[citat][f][småt]Doktor Doolittle skriver:[/småt][/f]
Hold da helt op hvor uheldig kan man være 8(:'(
Hjertestop på psykiatrisk afdeling :-o
Jeg synes bare du er SÅ sej, tænk engang, nu har du overstået den værste vagt nogensinde, så nu kommer alt det gode :P
Jeg er stolt af dig, super-læge Neta :))
Håber du sover din skønhedssøvn lige nu (L)
(H) fra Tina[/citat]
Hej Tina:).
Hvor er du sød... du er en super cyber-støtte!
Ja hjertestop på en psyk afdeling ses ikke så tit. Det var faktisk lidt morsomt. De ringer til mig og siger: "Vi har en der er død -tror vi nok"! Jeg fortæller dem pænt, at hvis de er i tvivl, skal de sgu begynde genoplivning og ringe hjertestop!! Det gør de så og da jeg når til afdelingen har han respiration igen. Men spørgsmålet er om hvor meget hjertestop, han har haft. Han var blevet ukontakbar, mistet bevidstheden og begyndt at krampe. Personalet sagde også, at han havde holdt op med at trække vejret. Spørgsmålet er jo nok om han ikke havde et epileptisk anfald... Et eller andet var der jo galt. Han blev overført til AMA og i trygge hænder.
Men det er mærkeligt, hvordan man reagerer. Jeg havde forventet at komme over til en mand, uden vejrtrækning og puls... og var forberedt på, at skulle maskeventilere, massere, give medicin og støde. Hele alogoritmen. Så bliver man helt hylet ud af den, når man så kommer over og patienten trækker vejret. Det gjorde hjertestopholdet i øvrigt også.Så der stod 8 hvide kitler og kiggede ned på manden og det tog noget tid før der rent faktisk blev gjort noget.
Men så kunne jeg da stå for en debriefing bagefter... Det kan jeg da finde ud af:)).
Hvornår skal du egentlig videre til BBH?
(H) Neta
Anmeld