til jer der er gået fra at amme til flaske ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

MarieMor

.. pga manglene næring eller ikke nok mælk ..

ja sagen er den at jeg indtil igår har ammet fuldt .. men da han det sidste stykke tid er begyndt at blive mere ked og han er gået fra at kunne sove 5-6 timer om natten og til tider hele 7 timer , helt ned til at sove max 3 timer af gangen ( dog i løbet af 1½ uge ), han vil også gerne sutte oftere , og ved godt der er normalt at det kan svinge men føler ikke jeg har mere mælk i brysterne .. har jeg ringet til SP og spurgt efter en kontrolvejning . han har så taget det samme på i løbet af 3 uger som han hidtil har kunne tage på  i løbet af 2 uger .. SP mente at det stadig var okay men at hvis vi ville kunne vi prøve at supplere med en enkelt flaske om aftenen ..

det har vi så gjort de sidste 2 aftener . igår ændrede det så ikke noget i hans søvn og om det gør idag , må vi vente med at se til senere ..

jeg vil bare gerne vide om der er nogle der kan nikke genkendende til det jeg har skrevet og om det evt. kan betyde der er noget i vejen med mælken eller om jeg bare skal hænge i ??

håber det gav mening og det ikke blev alt for rodet , ellers spørg gerne ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

MarieMor

skal lige siges at han imorgen bliver 12 uger ...

Anmeld

29. oktober 2010

klmf

Jeg valgte ren flaske, fordi jeg ikke kunne mætte ham. Vi ammede HELE tiden og hele familien var ved at falde fra hinanden. Den bedste beslutning nogensinde

Anmeld

29. oktober 2010

3xM

da Milas var lille ved fødsel fik han flaske og jeg skulle malke ud, amningen kørte perfekt indtil ca3-4 uger siden så gik jeg over til flaske med ham og han stortrives virkelig på det,flot rund og tyk baby jeg ville så supplere aminingen,men der gik ikke engang et døgn så vardet væk...

Anmeld

31. oktober 2010

LC

Jeg havde ikke mælk nok og ammede kun til min datter var 4 uger. talte en "normal" dag at jeg havde ammet 11 gange... og andre dage synes jeg at jeg havde ammet mere...

første gang vi gav min datter en flaske slugte hun den og sov bagefter i flere timer hvilket vi ikke havde oplevet før i løbet af dagen:-)

Men virker ikke rigtig til at du har fået en anden reaktion fra din. Så for mig virker det som om han får lige meget ud af at blive ammet eller få flaske. Men er jo ikke nemt at sige når man ikke ser det...

Anmeld

31. oktober 2010

Vidunderligeunger

jo!! det kender jeg alt for godt.. Jeg prøvede at malke ud, og sætte produktionen op - men hooold da helt kæft et arbejde at sidde og malke ud 30minutter 6-8 gange i døgnet... det tog ret hårdt på os, specielt fordi jeg var alene. Hun kunne ikke få ordentligt fat ved mig, så jeg brugte suttebrikker - dem blev jeg aldrig gode venner med. Plus, at det jo ikke stimulerer produktionen af mælk.. Vi stoppede efter 4 uger - og hvilken lykke. Alberte blev mæt, jeg var glad og havde overskud

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

Jeg ville prøve at hænge i et stykke tid endnu. Har selv stået i samme dilemma en måneds tid hvor jeg både prøvede at give min datter flaske og strte op med grød. Hun blev sur på brystet og lå i bro og det var et værre skrigeri i den periode....men hun ville bare ikke have grød eller flaske eller noget som helst.

Hun tog heller ikke meget på, max 400 g over to måneder og jeg var ved at gå ud af mit gode skind af  bekymring. Hang dog i og pludselig vendte det og nu vil hun igen have bryst og har taget mere på.

Håber du finder en løsning

Anmeld

31. oktober 2010

MarieMor

tusind tak for svar ... ammede kun igår og så tog han lige 5 timer igen !! så det er helt sikkert bare usikkerheden i at man ikke kan se hvor meget han får ad gangen der driller mig .. så hænger i , skal ikke være grunden til at jeg stoppper når nu jeg sagtens kaan mætte ham endnu

Anmeld

1. november 2010

Melbek

MarieMor skriver:

tusind tak for svar ... ammede kun igår og så tog han lige 5 timer igen !! så det er helt sikkert bare usikkerheden i at man ikke kan se hvor meget han får ad gangen der driller mig .. så hænger i , skal ikke være grunden til at jeg stoppper når nu jeg sagtens kaan mætte ham endnu

12 uger = tigerspring og sikkert kan forklare den urolighed der sker lige nu

http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring?Udvikling=

Her har vi gang i 12 ugers tigerspringet, hvilket gør min datter urolig og meget tryghedssøgende. -vil helst sidde hos mig eller far og så gylper hun en gang imellem, når vi er ude, hvor hun ellers aldrig plejer at gylpe. Så tolker det som stress tegn. Godt nok sover hun stadig igennem om natten. Om dagen er verdenen så spændende, at hun har svært ved at holde fokus på brystet, når hun ikke føler sult længere, men hun er heller ikke fyldt op. Så om aftenen ved sengetid og igen til de voksnes sengetid, bliver hun ammet liggende i sengen, hvor hun bare spiser igennem.

Håber du kan få amningen til at køre igen - det lyder til, det er godt på vej

Anmeld

1. november 2010

dithmer

MarieMor skriver:

.. pga manglene næring eller ikke nok mælk ..

ja sagen er den at jeg indtil igår har ammet fuldt .. men da han det sidste stykke tid er begyndt at blive mere ked og han er gået fra at kunne sove 5-6 timer om natten og til tider hele 7 timer , helt ned til at sove max 3 timer af gangen ( dog i løbet af 1½ uge ), han vil også gerne sutte oftere , og ved godt der er normalt at det kan svinge men føler ikke jeg har mere mælk i brysterne .. har jeg ringet til SP og spurgt efter en kontrolvejning . han har så taget det samme på i løbet af 3 uger som han hidtil har kunne tage på  i løbet af 2 uger .. SP mente at det stadig var okay men at hvis vi ville kunne vi prøve at supplere med en enkelt flaske om aftenen ..

det har vi så gjort de sidste 2 aftener . igår ændrede det så ikke noget i hans søvn og om det gør idag , må vi vente med at se til senere ..

jeg vil bare gerne vide om der er nogle der kan nikke genkendende til det jeg har skrevet og om det evt. kan betyde der er noget i vejen med mælken eller om jeg bare skal hænge i ??

håber det gav mening og det ikke blev alt for rodet , ellers spørg gerne ..

Hej. Måske han bare er på optrapning og så vil han jo gerne ammes ofte nogle dage for at øge din mælkeproduktion. Selvom det er skide hårdt så prøv at hænge i!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.