Dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. november 2010

*Sofie*

Min datter skal have dræn i morgen tidlig.
Er der nogle af jer der vil fortælle om da jeres børn fik dræn? Helt fra start til slut.
Jeg snakkede med en anden mor i min klasse i dag. Hendes dreng på 1 år har lige fået dræn. Hun siger at han skreg mens han var i  narkosen
Åh, jeg kommer med garanti til at hyle, når Malou skal i narkose. Var der nogle af jer der fældede en tåre...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

hc=k

*Sofie* skriver:

Er der nogle af jer der vil fortælle om da jeres børn fik dræn? Helt fra start til slut.
Jeg snakkede med en anden mor i min klasse i dag. Hendes dreng på 1 år har lige fået dræn. Hun siger at han skreg mens han var i  narkosen
Åh, jeg kommer med garanti til at hyle, når Malou skal i narkose. Var der nogle af jer der fældede en tåre...?

Jamen min søn skreg da de lagde han i narkosen, så blev vi sendt ud da han sov og de lagde dræn. Da så han var færdig blev vi kaldt ind i et andet rum hvor lægen sad med ham. da så han begyndte at vågne græd han helt vildt og ville slet ikke noget. han græd og græd og det var næsten det værdste af det hele. Så efter 5 minutter måtte vi gå og der var slet ikke  noget efter vi kom ud af lokalet.

Det hele tog kun ca 10 minutter tror jeg så var vi ude igen.

Anmeld

1. november 2010

*Sofie*

Tak for dit svar.
Puha, det lyder til at jeg skal forberede mig på skrig og skrål. Øv, min stakkels lille skat altså
Er det en maske de får over mund og næse når de kommet i narkose?

Anmeld

1. november 2010

hc=k

*Sofie* skriver:

Tak for dit svar.
Puha, det lyder til at jeg skal forberede mig på skrig og skrål. Øv, min stakkels lille skat altså
Er det en maske de får over mund og næse når de kommet i narkose?

Ja det er sådan en maske og det tager ikke mange sekunder før de sover så det er faktisk ikke så slemt. Eller det synes jeg ikke-,

Anmeld

1. november 2010

*Sofie*

Det var sørme ikk mange der ville dele deres erfaringer.

Anmeld

1. november 2010

LISBETH:-)

Min datter fik dræn da hun var 1,5 år.

Vi kom ind og hun blev lagt på en briks hvor hun fik en maske over næste og mund. Jeg stod ved siden af og holdte hende i hånden. Hun sage ingenting men kiggede bare på mig med de mest uhyggelige øjne, det kan stadig løbe koldt ned af ryggen når jeg tænker på det.

Hun var så inde i ca. 15-20 min (hun skulle også have fjernet polypper) og så måtte vi komme ind. Hun lå på en briks og sov, og da hun vågnede skreg og skreg hun. Efter ca. 15 min. fik vi lov til at gå ud i venteværelset og efter ca. 45 min måtte vi tage hjem men vi måtte vente ca- 30 min mere da hun skreg alt for meget til at vi kunne sætte hende ud i bilen.

Resten af dagen var hun sløv og dagen efter var hun også ved siden af sig selv. 2 dage efter var hun i vuggestue og alt var normalt igen.

Anmeld

1. november 2010

Mi

*Sofie* skriver:

To af mine piger har fået dræn i ørene. Tror vi har prøvet det fem gange nu.

Vi kommer ind og så sidder jeg med dem mens nakoselægen holder masken med narkosen over deres mund og næse. Der har de grædt, men nakosen virker meget hurtigt. Så bliver de lagt på briksen og jeg går ud. Det tager ikke mere end et par minutter, så bliver jeg kaldt ind på opvågningsstuen. Der ligger de så i aflåst sideleje og der er en sygeplejerske til at hjælpe derinde. De tager gerne lidt tid om at vågne, og er HELT væk. Når de vågner er de meget forvirrede og græder rigtig meget. Især Isabella har slet ikke kunnet komme rigtig til sig selv. Efter kort tid må vi så gå hjem. Der skal være en med, til at passe dem i bilen, da de jo kan blive dårlige af nakosen. De må ikke spise og drikke lige efter, men det har vi altså givet dem lov til, for de har jo fastet og er rigtig sultne. Jeg har også haft noget panodil med som de kunne få. Godt nok siger vores læge at de ikke har ondt bagefter, men det virker altså sådan, og så syntes jeg de skal have noget smertestillende. I løbet af en halv time efter indgrebet er de helt sig selv, og resten af dagen mærker vi slet ikke noget.

Det værste syntes jeg er når man kommer ind og de bare ser helt bevidstløse ud og når de vågner og er kede af det.

Held og lykke i morgen

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

2. november 2010

Pikku Myy

Min søn var knapt halvandet år da han fik lagt dræn. Narkosen var intet problem. Jeg sad foran/over ham (min kæreste ved siden af) mens lægen holdt masken. Lige inden han faldt i søvn gik der lidt panik i hans øjne, så vi sang en sang vi normalt bruger til at berolige ham, og så lukkede han øjnene.

Efter drænene var blevet lagt, kom lægen ind med ham på en opvågningsstue. Vi fik at han ville få en meget mildere overgang til vågen tilstand, hvis det skete i hans tempo, så vi måtte overhovedet ikke røre ved ham, fordi det kunne trække ham for hurtigt ud. Vi sad lige så stille indtil han vågnede. Han græd lidt, men det gik hurtigt over. Vi gik ud og fik tøj på og tog afsted. Da vi gik, fik vi besked på at vi skulle holde lidt igen med mad og drikke, fordi han godt kunne reagere med kvalme og opkast, men han kastede sig over maden, så han fik hvad han ville have uden problemer.

Vi hyggede i parken resten af dagen. Mærkede umiddelbart intet til at han havde været i narkose udover at han var lidt mere træt end han plejede, og drænene virker som de skal.

En lille positiv historie :-)

Tilføjelse: Hov, havde ikke lige set at det var idag I skulle have lagt dræn. Håber I har haft en positiv oplevelse!

Anmeld

2. november 2010

*Sofie*

Mange tak for jeres svar!

Det gik som det skulle i dag. Ingen problemer, ud over at Malou var ret ked af det da hun vågnede
Hun ville ikk rigtig spise da vi kom hjem, og kort efter faldt hun i søvn på sofaen og sov ca 2 timer. Resten af dagen har hun været i hopla og spist og drukket helt normalt
Nu er jeg bare ret spændt på hvordan vores nat kommer til at forløbe. Håber bare hun sover uden at drømme og uden at vågne...

Jeg tænkte lige på...Hvordan vaskede I hår på jeres børn?
Der må ikke komme sæbevand ind i ørerne...og det synes jeg da godt nok bliver svært at forhindre  Malou har mega meget hår, og hun kan ikk gå rundt særlig længe uden at få det vasket...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.