Vi har efterhånden haft rigtig mange måneder (3) med en baby, som ikke sover specielt meget - han sover okay om natten, men sover næsten ikke i løbet af dagen, hvilket resulterer i en meget overtræt baby, der bare ikke vil overgive sig til søvnen...! Han har MEGET svært ved at falde i søvn uden at blive vugget i søvn (som jo er en vane, vi har tillagt ham), men med en søn med kolik, der skriger mange timer hver dag, har vugning og at svøbe været vores redning...! Men nu skal den vane ændres, Anton skal lære at falde i søvn i sin egen seng (og barnevogn)
Jeg har nu læst bogen "sådan får du dit barn til at sove" og jeg synes, at jeg (og manden) er rustet til at tage "kampen" op...! Jeg har også fået øjnene op for, at han ikke BEHØVER sove flere timer ved hver lur, men at det er OKAY, at han bare tager en kort lur på 30-45 min., hvis han så ellers er udhvilet og glad
for han sover faktisk mellem 8-10 timer om natten (kun afbrudt af 1-2 flasker).
Puha, jeg ved det bliver MEGET HÅRDT (især fordi Anton her til aften er faldet i søvn på vores arm flere gange, men har skreget allerede inden han når madrassen, når vi har prøvet at lægge ham fra os - også selvom han har været svøbt...!)
Projekt Anton-får-en-god-søvnrytme-der-passer-til-ham starter i morgen (når vi er friske og veludhvilede) 
Nogle der har ekstra gode "fif", inden vi starter i morgen?
GODNAT GODNAT - sov rigtig godt..!
Katja
Anmeld