Opdateringen på "Se hende lige"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Papaya

Så er jeg tilbage igen, efter nogle trætte og udmattende dage..

Nu fik I jo set hende inden I fik historien om fødslen, men skal da lige gøre det kort

Onsdag morgen startede mine veer... Eller lad os kalde det plukveer, som bare gjorde afsindig ond! Det var efter jeg fik sovet igennem veerne kom den morgen.. Vi kørte på sygehuset ved 13 tiden for synes at de veerne tog til.. Men det var ikke helt regelmæssigt. Da vi kom på sygehuset synes JM at vi skulle køre hjem igen, hvilket jeg ikke ville da jeg slet ikke vil falde til ro derhjemme når jeg havde så ondt. Så det endte med at jeg sendte min kæreste hjem til aftenen, så jeg selv kunne arbejde med mine veer, og fordi vi kørte huhej hjemmefra og vi har både hund og kat. Så jeg sagde han skulle køre hjem og jeg ringer så snart der sker mere. Jeg havde kun åbnet mig 2 cm om onsdagen og hele aftenen. JM vil sende mig på patienthotellet så jeg kunne ligge og vente på at veerne tog til. Men de syntes alligevel at mine veerne var ret slemme så de beholdte mig lidt endnu. Jeg fik et sovesæt og fik sovet et par timer. Da jeg vågnede blev jeg sendt på patient hotellet og da jeg kom derned begyndte de bare for alvor at blive slemme. Jeg kunne se at veerne kom på hver 5. min præcis og der var jeg slet ikke i tvivl om at der ville ske noget, så jeg ringede op på FG for at fortælle at jeg havde meget ondt! De sagde jeg selv skulle komme på FG!!  Jeg kunne jo slet ikke gå! Men det endte med de sendte en ned for at hente mig og jeg ringede efter min kæreste for at sige han skulle komme med det samme. Og da de tjekkede mig havde stadig ikke åbnet mig nok og det var som om der ikke var sket noget, men veerne blev bare værre og værre. Så da der kom et nyt hold JM ved 8 tiden torsdag morgen bestemte de sig for at give mig en epidural og derefter vil de tage hinden! Endelig tænkte jeg... Men jeg havde simpelthen ikke åbnet mig nok. Så jeg fik noget drop og en epidural. Og gud hvor var det da på tide at jeg lige kunne holde en pause og slappe af. En time efter epiduralen tog de hinden.. Blob sagde det og der var vand over det hele..  Veerne blev værre men kunne heldigvis ikke rigtig mærke det..   2 timer efter epiduralen virkede bedøvelsen ikke længere.. mega skod! Der var også gået et eller andet galt under bedøvelsen.. Fik epidural kl. 9. Pludselig så kunne jeg virkelig mærke veerne og gud hvor gjorde det ondt! Det er jo slet ikke til at beskrive.. Jeg åbnede mig meget langsomt! de begyndte at snakke om kejsersnit og sugekop osv.. puha.. Hendes hjerte bankede lidt for hurtig sagde de.. og de var bange for at hun ikke kune tåle mine veer.. De fik taget blodprøve på hende 2 gange... så hun har så på hovedet. Men så kom presseveerne, men der havde jeg ikke åbnet mig nok, så jeg måtte ikke presse, og det var der hvor jeg synes det var allerværst! Jeg råbte så hele FG samt barselsgangen kunne høre mig tror jeg. JM arbejdede også meget med min vejrtrækning. Vidste godt at det var vigtigt men det var bare ikke nemt når det gjorde så ondt!  Da jeg så havde åbnet mig nok og måtte presse så gik der heller ikke lang tid så fik jeg hende ud! Hun sad fast på vej ud det var derfor jeg havde sådan et besvær med at presset hende ud! Men ud det kom ud og det var det største nogensinde! Alt smerten og besvær det var bare væk da hun lå på mit bryst og min kæreste måtte da også trille et par tåre, det var en stor oplevelse og alt besværet værd!

Nu sidder jeg med hende i mine arme og faktisk næsten allerede har jeg glemt alt om smerten igennem graviditeten

Vi kom hjem dagen efter for alt gik bare som der skulle og hun har bare været så dygtig vores lille prinsesse

Det var så fødslen...

Håber ikke at det tog for lang tid.. Prøver at gøre det kort, men vil jo lige have det hele med.. næsten da..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Vidunderligeunger

bliver da bare sååå skruk!! ihh altså... hun er virkelig en lækker lille prinsesse 

Anmeld

7. november 2010

quar20

ej puha en omgang søde..!!

Men sikke dejlig og fin hun er..!! Og hvor var det altså godt at du ligesom fik lyttede til din krop..!!

KÆMPE knusser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.