Intervaltræning og dårlige knæ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. november 2010

TbCp

Håber at nogle herinde kan hjælpe.
Jeg skal igang med at dyrke noget motion i håb om at det kan sænke mit blodtryk som desværre er så højt at jeg får medicin for det.
Desværre har jeg ret dårlige knæ så jeg skal finde noget som er skånsomt mod knæene.
Vi har en romaskine jeg skal have gang i, men ville høre om nogle herinde kan komme med andre ideer.
På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Tulle28

TbCp skriver:

Jeg skal igang med at dyrke noget motion i håb om at det kan sænke mit blodtryk som desværre er så højt at jeg får medicin for det.
Desværre har jeg ret dårlige knæ så jeg skal finde noget som er skånsomt mod knæene.
Vi har en romaskine jeg skal have gang i, men ville høre om nogle herinde kan komme med andre ideer.
På forhånd tak.

Cykling er godt, hvis du har dårlige knæ, under forudsætning af at den er indstillet rigtigt og du ikke sætter hverken for lidt eller for meget belastning på. Hvis du skal træne i træningscenter, så kan det være der er et bodybike/spinning hold for begyndere?

Ellers er svømning godt, det belaster ikke muskler og led overhovedet jo... Og ellers kan du også lægge ud med at gå nogle gode ture i højt tempo så du får sved på panden, evt. med et par stave eller små håndvægte (eller ½ l flasker). Det kommer lidt an på hvad du er til? Løb ville jeg ikke kaste mig ud i, hvis du har dårlige knæ.

Anmeld

5. november 2010

JulieE

Tulle28 skriver:

Cykling er godt, hvis du har dårlige knæ, under forudsætning af at den er indstillet rigtigt og du ikke sætter hverken for lidt eller for meget belastning på. Hvis du skal træne i træningscenter, så kan det være der er et bodybike/spinning hold for begyndere?

Ellers er svømning godt, det belaster ikke muskler og led overhovedet jo... Og ellers kan du også lægge ud med at gå nogle gode ture i højt tempo så du får sved på panden, evt. med et par stave eller små håndvægte (eller ½ l flasker). Det kommer lidt an på hvad du er til? Løb ville jeg ikke kaste mig ud i, hvis du har dårlige knæ.

Præcis! Cykling eller svømning er super med dårlig knæ. Vandaerobic skulle også være rigtig godt

Anmeld

5. november 2010

TbCp

Tulle28 skriver:

Jeg var ellers begyndt at løbe og følte efterhånden at det var meget fedt... så kunne mine knæ ikke længere og jeg måtte sygemeldes en uge hvor jeg bare skulle ligge og ligge, så det tør jeg ikke give mig i kast med igen...

Cyklen må jeg få støvet af

Anmeld

5. november 2010

TbCp

JulieE skriver:

Præcis! Cykling eller svømning er super med dårlig knæ. Vandaerobic skulle også være rigtig godt

Giver svømning mon også nok til at det gavner blodtrykket? det gør det vel, med mindre jeg svømmer ekstremt langsomt

Anmeld

5. november 2010

JulieE

TbCp skriver:

Giver svømning mon også nok til at det gavner blodtrykket? det gør det vel, med mindre jeg svømmer ekstremt langsomt

Uden at være helt sikker, så vil jeg da tro det. Svømning aktivere jo rigtig mange muskler i kroppen, så det er rigtig god motion

Anmeld

5. november 2010

Dot D

Jeg fik for højt blodtryk i foråret, og kom på medicin. Nu har jeg været til kontrol to gange indenfor den sidste måneds tid og det er helt normalt, endda pænt normalt Jeg har svømmet, styrketrænet i center og selvfølgelig kigget lidt på kosten.. Jeg blev opereret i knæet i juni, men døjer stadigvæk med smerter, så disse træningsformer har været gode for mig.... Indtil videre har jeg også tabt mig 15 kg, så det er bare dejligt. Træning med maskiner giver rigtigt godt, men ikke for meget alm. cykel, men kondicykel hvor man selv kan regulere hårdhedsgrad er godt Håber det kan bruges for dig også

Anmeld

11. november 2010

Kloster

TbCp skriver:

På forhånd tak.

Hej.

Fandt lige det her på en af mine favoritsider....

http://www.lobnu.dk/guide/miniguide-saadan-passer-du-paa-dine-knae

Håber du kan bruge det...

VH Kloster

Anmeld

11. november 2010

TbCp

Kloster skriver:

Hej.

Fandt lige det her på en af mine favoritsider....

http://www.lobnu.dk/guide/miniguide-saadan-passer-du-paa-dine-knae

Håber du kan bruge det...

VH Kloster

Arh fedt, tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.