Hvordan føltes det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

443 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. november 2010

blomst84

Efter at have læst mettemus tråd om plukveer, sidder jeg lidt og tænker over hvordan de egentlig føltes? Og hvor sidder "smerten"? Har selv en voldsom bækkenløsning så har ret tit ondt i lænden ìg skambenet, så er bliver lidt i tvivl om jeg overhovdet har mærket til plukveer?! Knus sabrina 29+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Mettemus

Jeg synes, de minder lidt om mavebøjninger. Forestil dig, at du har taget en del og er ved at være træt, tager en mere, kommer halvt op at sidde og så holder du den stilling i et stykke tid... og så er det bare ikke i mavemusklerne men i livmoderen. Den bliver fuldstændig stenhård, og du kan lige så tydeligt mærke hvor meget den fylder i maven. Jeg synes også kan kan være svært at stå helt oprejst eller at trække vejret helt ned i lungerne.

Hmm... gir det nogen mening mon?

Anmeld

3. november 2010

blomst84

Mettemus skriver:

Jeg synes, de minder lidt om mavebøjninger. Forestil dig, at du har taget en del og er ved at være træt, tager en mere, kommer halvt op at sidde og så holder du den stilling i et stykke tid... og så er det bare ikke i mavemusklerne men i livmoderen. Den bliver fuldstændig stenhård, og du kan lige så tydeligt mærke hvor meget den fylder i maven. Jeg synes også kan kan være svært at stå helt oprejst eller at trække vejret helt ned i lungerne.

Hmm... gir det nogen mening mon?

Landet gav rigtig god mening faktisk :-) 1000 tak! Men er list i tvivl om jeg har mærket det. Eller er man ikke i tvivl? Syntes nogengange maven bliver stenhård og det føltes som om baby er på vej ud gennem maveskindet men gør dine plukveer meget ondt? Ja sorry ved ingenting jo, er typisk førstegangs gravid

Anmeld

3. november 2010

Marco2

Limoderen er en stor muskel. Den "træner" jævnligt, så den er i så "god form" som muligt til Le Grande Finale

Så en plukve er bare en muskelsammentrækning, men da den muskel er så centralt placeret og efterhånden ret stor, kan man godt føle sig lidt besværet lige når plukveen er der.

Men det gør ikke ondt som sådan. Men maven/livmoderen bliver bare heeelt hård. 

AG

Anmeld

3. november 2010

Angelspot

Når jeg får en plukve, så kan jeg som regel mærke den kommer, ved at maven lige så stille trækker sig sammen om baby. Det mærkes som om maven (som jo er livmoderen) strammes og ja, bliver helt hård. Det er meget godt beskrevet med mavebøjninger. Men det gør ikke ondt at få en plukve, dog synes jeg det kan være lidt ubehageligt, fordi den kommer af sig selv og man ikke rigtig kan kontrollere det. Hvis jeg får den mens jeg ligger ned, så bøjer jeg benene og skubber bækkenet lidt frem og så bryder jeg plukveen. Men om det bare er en fornemmelse jeg har, ved jeg ikke, men det føles som om den går væk når jeg gør det

Anmeld

3. november 2010

blomst84

1000 tak for jeres svar nu ved jeg 100 % at jeg har plukveer, nok i den milde ende, men har bare troet det var baby der skubbede på maveskindet

Anmeld

3. november 2010

Mettemus

blomst84 skriver:

Landet gav rigtig god mening faktisk :-) 1000 tak! Men er list i tvivl om jeg har mærket det. Eller er man ikke i tvivl? Syntes nogengange maven bliver stenhård og det føltes som om baby er på vej ud gennem maveskindet men gør dine plukveer meget ondt? Ja sorry ved ingenting jo, er typisk førstegangs gravid

Det lyder også som plukveer du har. Jeg synes ikke som sådan det gør ondt, det er bare lidt ubehageligt - lidt som at have en sten spændt foran på maven når de er kraftigst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.