Jeg har tre spørgsmål til jer

1. Dagsrytme. Hvordan går jeres dag? Hvornår og hvorlænge sover jeres børn?
Jeg synes ikke helt, vi har en rytme. Kun om morgenen, hvor hun falder i søvn i barnevognen, når jeg går op i børnehaven med de store. Så plejer hun at sove 3-4 timer. Resten af dagen er det sådan lidt hip som hap, hvornår hun bliver træt, og om hun overhovedet kommer ud og sove igen. Jeg er dog blevet mere opmærksom på, at hun skal ud og have en lille lur mere om eftermiddagen. Nu er jeg også begyndt at tænke på, at hun skal i dp om tre måneder - så skal der jo være en vis struktur

2. Vi har aldrig lært at putte Sofie om aftenen. Hun ligger hele aftenen hos mig, mens jeg sidder i sofaen. Først tager hun en bette lur i forbindelse med amning. Så er hun vågen lidt, og så sover hun igen - gerne med brystet som sut. Når jeg går i seng, tager jeg hende med. Det er såmænd meget hyggeligt, og det er ikke os, der har et problem med det, selvom jeg selvfølgelig ikke kan lave noget om aftenen. Jeg tror nu bare, at hun er blevet så stor, at hun vil sove bedre, hvis hun bliver puttet til natten i sin egen seng, istedet for at ligge og svede på mig, mens fjernsynet kører i baggrunden, og hun skal vel også lære det på et tidspunkt.
Hvordan går jeres aften? Er der nogen, der har prøvet noget lignende evt. med ældre børn, der kan fortælle, at vi ikke spolerer hende fuldstændig?

Kom gerne med forslag til, hvordan vi lærer hende at sove selv.
3. På torsdag bliver Sofie 6 mdr. (hvad skete der lige med tiden???), og hun skal igang med fast føde. Indtil nu er hun blevet ammet 100 %. Jeg er ikke så meget i tvivl om, hvad jeg skal give hende - har jo prøvet det før

Men hvordan startede I? Hvornår på dagen gav I måltidet, og hvor lang tid gik der, før I gav to måltider om dagen?
Jeg kan slet ikke forstå, at hun allerede skal kunne "klare sig selv" om kun tre måneder (igen: dp). Dybt suk

Håber nogle vil svare på mine lange spørgsmål

Knus Line