Avvvv, det spænder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

596 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. november 2010

CiSo

SÅ SKAL JEG DA LOVE FOR MÆLKEN KOM!

Og hvor gør det bare NAS! Det vælter ud med mælk og min lillemand kan slet ikke følge med, det sprøjter bare ud af dem!

De spænder og det føltes som om de er ved at springe!! Jeg kan ikke engang rører ved dem!

Hvad gør man??? Gode råd modtages med kyshånd!

AV,av,AV,av fra Sophie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

CiSo

Please, ingen gode råd????

Anmeld

3. november 2010

Ann.

Prøv at malke lidt ud inden du lægger lillemanden til.

Så er der ikke så voldsomt et tryk

Anmeld

3. november 2010

Kb

TrineLærke skriver:

Prøv at malke lidt ud inden du lægger lillemanden til.

Så er der ikke så voldsomt et tryk

Nej det syntes jeg ikke du skal - ikke for at lyde bedrevidende For det første fordi du så kommer til at producere det mere mælk og for det andet fordi mælkens konsistens er forskellig fra starten af amningen til slut. Den første mælk er tynd og slukker tørsten, der efter bliver den tykkere og tykkere - mere mættende og fedende....mums

Er brysterne fyldt med knuder, ømme og spændte skal du massere dem mellem amningerne og holde dem varme.... Din lille dreng skal nok tilpasse mælkens mængde med tiden, det tager bare lidt tid og indtil da må du vist bare acceptere et overflod af mælk.... Ved godt det er lidt anstrengende... 

Det var mine råd. Pøj pøj med det....

Anmeld

3. november 2010

Ann.

Kb skriver:

Nej det syntes jeg ikke du skal - ikke for at lyde bedrevidende For det første fordi du så kommer til at producere det mere mælk og for det andet fordi mælkens konsistens er forskellig fra starten af amningen til slut. Den første mælk er tynd og slukker tørsten, der efter bliver den tykkere og tykkere - mere mættende og fedende....mums

Er brysterne fyldt med knuder, ømme og spændte skal du massere dem mellem amningerne og holde dem varme.... Din lille dreng skal nok tilpasse mælkens mængde med tiden, det tager bare lidt tid og indtil da må du vist bare acceptere et overflod af mælk.... Ved godt det er lidt anstrengende... 

Det var mine råd. Pøj pøj med det....

Fair nok.

Men det fik jeg nemlig at vide på sygehuset da jeg havde født fordi at jeg producerede så meget mælk, så mine bryster var så spændte, at Lærke faktisk ikke rigtig kunne få fat og så sprøjtede mælken ud til alle sider, men det hjalp at tage det største tryk, og nu siger jeg ikke at hun skal malke meget ud, men bare lidt 10 ml eller noget, det hjælper en del.

Og jeg fik ikke mere mælk af den grund.

Anmeld

3. november 2010

Jetjen

sophieamalia skriver:

SÅ SKAL JEG DA LOVE FOR MÆLKEN KOM!

Og hvor gør det bare NAS! Det vælter ud med mælk og min lillemand kan slet ikke følge med, det sprøjter bare ud af dem!

De spænder og det føltes som om de er ved at springe!! Jeg kan ikke engang rører ved dem!

Hvad gør man??? Gode råd modtages med kyshånd!

AV,av,AV,av fra Sophie.

Det med ømheden går heldigvis hurtigt over.. Vil også foreslå lige at tage toppen af selv uden dog at tage for meget. Det skal nok hurtigt regulere sig.

Anmeld

3. november 2010

BinaMor

du skal ikke gøre noget. andet end at bide tænderne sammen. gå evt i brusebad og tag bruserne på sin bryster. vaaarmt vand vel og mærket. så glider det værste væk. ja baby kan næsten ikke følge med i starten men det går over.

og det gør herre nas og blir værre.. lad være med at malke ekstra ud. så laver brysterne bare mere mælk. lige nu skal babserne lærer hvor meget de skal producere og det gør de bedst ved at det kun er babys mund der viser dem det.

Anmeld

3. november 2010

Kb

TrineLærke skriver:

Fair nok.

Men det fik jeg nemlig at vide på sygehuset da jeg havde født fordi at jeg producerede så meget mælk, så mine bryster var så spændte, at Lærke faktisk ikke rigtig kunne få fat og så sprøjtede mælken ud til alle sider, men det hjalp at tage det største tryk, og nu siger jeg ikke at hun skal malke meget ud, men bare lidt 10 ml eller noget, det hjælper en del.

Og jeg fik ikke mere mælk af den grund.

Nej en smule har nok ingen betydning, det tror jeg du har ret i Man skal bare ikke malke for meget ud, for så er man nok lige vidt i sidste ende - men vi er enige

Anmeld

3. november 2010

CiSo

BinaMor skriver:

du skal ikke gøre noget. andet end at bide tænderne sammen. gå evt i brusebad og tag bruserne på sin bryster. vaaarmt vand vel og mærket. så glider det værste væk. ja baby kan næsten ikke følge med i starten men det går over.

og det gør herre nas og blir værre.. lad være med at malke ekstra ud. så laver brysterne bare mere mælk. lige nu skal babserne lærer hvor meget de skal producere og det gør de bedst ved at det kun er babys mund der viser dem det.

Tak for råd! Vil prøve at bide tænderne sammen så!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.