besøg hos jordemoder idag og tanker omkring babys vægt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2010

VNB

quar20 skriver:

Nj men vi er jo alle mennesker og alle kan jo tage fejl..!!

Tror bare ikke man skal satse sine lommepenge på at de altid kan have ret.. Der er jo så også nogen der er SKIDE dygtigt og rammer rigtigt..!! Men altså sats på alt er som det skal være når hjerterytmen er fin..

Arhh hvor er du sød mange tak - håber også jeg snart kan lægge billeder ind af både storebror og lillebror SAMMEN..

nej heldigvis er ingen folk da fejlfrie! Og tror også at det er en ret svær opgave at bedømme babys vægt når der både ligger moderkage og fostervand og fylder

Er helt sikker på at den er helt perfekt og lige som den skal være, men er da altid spændende at høre hvad andres er vurderet til i ca samme uge

jaaaaaaaaaaaaaa glæder mig til billedspam af den lækre lille gut! Sender dig en masse ve-støv!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Pige2009

VNB skriver:

så er vi lige vendt hjem efter besøg hos jordemoderen.

alt ser jo riiiiigtig fint ud med den bette fis derinde  

Vi fik den skønne hjertelyd at høre, og jordemoderen sagde at den lød helt perfekt!

Baby står også stadig fint med hovedet nedaf, hvilket den har gjort i over 1 måned nu.

Har fået en lille smule vand i benene, dog mærker jeg mest til det om aftenen, men taget i betragning at jeg stadig arbejder for fuld knald i 8 timer om dagen og cykler til og fra, ville det vist være underligt hvis min krop ikke efterhånden var lidt mærket... holder barsel fra på onsdag og glæder mig godt nok helt vildt!

Babys vægt blev også skønnet, til 2300 gram. synes egentlig det lød meget fint, men kan læse flere steder at det er ret lille når jeg er 35+2?

Den plejer at ligge i den gode ende, så blir da en lille smule bekymret for om den vokser nok derinde? dog sagde jordemoder at det var en fin vægt, og regner da med at hun ville fortælle os hvis den ikke tager nok på?

Så er da lidt nysgerrig over hvad jeres mon vejede da i var ca 35+?

Laura blev skønnet til ca. 3400 gram

Anmeld

6. november 2010

VNB

Baagøe skriver:

Laura blev skønnet til ca. 3400 gram

i uge 36? Det var da godt nok helt vildt

Hvad vejede hun så ved fødslen?

Anmeld

6. november 2010

quar20

VNB skriver:

nej heldigvis er ingen folk da fejlfrie! Og tror også at det er en ret svær opgave at bedømme babys vægt når der både ligger moderkage og fostervand og fylder

Er helt sikker på at den er helt perfekt og lige som den skal være, men er da altid spændende at høre hvad andres er vurderet til i ca samme uge

jaaaaaaaaaaaaaa glæder mig til billedspam af den lækre lille gut! Sender dig en masse ve-støv!!!

arhhh 1000 tak... Kan næsten mærke alt det vestøv ...!! Trods smerter har jeg faktisk haft total overskud dag idag og det har manden og Tino nydt.. Så det har faktisk været en rigtig dejlig dag iforhold til de dage hvor jeg bare INTET har kunne..!!

Ja det er lidt skægt at høre hvad andres babyer blir skønnet til, og læse om andres graviditet osv..!! Ja generalt om andres liv og deres udfordringer osv..!!

Anmeld

6. november 2010

Pige2009

VNB skriver:

i uge 36? Det var da godt nok helt vildt

Hvad vejede hun så ved fødslen?

Jeps. Hun kom ud med en kampvægt på 4200 gram

Anmeld

6. november 2010

Svei

VNB skriver:

så er vi lige vendt hjem efter besøg hos jordemoderen.

alt ser jo riiiiigtig fint ud med den bette fis derinde  

Vi fik den skønne hjertelyd at høre, og jordemoderen sagde at den lød helt perfekt!

Baby står også stadig fint med hovedet nedaf, hvilket den har gjort i over 1 måned nu.

Har fået en lille smule vand i benene, dog mærker jeg mest til det om aftenen, men taget i betragning at jeg stadig arbejder for fuld knald i 8 timer om dagen og cykler til og fra, ville det vist være underligt hvis min krop ikke efterhånden var lidt mærket... holder barsel fra på onsdag og glæder mig godt nok helt vildt!

Babys vægt blev også skønnet, til 2300 gram. synes egentlig det lød meget fint, men kan læse flere steder at det er ret lille når jeg er 35+2?

Den plejer at ligge i den gode ende, så blir da en lille smule bekymret for om den vokser nok derinde? dog sagde jordemoder at det var en fin vægt, og regner da med at hun ville fortælle os hvis den ikke tager nok på?

Så er da lidt nysgerrig over hvad jeres mon vejede da i var ca 35+?

3800g blev min søn skannet til da jeg var 35+0.....de andre ved jeg ikke lige helt, men nok noget mindre... men jeg får store børn..

Anmeld

6. november 2010

4kløver

i uge 35+3 låg hun på 2230 og vægt da hun blev født var 2778

Anmeld

6. november 2010

Jibbe

I uge 34 skød den ene jordmoder ham til at veje 3000 gram og i uge 37 skød min anden jordmoder ham til at veje 2800 gram og jeg fik så en vækstscanning for at se om navlesnoren fungerede. Det gjorde den og fik i den forbindelse af vide at han måtte veje helt ned til 23-2400 gram på det tidspunkt da jeg ikke er så stor. Men ud kom en dreng på 3510 gram da jeg var i uge 39-5. Så tror ikke der er noget at være nervøs for.

Anmeld

9. november 2010

Rsa

VNB skriver:

Jeg er som sådan heller ikke nevøs over at skulle have et lille barn hvis det er... ville faktisk være fint nok at jeg ikke skal presse et 4 kg tungt barn ud  

Men nu skriver du at dine børn har fulgt deres egen kurve hele veje igennem, og hele tiden hat ligget i den lave ende... Vores baby er jo netop blevet målt til at være lidt af en prop hele vejen igennem... Altså sidste gange fik vi afvide at et var en stor baby, og idag fik vi så afvide at det var en fin LILLE en...

vores egen jordemorder var syg idag, og det var derfor en helt anden som undersøgte mig.. kan det have noget at sige???

Jeg nyder skam RIGTIG meget min graviditet, og ved godt at den bette har det godt derinde... men vi er vel alle lidt hønemødre overfor for de små pus

Vi har denne gang kun været til vægtscanninger og det er dem vi har at læne os op ad, min jordemoder har ved nr.2 ikke vurderet barnets størrelse en eneste gang... Hun har kun målt symfyse, som i mit tilfælde faktisk ligger lidt over gennemsnittet.

Mit første barn blev vurderet til at veje 3800 af jordemoderen og kom ud 41 + 6 med en vægt på 3150.

Formoder at vægt - scanningerne er mere præcise end jordemoderens skøn, men samtid erder også der, nogle som har oplevet at de er skudt helt ved siden af barnets reelle fødselsvægt.

Kort og godt, er det jo fint at der bliver holdt øje med de små nullere, men tror absolut ikke der er noget at bekymre sig om...
Nogle føder store børn og andre små.

Jeg selv er ikke i den store ende og har taget 8 kg på her i uge 34.
Det skal man også huske at tage i betragtning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.