Herhjemme så er der kun éen juleaften og det er d. 24.12. Kirstine holder jul skiftevis hos sin far og hos mig. Vi holder ikke en ekstra jul d. 23! Jeg synes det må tage alt luften af ballonen at sidde der d. 24 og så har man lige været hele møllen igennem d. 23, og jeg tror at det hovedsagligt er forældrens behov at være sammen med poderne juleaften! Jeg er helt sikker på at Kirstine ikke har en ringere jul når hun er hos sin far, som når hun er hos mig. Det er da hårdt for mor-hjertet, men jeg synes det er det der er det bedste for Kirstine!
Kirstine får alle julegaver med, både fra os og fra vores side af familien. Julegaver skal da åbnes om aftenen og have lagt under træet. Der går ikke noget fra mig bare fordi jeg ikke lige er der når hun åbner pakken. De år hvor hun er hos Anders, gør jeg ekstra meget ud af at lave et fint kort, tit laver jeg en lille collage med billeder fra året der er gået, som kort. Så kan hun nemlig (før hun lærte at læse
) selv se at det var til hende, og hvem det var fra!
Anders har altid sørget for at vi fik alle de udpakkede gaver med hjem igen, ligesom vi sørger for det "omvendt" når vi har hende!
Der er jo mange måder at gøre det på, og det vigtigste er jo at du finder den måde der er den rette for dig og din familie!!
Anmeld