Børneorm v. 8 mdrs baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.747 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg har her til aften opdaget børneorm på mig selv, fordi det kriblede og kløede så mærkeligt dernede... Det har det gjort et par dage og ganske rigtigt, der sad en lille orm. adr!! Nu er jeg bange for om min lille pige på knap 8 mdr er blevet smittet, og kan man mon få medicin til sådan en lille størrelse. Og hvad med hendes legetøj, kan man komme det i fryseren for at slå ihjel, hvis der skulle være kommet æg mv derpå?

Hvad har I andre gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Malthes mor

Start med at vaske jeres sengetøj og dyner. Da det er under den varme dyne de formere sig. Og vær obs på toliletbrættet. Og så kontakte lægen i morgen så hele familien kan komme i behandling. Det er en super enkel kur.

Vi mistænkte vores store dreng på 4 år, for et par mdr siden, at have børneorm. Og han har en lillebror, på det tidspunkt 8 mdr. De to fik noget flydende og min mand og jeg fik tabletter.

Anmeld

4. november 2010

Ida.

Når der er børneorm i familien, skal hele familien i behandling - og ja, man kan godt få kur til de helt små - det er bare en mikstur. Og mht. æg, skal man regne med, at det er i det meste af huset - de er mikroskopiske (som i så små, at de kan indåndes)...

for mere info - læs her:

http://www.lægevagten.dk/frame.cfm/cms/id=283/sprog=1/grp=2/menu=1/

Vi har nu ikke vasket legetøj etc, de to gange, Annika har haft det - det er mere undertøj, sengetøj, dyner og håndklæder der har fået den helt store tur...

Anmeld

5. november 2010

Anonym trådstarter

idamaria83 skriver:

Når der er børneorm i familien, skal hele familien i behandling - og ja, man kan godt få kur til de helt små - det er bare en mikstur. Og mht. æg, skal man regne med, at det er i det meste af huset - de er mikroskopiske (som i så små, at de kan indåndes)...

for mere info - læs her:

http://www.lægevagten.dk/frame.cfm/cms/id=283/sprog=1/grp=2/menu=1/

Vi har nu ikke vasket legetøj etc, de to gange, Annika har haft det - det er mere undertøj, sengetøj, dyner og håndklæder der har fået den helt store tur...

Kan man mon lægge det i fryseren? Jeg har ikke nogen tørretumbler til at tørre dynerne nemlig.

Anmeld

5. november 2010

Ida.

Anonym skriver:

Kan man mon lægge det i fryseren? Jeg har ikke nogen tørretumbler til at tørre dynerne nemlig.

Det aner jeg faktisk ikke - men mon ikke? Der står, at æggene overlever ved stuetemperatur i op til 2 uger - du må forhøre dig hos lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.