Eksperthjælp: Til den triste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
0 svar
0 synes godt om
2. november 2010

Trine Hostrup Dahl

"Til den triste"

Hej Trine.

Jeg sidder i den situation at min kæreste valgte at gå fra mig i søndags. Der har været lidt knas i forholdet på det sidste, men ikke værre end hvordan det før har været, og derfor troede jeg igen at det kun var for en periode.

Vi stod og var ved at købe hus sammen - Jeg troede virkelig fremtiden var sikker.

Pludselig blev han meget indelukket, og virkede ret ligeglad med mig, og fortalte også at han ikke havde lyst til mig nogen somhelst tænkelig måde - Hverken kys, kram eller sex.

Da der var blevet prikket lidt hul på bylden kom det frem at han var skræmt over ikke at have en 'bagdør' når vi nu skulle flytte sammen. Det tog jeg selvfølgelig seriøst, og jeg spurgte om det ikke var en idé at få en tid hos hans terapeut (H*n er ved at udanne sig psykoterapeut), så han kunne finde svar på hvorfor han var skræmt over dette.
Han fil en tid til søndag eftermiddag, og det tog jeg som en lettelse.
Det skulle jeg bare aldrig have været.

Søndag kom han hjem og meddelte at vores forhold var forbi.
Hans terapeut havde sagt at han havde brug for at lærer at elske sig selv, og det kunne han åbenbart ikke gøre mens han var i forhold med mig.

Jeg er selvfølgelig SUPER ked af det, men jeg synes også det lyder vildt mærkeligt at en terapeut skulle have meddelt dette - Jeg ville jo mene at man lærer at elske sig selv, når man har en ved sin side, som også elsker, støtter og hepper.. Ikk?

Jeg vil så gerne have ham tilbage, og prøvede flere gange at overbevise ham om at det nok skulle gå, nu hvor vi begge vidste hvad der skulle arbejdes på.. Og nu hvor jeg endelig kendte hans behov, men han var ikke til at hugge og stikke i.

Jeg føler mig som om jeg ikke var værd at kæmpe for - Tror du han har været klar over dette længe, men måske har brugt hans terapeut som undskyldning?

Jeg håber du kan hjælpe mig lidt.
På forhånd tak.

Mvh. den triste.

Trines svar

Kære Triste

Det gør mig meget ondt at høre, at gulvtæppet pludselig er blevet revet væk under dig!

Det lyder umiddelbart mærkeligt, at din kærestes terapeut har givet ham det direkte råd, at han skulle gå fra dig- Som terapeut består mit arbejde i at hjælpe klienten med at afklare de problemstillinger, valg og udfordringer som min klient har - jeg har aldrig personligt fortalt en klient, hvad han eller hun skulle gøre - jeg har fortalt vedkommende, hvad jeg så, hørte og oplevede vedkommende give udtryk for, og hvordan vedkommende kunne agere herud fra!

Det er vanskeligt at sige noget om, hvorvidt det er en hvid løgn han bruger for at komme ud af forholdet - det kan du nok bedst selv vurdere - om det er sådan din kæreste generelt reagere, når han oplever at blive presset. Har han generelt svært ved at sætte grænser og sige fra? lover han mere end han kan stå inde for?

Han har dog fortalt dig at han følte, at han "ikke har en bagdør" - han kan slippe ud af når først I er flyttet sammen. Denne udmelding er du nødt til at tage alvorligt. Hvad betyder det for ham at have denne bagdør, kan I finde en bagdør, som I begge kan leve med? Har han lyst til at fortsætte forholdet, hvis I ikke flytter sammen, og har du?

Det er begrænset, hvad jeg kan komme med af råd her - og jeg håber at de ovenstående råd/ spørgsmål kan hjælpe dig lidt. Du har mistet din elskede og det gør ondt - du vil bære sorg og det er en proces, som du er nødt til at give dig selv lov til - du kan evt. læse lidt om netop sorg på min hjemmeside www.trinedahl.dk.

Du er altid velkommen til at skrive til mig igen.

Mange kærlige hilsner

Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.