....hvad gør I så?
William er begyndt at sige, at han ikke vil med hjem fra børnehaven. Det er selvfølgelig rart, at han gerne vil være i børnehaven, men derfor er det alligevel ved at gå mig lidt på, at han ikke vil med hjem - og hver dag skal der kæmpes en kamp for at få ham pakket i tøj og lokket de 200 m med hjem. (godt der ikke er længere!!!)
Jeg synes heller ikke det kan være rigtigt, at jeg hver dag skal finde på noget nyt og spændende at lokke med - han burde bare acceptere, at han skal hjem når jeg siger det.
Vi tager os tid til at få lavet tegning færdig/høre historien til ende - læser i bogen om hvad de har lavet, etc - og det har hele tiden været den samme rutine med at krydse af (så man ved barnet er hentet), hente madkasse i køleskabet og så ud i garderoben.
Men i de sidste par uger har denne process bare trukket længere og længere ud - en enkelt gang måtte jeg ringe efter Claus, fordi knægten nægtede at gå længere - og jeg jo ikke kan tage både barn, cykel og tasker under armen og gå hjem.
Han har ikke noget svar på hvorfor han ikke vil med hjem - så jeg går ud fra det blot er hans "jeg vil bestemme"-attitude, der slår igennem her også.
Men jeg synes simpelthen det er så irriterende og lettere pinligt, at han ikke vil med hjem - andre kan jo tro, at han ikke har det godt derhjemme.....
Hvad gør I når de skaber sig på den måde? Slæber dem afsted, eller taler dem til rette - og ikke mindst.....HVORDAN???
Anmeld