Så overlevede jeg min første døgnvagt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

513 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. august 2008

Smølf

Hej Piger,

Bliver lige nødt til at dele lidt med jer... Havde som bekendt min første døgnvagt i går og havde en fuldstændig vild vagt.
Jeg møder ind klokken 9.00 og klokken 9.02 bliver jeg kaldt til hjertestop!! Og det sker ellers ekstremt sjældent på en psykiatrisk afdeling. 8(
Det var som om, at alle bare ville udskrives i min vagt, hvilket man ikke lige gør på en psyk. afdeling. Så der var et par stykker der måtte tilbageholdes med tvang osv... ret vildt at skulle beslutte sådan noget.
Der var desuden en der stak af fra den lukkede afdeling... Han smadrede simpelthen døren og væk var han!! Og så havde jeg ellers bare drøn travlt næsten helt til klokken 1 om natten, hvor jeg endelig kunne lægge mig til at sove.

Men er stolt over at jeg klarede den første vagt! Og jeg fik ros af sygeplejerskerne, som synes jeg er rigtig god:).

Knus fra en træt Neta:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2008

Doktor Doolittle

Hold da helt op hvor uheldig kan man være 8(:'( Hjertestop på psykiatrisk afdeling :-o Jeg synes bare du er SÅ sej, tænk engang, nu har du overstået den værste vagt nogensinde, så nu kommer alt det gode :P Jeg er stolt af dig, super-læge Neta :)) Håber du sover din skønhedssøvn lige nu (L) (H) fra Tina

Anmeld

10. august 2008

Stumpen

Du kan rolig være stolt, du er nemlig så sej... ;)
(H)

Anmeld

10. august 2008

Munder

Super flot!

Det lyder til at have været et begivenhedsrigt døgn, så må du sove rigtig godt!

Knus
Dorte

Anmeld

10. august 2008

st

Føj for en vagt. Det er da ikke ligefrem Guds søde børn du har beskæftiget dig med her den sidste tid. Jeg tager sgu hatten af for dig. Jeg synes, det er vildt flot at dig, du har mod på sådan et vikariat inden du er færdiguddannet. Du har jo et kæmpe ansvar, og jeg synes bare, det er sejt af dig, at du tager det på dine skuldre allerede nu.

Knus st.

Anmeld

10. august 2008

3rollinger

Det lyder da godt nok som om du har overlevet med noed og naeppe. Sikke en vagt.

Men det var godt at det hele gik godt og at du denne gang fik ros af sygeplejerskerne. Du maa bare vaere supertraet i denne tid :).

Sidst da du skrev var du da ikke paa psykriatisk afdeling, vel? Dengang du synes at alle var utilfredse med dig. Skifter du hele tiden?

Knus
st

Anmeld

10. august 2008

Smølf

st Spanien skriver:

Det lyder da godt nok som om du har overlevet med noed og naeppe. Sikke en vagt.

Men det var godt at det hele gik godt og at du denne gang fik ros af sygeplejerskerne. Du maa bare vaere supertraet i denne tid :).

Sidst da du skrev var du da ikke paa psykriatisk afdeling, vel? Dengang du synes at alle var utilfredse med dig. Skifter du hele tiden?

Knus
st

Hej st,

Jeg skifter en del, som del af studiet. Vi skal jo prøve lidt af det hele. Det her vikariat er noget jeg har fået udenom studiet og her skal jeg være 2 mdr. Tror du tænker på min første vagt her i mit vikariat, hvor jeg syntes, at sygeplejerskerne var lidt trætte af mig. Men jeg var skisme også lidt langsom (forståeligt nok), nu går det lidt mere tjept heldigvis.

Og tak for opbakningen:). Det betyder bare så meget!

(H) neta

Anmeld

10. august 2008

Smølf

[citat][f][småt]Doktor Doolittle skriver:[/småt][/f] Hold da helt op hvor uheldig kan man være 8(:'( Hjertestop på psykiatrisk afdeling :-o Jeg synes bare du er SÅ sej, tænk engang, nu har du overstået den værste vagt nogensinde, så nu kommer alt det gode :P Jeg er stolt af dig, super-læge Neta :)) Håber du sover din skønhedssøvn lige nu (L) (H) fra Tina[/citat] Hej Tina:). Hvor er du sød... du er en super cyber-støtte! Ja hjertestop på en psyk afdeling ses ikke så tit. Det var faktisk lidt morsomt. De ringer til mig og siger: "Vi har en der er død -tror vi nok"! Jeg fortæller dem pænt, at hvis de er i tvivl, skal de sgu begynde genoplivning og ringe hjertestop!! Det gør de så og da jeg når til afdelingen har han respiration igen. Men spørgsmålet er om hvor meget hjertestop, han har haft. Han var blevet ukontakbar, mistet bevidstheden og begyndt at krampe. Personalet sagde også, at han havde holdt op med at trække vejret. Spørgsmålet er jo nok om han ikke havde et epileptisk anfald... Et eller andet var der jo galt. Han blev overført til AMA og i trygge hænder. Men det er mærkeligt, hvordan man reagerer. Jeg havde forventet at komme over til en mand, uden vejrtrækning og puls... og var forberedt på, at skulle maskeventilere, massere, give medicin og støde. Hele alogoritmen. Så bliver man helt hylet ud af den, når man så kommer over og patienten trækker vejret. Det gjorde hjertestopholdet i øvrigt også.Så der stod 8 hvide kitler og kiggede ned på manden og det tog noget tid før der rent faktisk blev gjort noget. Men så kunne jeg da stå for en debriefing bagefter... Det kan jeg da finde ud af:)). Hvornår skal du egentlig videre til BBH? (H) Neta

Anmeld

11. august 2008

Doktor Doolittle

Hej igen søde Neta :)

Hahaha grineren :)) Sådanne episoder ER da bare morsomme ;) altså set med læge-humor ;)

Jeg skal på BBH 1/9 og må indrømme at jeg IKKE kommer til at savne vagtbelastningen på Hvidovre :P

(H) fra Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.