Min søn var knapt halvandet år da han fik lagt dræn. Narkosen var intet problem. Jeg sad foran/over ham (min kæreste ved siden af) mens lægen holdt masken. Lige inden han faldt i søvn gik der lidt panik i hans øjne, så vi sang en sang vi normalt bruger til at berolige ham, og så lukkede han øjnene.
Efter drænene var blevet lagt, kom lægen ind med ham på en opvågningsstue. Vi fik at han ville få en meget mildere overgang til vågen tilstand, hvis det skete i hans tempo, så vi måtte overhovedet ikke røre ved ham, fordi det kunne trække ham for hurtigt ud. Vi sad lige så stille indtil han vågnede. Han græd lidt, men det gik hurtigt over. Vi gik ud og fik tøj på og tog afsted. Da vi gik, fik vi besked på at vi skulle holde lidt igen med mad og drikke, fordi han godt kunne reagere med kvalme og opkast, men han kastede sig over maden, så han fik hvad han ville have uden problemer.
Vi hyggede i parken resten af dagen. Mærkede umiddelbart intet til at han havde været i narkose udover at han var lidt mere træt end han plejede, og drænene virker som de skal.
En lille positiv historie :-)
Tilføjelse: Hov, havde ikke lige set at det var idag I skulle have lagt dræn. Håber I har haft en positiv oplevelse!
Anmeld