Børn og mærkevare-tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. oktober 2010

Carina1977

For noget tid herinde var der en debat omkring mærkevare-tøj. Her kunne jeg stolt fortælle at min 10-årige søn, var fuldstændig ligeglad med, hvad mærke tøjet har.

Må sluge mine ord i mig igen  her den anden dag gik min søn hans tøj igennem, og tjekkede det nøje igennem om det var in eller yt. Han har en smule mærkevare-tøj, et sæt af mærket Grunt og et sæt af mærket G-star. de 2 sæt var åbenbart at foretrække for drengen. Det er mig en gåde, hvordan han fra den ene dag til den anden, kan ændre sig så drastisk, hvad angår tøj. Han er også begyndt at sætte sit hår om morgenen og kan ikke leve uden at vi har noget hår-voks herhjemme. de bliver sørme hurtigt store, det har jeg måttet sande nu. men hvorfor er modetøj så vigtigt for børn/unge? Jeg har aldrig gået op i modetøj, men har nok mere eller mindre jagtet det billige tøj. Men idag har børn/unge en anden indstilling omkring tøj, end jeg havde i den alder. hvordan kan det egentlig være det har taget sådan en drejning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

bullerbassen

Her er mine 2 drenge på 9 år også blevet meget bevidste om hvilket tøj de vil gå i - Heldigvis bliver der stadigvæk også valgt trøjer fra Bilka, så er er det endnu ikke så meget mærkerne men stilen..

Men de ved ski hvad de vil have de unger fyre - tjaa hvor det kommer fra ved jeg ikke, ville blot sige du ikke er alene..

Anmeld

30. oktober 2010

Carina1977

Hmm de kære unger....

Heldigvis ved min søn at man skal passe på pengene, så han er ikke så krævende  Han kan få lidt mærkevare-tøj engang imellem, og det må han leve med. Har heldigvis ikke de der kampe endnu, og håber heller aldrig på at jeg får det. Men jeg må tage det som det kommer, andet kan jeg jo ikke gøre

Anmeld

31. oktober 2010

Maddox

Det kommer selvfølgelig fra skolen..

Jeg kan da tydeligt huske dengang jeg selv gik i skole, og de sejeste i klassen også var dem med det "rigtige" tøj, som dengang var Levi's, Adidas og H20.. kan endda huske at jeg i 5-6 klasse, selv sparede op til et par Levi's cowboybukser, fordi det var det eneste der duede (da jeg havde sparet halvdelen op, betalte min mor dog resten)..

Her går min datter på 7 år, stadig ikke op i hvad mærke det er, men hun går i den grad op i hvordan tøjet skal se ud. Og det er ihvertfald efter påvirkning fra de størrer piger oppe i skolen..

Anmeld

31. oktober 2010

Tina2

Solajma skriver:

Det kommer selvfølgelig fra skolen..

Jeg kan da tydeligt huske dengang jeg selv gik i skole, og de sejeste i klassen også var dem med det "rigtige" tøj, som dengang var Levi's, Adidas og H20.. kan endda huske at jeg i 5-6 klasse, selv sparede op til et par Levi's cowboybukser, fordi det var det eneste der duede (da jeg havde sparet halvdelen op, betalte min mor dog resten)..

Her går min datter på 7 år, stadig ikke op i hvad mærke det er, men hun går i den grad op i hvordan tøjet skal se ud. Og det er ihvertfald efter påvirkning fra de størrer piger oppe i skolen..

Det samme her.... Min datter på 6½ år er også ret ligeglad med mærkerne, men hun kan godt kende nogle mærker når hun ser det

Dog går hun også op i HVAD det er for noget tøj hun går i, dog ikke så meget som mange af hendes jævnaldrende....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.