spiseproblemer ved præmaturt barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. november 2010

signe.

Hej alle mødre/fædre til præmature børn

Jeg/vi har en vidunderlig dreng, som bare er vores lille mirakel(nogle af jer kender historien) men.....

Hasse er et flaskebarn, og han bliver så arrig hver gang han skal spise stort set. der skal helst ikke komme med forslag til at jeg skal prøve andre flasker, for det er ikke det dét.  de første 2-10 minutter flyver han på flasken og guffer løs, og så lige med et stikker han i et hyl, og så kører den ellers såen til han har spist færdig! det er mere reglen end undtagelsen at et måltid tager omkring 1 time til 1½, og det er virkelig ved at tære på mine kræfter. og i forvejen har vi fået at vide på sygehuset at han ikke tager nok på, så han skal virkelig spise.

hmm hele meningen med dette indlæg er at jeg gerne vil høre fra jer hvis jeres barn oghar har eller har haft problemer med spisningen, bare for at se om jeg kan se et lys forude. Sundhedsplejersken har sagt at vi kan prøve med mos til december, men han skal jo alligevel have flasken...

Håber virkelig på hjælp

Kram fra hasses mor som elsker sin dreng men er lidt frustreret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

hej....

sidder her og fælder en tåre for det er min lille troia om igen... nøjagtigt!!!

Troia kom tilobage på sonden-hvor var det et nederlag- men efter 2uger mere med den valgte jeg ganske enkelt at sulte hende! Hun fik kun mad når hun selv meldte sig, og det virkede hun spiste mere- ikke nok-men mere.... hvor gammel er han nu?

Vi gik på vælling før tid men så tog hun  på selvom hun ikke spiste nok...

nu vejer hun 5,1kg og er lige blevet 8mdr (5mdr fra termin) hun spiser stadig ikke nok men nu giver jeg hende skiftevis modermælkserstatning og proteindrik...

hvad modermælkserstatnung får han og fik han også det i sonden...

kæmpe knus og forståelse herfra

Anmeld

8. november 2010

signe.

jcmoller skriver:

hej....

Troia kom tilobage på sonden-hvor var det et nederlag- men efter 2uger mere med den valgte jeg ganske enkelt at sulte hende! Hun fik kun mad når hun selv meldte sig, og det virkede hun spiste mere- ikke nok-men mere.... hvor gammel er han nu?

nu vejer hun 5,1kg og er lige blevet 8mdr (5mdr fra termin) hun spiser stadig ikke nok men nu giver jeg hende skiftevis modermælkserstatning og proteindrik...

Ja det er simpelthen ikke til at bærer, og tusind tak for din forståelse. Min sygeplejerske nævnte også majsvælling i dag, så det skal jeg snakke med min SH om  den 22. de sagde også i dag at så snart han begyndte at skrige ved måltid så sku jeg stoppe og vente på at han vil melde sig igen - synes bare det hårdt at vide at han så slet ikke får nok, selvom det måske virker!

Han får NAN spædet op med 2 strøgne preNAN(modermælkserstatning med mere protein, men det ved du nok hehe) og det var det han også fik i sonden... Hva fik Troia inden majsvællingen?

Anmeld

8. november 2010

signe.

jcmoller skriver:

hej....

Han er 6 mdr. gammel - snart 3 måneder korrigeret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.