VNB skriver:
Jeg er som sådan heller ikke nevøs over at skulle have et lille barn hvis det er... ville faktisk være fint nok at jeg ikke skal presse et 4 kg tungt barn ud
Men nu skriver du at dine børn har fulgt deres egen kurve hele veje igennem, og hele tiden hat ligget i den lave ende... Vores baby er jo netop blevet målt til at være lidt af en prop hele vejen igennem... Altså sidste gange fik vi afvide at et var en stor baby, og idag fik vi så afvide at det var en fin LILLE en...
vores egen jordemorder var syg idag, og det var derfor en helt anden som undersøgte mig.. kan det have noget at sige???
Jeg nyder skam RIGTIG meget min graviditet, og ved godt at den bette har det godt derinde... men vi er vel alle lidt hønemødre overfor for de små pus 
Vi har denne gang kun været til vægtscanninger og det er dem vi har at læne os op ad, min jordemoder har ved nr.2 ikke vurderet barnets størrelse en eneste gang... Hun har kun målt symfyse, som i mit tilfælde faktisk ligger lidt over gennemsnittet.
Mit første barn blev vurderet til at veje 3800 af jordemoderen og kom ud 41 + 6 med en vægt på 3150.
Formoder at vægt - scanningerne er mere præcise end jordemoderens skøn, men samtid erder også der, nogle som har oplevet at de er skudt helt ved siden af barnets reelle fødselsvægt.
Kort og godt, er det jo fint at der bliver holdt øje med de små nullere, men tror absolut ikke der er noget at bekymre sig om...
Nogle føder store børn og andre små.
Jeg selv er ikke i den store ende og har taget 8 kg på her i uge 34.
Det skal man også huske at tage i betragtning 
Anmeld