Hvordan gør I med jul og gaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. november 2010

*Sofie*

Vil egentlig gerne høre fra jer med en god portion enlig-mor-erfaring

Hvordan holder I jul? Og hvordan klarer I lige den der med gaverne, når barnet/børnene holder jul hos far?

Min datter skal holde juleaften hos sin far i år.
Jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal gøre, mht. gaverne til hende fra mig og resten af min familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Svei

Når mine to yngste er hos deres far så holder vi jul d.23 med mine forældre,  søster og olde...der får de alle gaver fra min side og det foregår præcis som julen d. 24, så det er så let...

Anmeld

16. november 2010

DK

Herhjemme så er der kun éen juleaften og det er d. 24.12. Kirstine holder jul skiftevis hos sin far og hos mig. Vi holder ikke en ekstra jul d. 23! Jeg synes det må tage alt luften af ballonen at sidde der d. 24 og så har man lige været hele møllen igennem d. 23, og jeg tror at det hovedsagligt er forældrens behov at være sammen med poderne juleaften! Jeg er helt sikker på at Kirstine ikke har en ringere jul når hun er hos sin far, som når hun er hos mig. Det er da hårdt for mor-hjertet, men jeg synes det er det der er det bedste for Kirstine!

Kirstine får alle julegaver med, både fra os og fra vores side af familien. Julegaver skal da åbnes om aftenen og have lagt under træet. Der går ikke noget fra mig bare fordi jeg ikke lige er der når hun åbner pakken. De år hvor hun er hos Anders, gør jeg ekstra meget ud af at lave et fint kort, tit laver jeg en lille collage med billeder fra året der er gået, som kort. Så kan hun nemlig (før hun lærte at læse) selv se at det var til hende, og hvem det var fra!

Anders har altid sørget for at vi fik alle de udpakkede gaver med hjem igen, ligesom vi sørger for det "omvendt" når vi har hende!

Der er jo mange måder at gøre det på, og det vigtigste er jo at du finder den måde der er den rette for dig og din familie!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.