Kan i ikke holde sådan et møde som i har haft tidligere, hvor i alle 4 sidder og drøfter hvilken rolle i hver især har - og måske især ikke har? Så kan man få talt om det stille og roligt. Det kan jo være at Christina var ved at tisse i bukserne og derfor gav telefonen vidre, og at det ikke er fordi hun synes at hendes kæreste skal styre noget som helst.
Da vi begyndte at have weekendbørn, var det nøjagtigt det samme - tøjet var for småt, hullet og decideret grimt. Vi havde 3-4 børn hver weekend, og jeg kunne mærke at jeg allerede onsdag begyndte at blive irriteret over hvad jeg ville finde i taskerne om fredagen, og fredag når børnene kom, brugte jeg den første tid på at sidde og brokke mig over tøjet - ikke særligt hensigtsmæssigt for hverken mig eller børnene. Så vi købte selv noget tøj til dem, og gav besked om at de ikke længere skulle have tøj med. Det gav virkelig en hel anden stemning og besøgene fik en meget bedre start.
Anmeld