Forbedret immunforsvar!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.092 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. august 2008

lonemus

Godmorgen i lækre tøser!

Her i huset har vi ikke fået sovet meget i nat, da begge unger har hostet, snottet og hostet igen. De har fået sig en ordentlig omgang forkølelse - og jeg er nu også smittet :@

Jeg bliver altid smittet, når ungerne slæber diverse baktusser hjem. Oplever I det samme?
Min mand bliver meget sjældent smittet og han lever nu meget almindeligt, dog løber han hver anden dag.

Jeg tænkte på, om I kan mærke nogen forbedring på jeres immunforsvar efter I er begyndt at spise sundt?? Har det virkelig så stor betydning, som man læser.......personligt har jeg lidt svært ved at tro på det, derfor ville jeg gerne høre jeres mening, om I oplever en forskel på det sunde og usunde kost mht immunforsvaret.

(H) Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2008

twinboys

Hej ja det vil jeg nike ja til...

Har også meget mere energi, når jeg spiser sundt...

Alle vitaminerne er jo med til det...

Mine drenge har som helt små fået bio strat for at hjælpe på at de ikke blev så tit syge...

Idag får de selvfølgelig deres vitaminpille og så får de eskimo-3 kids og mine børn er sjældent syge heldigvis og de er jo ellers født med et dårligt immunforsvar... ( født i uge 25+0 )

Eskimo-3 er ren naturlig omega-3 + omega-6 + omega-9 og vitamin d og e....:)

Kan købes på apoteket :D

Jeg tager selv en daglig vitaminpille, kalk og jern...

Kalk fordi man som voksen tit ikke for kalk nok og jern fordi jeg er bloddoner...

Jeg er jo dagplejer og har 4-5 børn som kommer i mit hjem med baktuser og mine egne børn som går i hver sin børnehave har jo også mulighed for at kunne få samlet en masse med hjem...
Men vi er heldige vi er næsten aldrig syge, heller ikke med snotnæser... Så 7 - 9 - 13 ....Banke under bordet...:))

Håber snart i er friske igen...:):)

Knuzer fra Majbritt(H)

Anmeld

10. august 2008

Honningblomst

Åh nej, stakkels jer Lone...
Har ikke rigtig nogle gode råd:(
Rigtig god bedring til jer alle..
STORT
(H)

Anmeld

10. august 2008

lonemus

twinboys skriver:

Hej ja det vil jeg nike ja til...

Har også meget mere energi, når jeg spiser sundt...

Alle vitaminerne er jo med til det...

Mine drenge har som helt små fået bio strat for at hjælpe på at de ikke blev så tit syge...

Idag får de selvfølgelig deres vitaminpille og så får de eskimo-3 kids og mine børn er sjældent syge heldigvis og de er jo ellers født med et dårligt immunforsvar... ( født i uge 25+0 )

Eskimo-3 er ren naturlig omega-3 + omega-6 + omega-9 og vitamin d og e....:)

Kan købes på apoteket :D

Jeg tager selv en daglig vitaminpille, kalk og jern...

Kalk fordi man som voksen tit ikke for kalk nok og jern fordi jeg er bloddoner...

Jeg er jo dagplejer og har 4-5 børn som kommer i mit hjem med baktuser og mine egne børn som går i hver sin børnehave har jo også mulighed for at kunne få samlet en masse med hjem...
Men vi er heldige vi er næsten aldrig syge, heller ikke med snotnæser... Så 7 - 9 - 13 ....Banke under bordet...:))

Håber snart i er friske igen...:):)

Knuzer fra Majbritt(H)

Hej Majbritt!

Tak for dit svar.

Jeg har godt hørt om Bio Strat - både gode og dårlige oplevelser.
Min læge siger, at det oftest er børn fra 0-3 år der konstant er syge, faktisk er det helt normalt børn i den alder er forkølet op til 10 gange om året.....8(....men når de kommer i børnehave er det lige som der er en magisk grænse, hvor alt det sygdom ophører. Selvfølgelig er det da træls for os forældre, men heldigvis er det højst 1-2 nætter det er slemt og hele forløbet varer max 1 uge, så det er nu ikke så slemt - men hårdt når man står i det og selv bliver syg samtidig!

Men har du oplevet et bedre immunforsvar efter du har ændret kostvaner?? De andre gange jeg har tabt mig, syntes jeg ikke jeg har mærket noget. Ej heller mht motionen, hvor man hører man får mere energi, dét har jeg heller aldrig oplevet. Måske fordi jeg altid er gået på kur, i stedet for kostomlægning, samt kun med det formål at tabe mig, og ikke ændre noget på længere sigt. Det har jeg kun fokuseret på, derfor har jeg brugt al den ekstra energi på det!!

Lone

Anmeld

10. august 2008

lonemus

Eva skriver:

STORT
(H)

Tak søde Eva.........har du oplevet nogen ændring mht dit immunforsvar efter du spiser anderledes og dyrker motion??

(H) Lone

Anmeld

10. august 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Eva skriver:

STORT
(H)

Tak søde Eva.........har du oplevet nogen ændring mht dit immunforsvar efter du spiser anderledes og dyrker motion??

(H) Lone

Nu er jeg 7-9-13 meget sjældent syg...men efter jeg er begyndt at leve så sundt som jeg har gjort det sidste stykke tid, så har jeg SÅ meget energi, behøver ikke sove så mange timer og mentalt er jeg helt på toppen, føler mig så meget mere glad, men det hele hænger jo nok også sammen...og jeg tror faktisk også det påvirker det fysiske helbred...krop og sjæl er jo en enhed, ikke..:)
Knus Eva...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.