Plukveer: hvordan føles jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. november 2010

Riksen

Ja, det er meget enkelt. Hvordan føles jeres plukveer? Mærker I kun at det spænder og maven bliver hård, eller bliver I også en smule ømme mens de står på? Eller mærker I overhovedet intet til dem?

Jeg har både læst og fået at vide af min søde jordemoder, at de ikke må gøre ondt, men jeg synes det er svært at finde ud af om mine gør ondt. Altså de spænder og strammer til, så jeg kan mærke det, og jeg kan nogle gange mærke lidt ømhed, som dengang jeg havde menstruation... hm... svært at forklare... håber I forstår?

Altså egentlig gør det ikke decideret ondt, men jeg er i tvivl om man godt må være øm. Hjælp!

Rikke 29+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Sofia

Jeg endnu ikke haft plukveer.. Så kan desværre ikke hjælpe. Men synes du skal ringe til din læge og høre om du godt må være øm, better safe than sorry Knus

Anmeld

7. november 2010

Sofia

Jeg endnu ikke haft plukveer.. Så kan desværre ikke hjælpe. Men synes du skal ringe til din læge og høre om du godt må være øm, better safe than sorry Knus

Anmeld

7. november 2010

Riksen

Sofia skriver:

Tak for svar. Ja, tror jeg må ringe, selvom jeg ikke vil virke pylret. Synes egentlig det er i småtingsafdelingen, men altså... det skader vel ikke at høre en ekspert?

God søndag

Anmeld

7. november 2010

CA

Nogle gange blir min mave bare hård, andre gange gør det bare naaas! Min jordemoder sagde at det for de fleste ikke gør ondt, men bare strammer. Men det var ikke farligt at mine gjode ondt - bare de ikke blev regelmæssige(rigtige veer).

Anmeld

7. november 2010

Kats

Ville gerne hjælpe, men hvis jeg skal være helt ærlig, så ved jeg ikke om jeg har haft plukveer..
Jeg har ømhed i ny og næ, og kan godt være i tvivl om, hvorvidt det er babyen der er lidt hård ved mig eller om det er såkaldte plukveer...
Så jeg er ikke så meget bevendt!
Men som sofia skriver, så sker der jo ikke noget ved at ringe og sikre sig.

Anmeld

7. november 2010

IAH

Jeg kan ikke mærke at jeg har plukveer, men maven bliver stenhård at trykke på og nærmest tøndeformet.

Efter plukkeveen vågner han derinde og sparker sig plads igen.. Jeg tror jeg har flest plukkeveer om natten... eller også lægger jeg bare mere mærke til dem dér. Har lige haft én, ca. 20 sekunder og så foldede maven sig ud igen.

Godnat herfra

Anmeld

7. november 2010

Maria-s

Jeg har jævnligt plukveer og som regel ligger jeg bare mærke til dem ved at jeg kan mærke at min livmor strammer sig sammen og bliver helt hård, ikke noget der som sådan gør ondt. Det eneste tidspunkt hvor jeg synes de kan gøre lidt "ondt" eller i hvert fald giver sådan en slags trykkende fornemmelse (hmm ved ikke liiige hvordan jeg skal beskrive det) det er når jeg har været ude at tisse. Så kan de godt bide lidt. Men mest hvis det er en dag på arbejde hvor jeg har moslet lidt rundt og gået en del på trapper eksempelvis... Men jo jeg synes jeg får en del plukveer (dog uden at de er regelmæssige eller noget) men nu har jeg også en meget livlig dreng i maven og min moderkage ligger ind mod ryggen så der er fri plads til slag og spark!

Hmmm vel egentlig ikke fordi jeg svarede på så meget, men nu ved du i hvert fald så hvordan jeg føler mine plukveer...

Anmeld

8. november 2010

Riksen

Tak for jeres svar. Det er rart at læse, hvordan jeres oplevelser af plukveer er. Det er egentlig ikke fordi mine gør ondt, som i hvis man slår sig eller sådan, men nogle gange er jeg øm bagefter, men det giver vel god mening, når nu ens livmoder har været helt spændt ud. De er ikke regelmæssige, men de bider - som Maria-s skriver.

Jeg har mailet min jordemoder i dag, så nu venter jeg svar. Men jeg er ikke som sådan bekymret, nok mere nysgerrig efter at høre hvordan I har oplevet jeres.

Knus Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.