Jeg kan kun anbefale Lene Hanssons principper. Hun har lavet nogle fine bøger med opskrifter og hendes principper går generelt "bare" ud på, at man ikke må blande protein og stivelse i samme måltid og at man helst skal spise frugt og grønt de første 4 timer efter man er stået op. Det lyder umiddelbart mærkeligt og mange vil sikkert tænke, jamen hvad skal jeg så spise?
Til frokost må du gerne spise rugbrød, bare det ikke er med kødpålæg. Det kunne så i stedet være rugbrød med kartoffel og purløg, figenpålæg, avocado og løg osv.
Hun har også en god opskrift i sine bøger på en sandwich, som er super super god, og indeholder både mayo og ristede løg:P
Som mellemmåltid må man fx. spise al den frugt og grønt man vil og man må også spise så meget man vil til frokost og aften, bare man ikke blander!!!;)
Til aften kunne man så fx. spise køb med en god salat, blandede grøntsager osv.
Det er forholdsvis nemt at gå til, man skal bare lige sætte sig ind i hendes principper.
Som sidegevinst ved hendes "kur" kan jeg nævne, at jeg blev mere frisk og sov bedre, mine smagsløg ændrede sig i den gode retning og maden smagte bare bedre og jeg tabte mig 2 kg. til trods for at det ikke var derfor jeg gjorde det (jeg vejer ikke for meget)!
Anmeld