Plukveer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. oktober 2010

CA

Hej

Det der med plukveer synes jeg bare er så svært, så har brug for lidt hjælp til at forstå hvor meget jeg skal passe på.

Vi har nogle vener som er ved at renovere og det har vi hjulpet med. I går skulle der så flyttes og jeg hjalp godt til - dog ikke med de alt for tunge ting. Det gik rigtig fint og der var ikke andet at mærke end at jeg blev mere forpustet på turene op og ned af trapperne end før graviditet og jeg havde lidt plukveer, men ikke noget at skrive hjem om. Senere på aftenen begyndte læn, hofter og ben at gøre mere og mere ondt, men jeg skulle liige gøre det sidste læs færdigt. Til sidst kunne jeg ikke bukke mig forover for de ømme hofter. Jeg holdte en lille pause og brugte resten af aftenen(+natten til kl. 2) på at pakke ud. Pakkede bare tøj ud, så det var ikke tungt. Ved 2 tiden fik jeg simpelthen så ondt i maven og i siderne (+hofter og læn). Plukveerne var simpelthen så slemme at jeg kun kunne ligge ned.

Vi har sovet hele formiddagen, men jeg har vågnet mange gange fordi det gjorde ondt over alt.

Piger, det jeg gerne vil vide er, om jeg udsætter mit barn for noget farligt, eller om det er en smerte jeg skal lære at leve med? Jeg ønsker ikke at det skal gå ud over mit barn

Vh Carina 29+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

DK

Altså det er jo naturligt at få plukveer og det er noget vi alle har, selv om mange ikke mærker noget til dem.

Dog vil jeg sige at du i går har arbejdet for hårdt, og det mærkede du konsekvenserne af! Du er i 3. semester nu og skal passe på dig selv. Det er hårdt at gå og slæbe hele dagen, også selv om det kun er på "mindre" ting, og når man flytter så bøjer man sig ofte meget op og ned! Det har simpelthen været alt for hårdt for dig, og næste gang skal du nok sige tak for nu kl. 18 og så gå hjem på sofaen og hvile dig!

Jeg tror ikke at der pt er nogen risiko for at du er ved at føde eller noget, men det er der nok på sigt hvis du f.eks. lavede så meget hver dag (det ved jeg godt ikke er tilfældet) Det er svært at skrue ned for aktivitetsniveauet og det er svært at indse at man nu ikke længere kan alt det man plejer! Men det er bare vigtigt for at man selv om baby kan få den bedst mulige graviditet og til fuld termin!

Knus

Anmeld

31. oktober 2010

Mettemus

Jeg havde det lidt på samme måde da vi flyttede for en måned siden. Selvom jeg ikke bar nogle tunge ting, fik jeg alligevel slæbt på så mange halvtomme kasser, sat ting på plads som jeg tog fra en kasse på gulvet og satte på højeste hylde osv osv. Jeg brugte ca. en uge på at komme oven på igen, og har haft ret mange plukveer siden. De gør ikke ondt, men jeg tager det alligevel som et tegn på at jeg har arbejdet for hårdt. Tror din krop siger det samme til dig. Altså jeg har jo som sådan ikke forstand på det, men jeg tror det er kroppens måde at sige fra på og det skal man høre efter - hvor ubelejligt det end måtte være.

Anmeld

31. oktober 2010

CA

DK skriver:

Altså det er jo naturligt at få plukveer og det er noget vi alle har, selv om mange ikke mærker noget til dem.

Dog vil jeg sige at du i går har arbejdet for hårdt, og det mærkede du konsekvenserne af! Du er i 3. semester nu og skal passe på dig selv. Det er hårdt at gå og slæbe hele dagen, også selv om det kun er på "mindre" ting, og når man flytter så bøjer man sig ofte meget op og ned! Det har simpelthen været alt for hårdt for dig, og næste gang skal du nok sige tak for nu kl. 18 og så gå hjem på sofaen og hvile dig!

Jeg tror ikke at der pt er nogen risiko for at du er ved at føde eller noget, men det er der nok på sigt hvis du f.eks. lavede så meget hver dag (det ved jeg godt ikke er tilfældet) Det er svært at skrue ned for aktivitetsniveauet og det er svært at indse at man nu ikke længere kan alt det man plejer! Men det er bare vigtigt for at man selv om baby kan få den bedst mulige graviditet og til fuld termin!

Knus

Ja, du har nok ret. Men hvor er det bare svært at geare ned når man er vant til at lave en del. Vil jo gerne så meget som muligt stadig. Jeg må vist bare øve mig. Fik en ordentlig straf i går, så det må jeg jo bare huske tilbage på når jeg igen tror jeg er supermand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.