Til jer som har barn i dp sommeren 2011

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.678 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. november 2010

SaNiNa

Der er lige blevet vedtaget at fra sommeren 2011 istedet for sommeren 2012 skal dagplejen holde lukket 28-29-30 hvor kun 1 dagplejer fra hver grupper holder åben.

Hvordan vil i/kommer i til at forholde jer og vil I blive påvirket af det?

Os selv ja vi kan altså ikke bare lige sig ok vi har ferie i uge 28-29-30.

Vi er så så heldig at farmor er dagplejer og så har ferie de uger og ikke behøves gæsteplads. som vi ikke ønsker da de ikke kan give garanti for at ens barn kommer til en som det kender.

vi kan samtidg slet ikke være sikkere på vi kan holde ferie i de uger da jeg er uddannet social- og  sundhedshjælper og arbejder inde for faget, så jeg skal jo planlægge min ferie sammen emd mine kollegaer.

min mand er tømrer og går lige nu hjemme men hvis han får job så bestemmer han altså heller ikke altid hvornår han kan holde feire selvom de har lidt mere flexibilitet inde for det fag.

Tænker samtidig at jeg ikke syntes det er fære over for dagplejernes familie at de ikke kan vælge at holde ferie sammen med deres familie og deres familie måske bliver nød til at holde ferie forskudt, og mens den ene part er på arbejde så kan den anden ikke holde rigtig ferie og gå rund i have med bar mave eller hvad den nu har lyst til

Ja jeg er godt og grundig træt at det og syntes virkelig de trækker det ned overhovede på os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Heidisbebs

Er det i en bestemt kommune eller hele landet ? Jeg er dagplejer og har ikke hørt noget som helst om det................

Anmeld

1. november 2010

Tdittmann

sådan er det ikke her i Assens kommune på Fyn, der bestemmer hver enkelt dp selv hvornår de vil holde ferie - selvfølgelig i samarbejde med de andre dp'er i gruppen.

Det med lukning i ugerne 28-29-30 gælder kun for Børnehaver og SFo her i Assens kommune.

For os er det ikke noget problem, har 2 piger der går i skole og derfor heller ikke kan komme i SFO. Men jeg er studerende og har derfor sommerferie på det tidspunkt.

Den lille herhjemme (5mdr) starter i privat dp for ellers så kan vi ikke få hverdagen til at hænge sammen, og der hvor vi har valgt dp. ved vi allerede nu hvornår hun holder sommerferie i 2012 så vi har mulighed for at planlægge os ud af det i god tid.

Håber I finder en løsning

Knus Mor til 3

Anmeld

1. november 2010

SaNiNa

Ja det er i Odense kommune.

Der for jeg skrev det under Odense

Anmeld

1. november 2010

SaNiNa

Tre ugers tvungen sommerferie sparer kommunen for en kvart million. Dagplejere i oprør.
I denne uge kunne politikerne sætte det første af en lang række besparende kryds på børn- og ungeområdet i Odense.

Fra sommeren 2011 skal byens knap 700 dagplejere holde ferie i ugerne 28, 29 og 30. Kun enkelte holdes åbent til nødpasning, og børnene får ingen garanti for pasning hos kendte ansigter
 - Vi synes, det er meget, meget problematisk, lyder reaktionen fra Alice Due, der er formand for den fynske afdeling af dagplejernes fagforbund, FOA.
Hun mener, at de 250.000 kroner, kommunen sparer, er småpenge i forhold til, hvor meget ændringen griber ind i både børnenes og dagplejernes egne familier.

Mange forældre har svært ved at få fri i perioden, og hvis dagplejernes ægtefæller står med samme problem, må de holde ferie med fire-fem små børn i hjemmet med alt hvad det indebærer af særlige hensyn.

- Dagplejernes familier bliver fanger i deres eget hjem, siger Birgit Kroggaard, der er fællestillidsrepræsentant for dagplejerne i Odense.
29. oktober 2010 04:00 -

Anmeld

1. november 2010

Pige2009

1. november 2010

Pige2009

Jeg tager det til den tid, for jeg gider ikke spekulere på det nu. Men det er en meget umenneskelig bestemmelse, men det kan man vel forvente af S og SF, som ikke er et hak bedre end de blå

RØD stue vs. BLÅ stue

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.