Vi har haft besøg af en talepædagog/specialpædagog fra kommunen i forbindelse med den talescreening alle 3årige - vist - bliver tilbudt. Intet mærkeligt i det
Men det var en øjenåbner for os at høre en professionel udtale sig om Annikas manglende opmærksomhed/tilstedeværelse som jeg tidligere har snakket mig om.
Vi har haft hende til læge i sidste uge fordi hun var begyndt at klø sig i ørene hele tiden, men de kunne ikke se noget. Vi snakkede efterfølgende om, at vi måske burde få tjekket Annikas hørelse ved ørelægen vi jo ofte føler vi taler til en dør når vi skal i kontakt med hende. Det er drønubehageligt, og jeg synes det er blevet værre. Vi har dig testet hende af og til, og hvis man hvisker is eller fredagsslik, så plejer hun nok at kunne høre
Men denne pædagog, som i øvrigt besad en enooooooorm tålmodighed, bemærkede, at enten kan Annika ikke høre(!), men har kunne tidligere eftersom hende sprog er så fint, eller også er hun så selvstændig, at hun simpelthen fravælger det der i hende optik ikke er spændende nok til at hun gider beskæftige sig med det! Jeg har det sådan lidt, okay, fair nok! Hvis det er hørelsen, vil jeg med sikkerhed komme til at lide under en kæmpe omgang dårlig samvitighed eftersom vi har 'været så meget efter hende'. Jeg kan slet ikke beskrive hvor frustrerende det er at tackle hende
. Men tænk virkelig, hvis det bare er hørelsen! Så kan der vel gøres noget ved det?!??
I børnehaven oplever de hende også som en der er her og der og alle vegne. Men det er helt ekstremt som hun kan fordybe sig i ting hun virkelig kan li. Det er kropumuligt at trænge igennem til hende hvis hun sidder med noget og koncentrerer sig. Da vi lige havde fået Dicte for 9 mdr siden, fik Annika en gave med perler. Hun brugte hele eftermiddagen på at sidde og fylde en perleplade op, og så at pille perlerne af en efter en igen, og så bare for at starte forfra. Det er det samme når hun tegner, laver modellervoks eller lege med små figurer.
Derudover sover hun ekstremt dårligt og drømmer alt muligt. Hun skriger i søvne. Der må foregå så uendelig meget inde i det lille bitte hoved!
Det blev vist lidt langt det her. Og jeg røg vist også af sporet, men jeg blev lige grebet lidt af det. Hvad tænker I andre om det her? - hvis I da tænker noget
Anmeld