Aaargh - brystpumpe....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.769 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. november 2010

SHERO

Nu skal elias passes i weekenden for første gang, og har derfor lånt en bryspumpe... Men for pokker da, nu har jeg forsøgt flere gange, men kan fandme ikke få lortet til at virke rigtigt...

Kan man godt tømme brystet ved at amme ud ved håndkraft? (selvom det er noget møg, for det tager bare såååå lang tid....)

Kan man have for lidt mælk til at bruge brystpumpe? Ammer kun 2-3 gange om dagen nu, så ved ikke om det har noget af sige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

DK

Jeg brugte aldrig den (dyre) pumpe vi havde købt. Min bryster NÆGTEDE at samarbejde så snart den pumpe kom frem. Derfor malkede jeg ud i hånden. Det virkede bedst hvis jeg sad og kiggede intenst på Kirstine imens, ellers så ville min mælk altså bare ikke løbe!

Men Christ man føler sig som en malke-ko!!

Knus Ditte, som det aldrig lykkedes at malke mere end 50 ml. ud ad gangen!

Anmeld

3. november 2010

SHERO

DK skriver:

Jeg brugte aldrig den (dyre) pumpe vi havde købt. Min bryster NÆGTEDE at samarbejde så snart den pumpe kom frem. Derfor malkede jeg ud i hånden. Det virkede bedst hvis jeg sad og kiggede intenst på Kirstine imens, ellers så ville min mælk altså bare ikke løbe!

Men Christ man føler sig som en malke-ko!!

Knus Ditte, som det aldrig lykkedes at malke mere end 50 ml. ud ad gangen!

Jeg har kun en gang før ammet ud i hånden, fordi jeg skulle noget i et par timer... Der tog det knap 2 timer over 4 gange at amme 100 ml ud... Så frygter sgu lidt jeg kommer til at bruge hele weekenden på at amme ud... Men giver det et par forsøg mere med pumpen, men tror dælme ikke det lykkes, kommer slet slet slet ikke noget ud... suk...

Anmeld

3. november 2010

Mussen2

Tullen85 skriver:

Jeg har kun en gang før ammet ud i hånden, fordi jeg skulle noget i et par timer... Der tog det knap 2 timer over 4 gange at amme 100 ml ud... Så frygter sgu lidt jeg kommer til at bruge hele weekenden på at amme ud... Men giver det et par forsøg mere med pumpen, men tror dælme ikke det lykkes, kommer slet slet slet ikke noget ud... suk...

Som DK skriver er det ofte en fordel at kigge på baby eller et billede heraf. /lyder komisk, men jeg fandt ud af det virkede) Jeg kunne decideret mærke når mælken løb til fra gang til gang til gang. Men det er et stort stykke arbejde. Jeg tror ikke man kan tømme brystet helt med håndkraft

Anmeld

3. november 2010

Risen

Tullen85 skriver:

Nu skal elias passes i weekenden for første gang, og har derfor lånt en bryspumpe... Men for pokker da, nu har jeg forsøgt flere gange, men kan fandme ikke få lortet til at virke rigtigt...

Kan man godt tømme brystet ved at amme ud ved håndkraft? (selvom det er noget møg, for det tager bare såååå lang tid....)

Kan man have for lidt mælk til at bruge brystpumpe? Ammer kun 2-3 gange om dagen nu, så ved ikke om det har noget af sige...

Er det selve pumpen der ikke dur , eller kommer der bare ikke mælk?

Anmeld

3. november 2010

SHERO

Risen skriver:

Er det selve pumpen der ikke dur , eller kommer der bare ikke mælk?

Pumpen fejler vist ikke noget, der er i hvert fald vakum... Der kommer bare intet mælk....

Anmeld

3. november 2010

Risen

Tullen85 skriver:

Pumpen fejler vist ikke noget, der er i hvert fald vakum... Der kommer bare intet mælk....

okay.. Hmm.. Sådan kan jeg også godt have det.. Det jeg gør er at jeg sætter mig ind i et stille rum sætter mig behageligt til rette med dyner puder osv. Lukker øjnene og forstille mig hende for mig spise af mit bryst. Eller at mælken bare løber. Det virker måske mærkeligt at fantaserer sådan men det hjælper altså. "Sug" eller "hiv" I et stille og roligt tempo i starten og når der så er gået hul , så gør det hurtigere..  

Anmeld

3. november 2010

SHERO

Risen skriver:

okay.. Hmm.. Sådan kan jeg også godt have det.. Det jeg gør er at jeg sætter mig ind i et stille rum sætter mig behageligt til rette med dyner puder osv. Lukker øjnene og forstille mig hende for mig spise af mit bryst. Eller at mælken bare løber. Det virker måske mærkeligt at fantaserer sådan men det hjælper altså. "Sug" eller "hiv" I et stille og roligt tempo i starten og når der så er gået hul , så gør det hurtigere..  

Okay, det må jeg prøve, gør et forsøg inden jeg går i seng så :-D

Men synes ligesom at den slipper helt efter hvert sug, ved ikke om det er meningen?

Anmeld

3. november 2010

Risen

Tullen85 skriver:

Okay, det må jeg prøve, gør et forsøg inden jeg går i seng så :-D

Men synes ligesom at den slipper helt efter hvert sug, ved ikke om det er meningen?

Hmm.. Det tror jeg ikke den skal gøre, men hvis du kan se og mærke at den hiver i dit bryst så burde den være helt ok? - Synes også den gør sådan nogle gange lige i starten, men efter et stykke tid får den dannet det "rigtige" tryk.. 

Anmeld

3. november 2010

SHERO

Risen skriver:

Hmm.. Det tror jeg ikke den skal gøre, men hvis du kan se og mærke at den hiver i dit bryst så burde den være helt ok? - Synes også den gør sådan nogle gange lige i starten, men efter et stykke tid får den dannet det "rigtige" tryk.. 

Okay.. Tror måske bare jeg gir for hurtigt op... Tålmodigheden er ikke den bedste for tiden :-D Må give det et forsøg mere... Ellers må jeg amme ud i hånden, og så bare håbe det er nok, ellers går det også, han er alligevel 10 mdr og ammer ikke særlig meget... Så går det helt i vasken gør det ikke så meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.