Efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

blomst84

Hvordan gør i med efternavn til jeres små pus? Herhjemme er den meget svær.. jeg hedder Barnkob og min kæreste hedder Geipel-Bertelsen.... Mit efternavn er et familienavn og må ikke bruges som mellemnavn så vi kan ikke sige

"Viggo Barnkob Geipel-Bertelsen.... 

Syntes det er svært... hvad har i gjort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Diana...

Jamen her er vi gift og giftet os til samme navn jeg har taget hans mellem navn og han har taget mit efter navn så her er det nemt nok.

Anmeld

28. oktober 2010

Sofia

Jeg hedder Jørgensen og min kæreste hedder Clausen! Virkelig ikke de mest spændende navne, og ingen af os har mellemnavne. Men jeg tror vi ender med at barnet skal hedde Clausen til efternavn, og så Rands som mellemnavn. Rands er min mors mellemnavn, som min bedstefar og bedstemor så også hed da de levede, de betød meget for mig, så derfor vil vi tage det mellemnavn ind til vores børn!

Anmeld

28. oktober 2010

AnneBJ

Vi er ikke gift og bliver det ikke før engang efter vi er blevet forældre. Vi har begge et -sen efternavn (jeg synes naturligvis mit eget er pænest) men da jeg også har et mellemnavn er der ikke så meget at rafle om. Barnet (og jeg) kommer til at hedde mit mellem og fars/kærestes efternavn (jeg dog først når vi engang bliver gift) Kæresten overvejer at tage mit mellemnavn med til den tid, så vi alle hedder det samme.

Anmeld

28. oktober 2010

piadas

Jeg har giftet mig til min mands efternavn, og så har jeg beholdt mit eget efternavn som mellemnavn. Da min mand er kurder, har vores børn både et kurdisk og et dansk navn, så jeg synes, det ville blive for meget med to fornavne, mit mellemnavn og hans efternavn, så vi har skåret mit væk, så de kun har fornavnene og min mands efternavn.

Normalt er jeg meget rødstrømpe-agtig, men lige præcis med efternavnet er jeg nok lidt gammeldags, og har en eller anden romantisk forestilling om, at man skal tage sin mands efternavn, når man bliver gift. Jeg kan godt lide tanken om, at vi alle fire (snart fem) hedder det samme, så man kan se, vi hører sammen!

Anmeld

28. oktober 2010

Angelspot

Hjemme hos os skal baby hedde mit mellemnavn og kærestens efternavn. Mit efternavn er nemlig ikke et familienavn og har ingen betydning for mig, fik det bare da min mor giftede sig med sin eksmand da jeg var lille og så har det hængt ved mig siden.

Og så regner jeg da med at tage kærestens efternavn når vi engang siger ja til hinanden og så hedder vi jo næsten det samme allesammen

Anmeld

28. oktober 2010

DK

Vores baby skal have mit efternavn og et af Mikkels mellemnavne til mellemnavn.

Anmeld

28. oktober 2010

blomst84

Tak for svar alle sammen  Jamen tror du også det bliver kærestens efternavn vi vælger, da vores navne på ingen måde kan hænge sammen, og at man kun kan have et efternavn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.