Mental smertelindring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Mettemus

Hej tøser,

Jeg var i går til et infomøde med henblik på at deltage i et forskningsprojekt på Skejby om mental smertelindring (selvhypnose og afspænding) i forbindelse med fødslen. Er der mon nogen herinde fra som har deltaget i dette forsøg og  som har født med de metoder de har lært?

- Mette, nu som forsøgskanin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Sofia

Hvor er du heldig, at du er blevet udtaget til det Mette. Håber jeg også jeg bliver!!

Anmeld

5. november 2010

Mettemus

Hvor er du heldig, at du er blevet udtaget til det Mette. Håber jeg også jeg bliver!!

Mon ikke du nok skal blive det? Kravet er, at man er førstegangsfødende, over 18 år, vil føde almindeligt på Skejby og ikke tager noget medicin fast. De skal bruge 1200 forsøgspersoner og har indtil videre haft ca. 800 igennem siden 2009. Jeg vil da gætte på, at der også dumper et brev ned i din postkasse inden længe?

Anmeld

5. november 2010

Sofia

Mettemus skriver:

Mon ikke du nok skal blive det? Kravet er, at man er førstegangsfødende, over 18 år, vil føde almindeligt på Skejby og ikke tager noget medicin fast. De skal bruge 1200 forsøgspersoner og har indtil videre haft ca. 800 igennem siden 2009. Jeg vil da gætte på, at der også dumper et brev ned i din postkasse inden længe?

Jeg håber det. Men det er noget med, at kun 1/3 af dem der bliver udtaget, får lov at lære hypnosen, en anden 1/3 skal kontrollere og den sidste 1/3 får vist bare en rundvisning. Så tror man er heldig, hvis man kommer til at lære hypnosen!!

Anmeld

5. november 2010

Riksen

Det lyder spændende! Jeg har naturligvis ingen erfaring, så jeg kan ikke hjælpe, men jeg glæder mig da til at høre mere - især hvis du får brugt det til fødslen.

Anmeld

5. november 2010

Mettemus

Sofia skriver:

Jeg håber det. Men det er noget med, at kun 1/3 af dem der bliver udtaget, får lov at lære hypnosen, en anden 1/3 skal kontrollere og den sidste 1/3 får vist bare en rundvisning. Så tror man er heldig, hvis man kommer til at lære hypnosen!!

40 % får tilbudt selvhypnose, 40% får tilbudt afspænding og 20% får "kun" de almindelige tilbud. Jeg har valgt at sige ja tak lige meget hvilken gruppe jeg ender i. Worst case: jeg får ikke noget ud af det, men har stadig den samme oplevelse som jeg ville have haft, hvis jeg ikke havde deltaget. Best case: jeg får nogle gode redskaber til at kontrollere min krop bare en lille smule i en ret ekstrem situation

Anmeld

5. november 2010

Mettemus

Riksen skriver:

Det lyder spændende! Jeg har naturligvis ingen erfaring, så jeg kan ikke hjælpe, men jeg glæder mig da til at høre mere - især hvis du får brugt det til fødslen.

Jeg krydser fingre og håber at kunne give en fantastisk update engang til januar. Nu har jeg i hvert fald sendt spørgeskema ind og venter bare på at få tildelt en gruppe

Anmeld

5. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg deltog i det forsøg (har faktisk lige besvaret 6mdrs skemaet for 5 minutter siden) og det var da sjovt, men også lidt tidskrævende, og jeg brugte det ikke under fødslen, jeg lyttede til det jeg skulle, spyttede osv.,  men jeg tænkte slet ikke på det under veerne - men det gik jo supergodt, så måske virkede det alligevel?

Anmeld

5. november 2010

Mettemus

Rosa skriver:

Jeg deltog i det forsøg (har faktisk lige besvaret 6mdrs skemaet for 5 minutter siden) og det var da sjovt, men også lidt tidskrævende, og jeg brugte det ikke under fødslen, jeg lyttede til det jeg skulle, spyttede osv.,  men jeg tænkte slet ikke på det under veerne - men det gik jo supergodt, så måske virkede det alligevel?

Det er faktisk lige nøjagtig det med hvor meget tid man ender med at skulle bruge på det, der har været kilde til mest overvejelse. Hvilken del af det deltog du i? Og ja, jeg har også tænkt lidt på hvad de sammenligner med, tænker nemlig umiddelbart at det er møgsvært at sammenligne netop smerte og fødsler

Anmeld

5. november 2010

piadas

Sidst jeg fødte skreg jeg rigtig meget, og min gode veninde (og jordemoder) anbefalede mig at købe et kursus fra denne hjemmeside http://www.jacobstrachotta.dk/. Det koster vist kr. 299,-

Hun fortalte, at de fødende hun havde haft, som havde brugt det, kun fortalte positivt om det. Det er også noget med selvhypnose og med at blive bedre til at styre sin vejrtrækning, så man kan arbejde bedre med veerne. Jeg har ikke selv fået det købt og prøvet endnu, men det har jeg tænkt mig, da jeg også tror på, at det kan hjælpe mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.