Sang, tale eller noget andet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.480 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. november 2010

BabyNilas

Min skønne søster skal giftes den 4 dec og jeg skal i den forbindelse finde på noget fra mig til hende. Da jeg blev gift for 2 år siden hanvde min søster og hendes kæreste skreivet en sang til os, men jeg har bare ikke rigtig noget til en sang til dem.

Muligheden er selvfølgelig også at jeg holder en tale men jeg er bange for jeg bare kommer til at stå og tude for vildt. derud over står jeg og har termin her den 11 nov så jegh ar jo også en lille baby og tage hensyn til.

Er der nogen som har en god idé, eller hvad ville i gerne have fra jeres søster på jeres bryllupsdag? Tale, sang eller noget helt andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Maja88

BabyNilas skriver:

Min skønne søster skal giftes den 4 dec og jeg skal i den forbindelse finde på noget fra mig til hende. Da jeg blev gift for 2 år siden hanvde min søster og hendes kæreste skreivet en sang til os, men jeg har bare ikke rigtig noget til en sang til dem.

Muligheden er selvfølgelig også at jeg holder en tale men jeg er bange for jeg bare kommer til at stå og tude for vildt. derud over står jeg og har termin her den 11 nov så jegh ar jo også en lille baby og tage hensyn til.

Er der nogen som har en god idé, eller hvad ville i gerne have fra jeres søster på jeres bryllupsdag? Tale, sang eller noget helt andet?

jeg sang 2 sange for min bror da han blev gift..

Anmeld

5. november 2010

bøgelund

BabyNilas skriver:

altså nogle vil måske ikke syntes det er så personligt. men jeg er vild med ideen. 

men da min kærestes søster skulle konfirmeres, fandt jeg en sang, som ikke direkte omhandlede dagens konfirmand, men ønskede hende held og lykke fremover og tillykke med dagen og sådan noget. så havde jeg købt en troldhassel (staves ), klippede en hulens masse hjerter og så en snor i dem.. alle gæsterne fik et hjerte hver,  som de skulle skrive en lille hilsen på til konfirmanden, og så gå op og hænge det på "træet". det stod i sangen, at man skulle skrive en hilsen, hænge den på træet osv. 

min svigerinde har den stadig stående på værelset.

længe efter kan de læse små hilsner, og mindes dagen.. 

Anmeld

5. november 2010

BabyNilas

bøgelund1 skriver:

altså nogle vil måske ikke syntes det er så personligt. men jeg er vild med ideen. 

men da min kærestes søster skulle konfirmeres, fandt jeg en sang, som ikke direkte omhandlede dagens konfirmand, men ønskede hende held og lykke fremover og tillykke med dagen og sådan noget. så havde jeg købt en troldhassel (staves ), klippede en hulens masse hjerter og så en snor i dem.. alle gæsterne fik et hjerte hver,  som de skulle skrive en lille hilsen på til konfirmanden, og så gå op og hænge det på "træet". det stod i sangen, at man skulle skrive en hilsen, hænge den på træet osv. 

min svigerinde har den stadig stående på værelset.

længe efter kan de læse små hilsner, og mindes dagen.. 

Det er også lidt det jeg har haft i tankerne, noget hun også får glæde af bagefter

Anmeld

5. november 2010

bøgelund

BabyNilas skriver:

Det er også lidt det jeg har haft i tankerne, noget hun også får glæde af bagefter

ja og der kommer ofte en del sange. så det er lidt anderledes. 

Anmeld

9. november 2010

piap

BabyNilas skriver:

Hej

Var til bryllup i sommers hvor brudens søster holdte en meget rørende tale til bruden, hvor hun havde taget billeder med helt fra ders barndom som hun holdte talen ud fra, hun talte om alt det sjove de havde oplevet sammen og deres søskende skænderrier, hun gjorde det ud fra hendes synsvinkel, det var utolig sjovt og meget personlig og rørende..

Har også været til et bryllup hvor søsteren ikke kunne holde en tale men fik en til at synge en sang der betød noget for dem som søskende... utolig smuk tanke synes jeg.

Anmeld

9. november 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Da jeg læste om det med hjertehilsnerne kom jeg til at tænke på min venindes bryllup, hvor de havde en kasse man skulle kaste en lille hilsen ned i, om kærlighed, parforhold, en 1 års hilsen eller lign. Kassen med hilsner måtte de så først åbne på deres 1 års bryllupsdag.

Hvis der ikke er nogen som har gang i det, synes jeg det er en fantastisk ide, og kassen kan jo sagtens være hjemmelavet, dekoreret med billeder af parret(kopieret på papir), eller noget i den stil. Det er da ret personligt, og noget de vil kunne tage frem mange år fra nu.

Ellers elsker jeg også den med at få nogen til at synge/spille for hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.