Svamp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

FamilenStorm

Hejsa...

Vi er nu godt igang med amningen, og den lille prinsesse spiser godt..

Men nu er jeg kommet i tvivl om jeg evt har fået svamp på yveret? Nogle der ved hvad symptomerne er? HAr prøvet at læse lidt om det, men kan ikke finde ud af om det er det jeg har eller hvad det er..

Det jeg har er at på den ene vorte er der ligesom noget hvidt hud af en slags??

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

nina1982

Hejsa :-) dejligt det kører med amningen :-D

Jeg havde selv svamp da jeg ammede, og det var svært at slippe af med igen... :-( Jeg havde også sådan en slags hvid belægning på brystvorterne, som i starten ikke generede. Jeg gjorde ikke noget ved det andet end at forsøge at vaske det af, da jeg troede det bare var lidt indtørret mælk... men efter noget tid begyndte mine brystvorter at klø helt sindsygt. Normalt så er de ret følsomme, men her kunne jeg flå og mase og rive og vride dem uden at det gjorde ondt... :-S Det fortsatte noget tid med at klø uden andre egentlige symptomer. Så mærkede jeg til tider en slags prikken eller jag inde i brysterne. Meget underlig følelese... Kontaktede så lægen der kunne konstatere det var svamp. Min datter havde det så også i munden, hvilket man næsten ikke kunne se. Nogle dage lignede det bare lidt mælkerester, andre dage var der ingenting at se. Fik noghet "brentan-gel" til at smøre på. Det tog så svampen i min datters mund, men overhovedet ikke fra mine bryster... Kom først af med det efter to "pille-kure". det dér creme ville ikke virke på mig :-O

Håber du får bugt med det, hvis det er svamp. Du kan forebygge det med evt at vaske brystvorterne med danskvand, og selvfølgelig også tjekke at din lille guldklump ikke har det i munden...

Håber det kan bruges til noget :-)

mvh. Nina

Anmeld

28. oktober 2010

FamilenStorm

Tusind tak for svar

Hmm så er det ski nok det jeg har fået .. Ved du om det smitter hende hvis man bruger suttebrik?

Kunne ske jeg bare skulle få kontaktet lægen med det samme, havde egnetlig planlagt at vente her til den 16. nov hvor prinsessen alligevel skal til 5 ugers tjek, men hvis det så kan blive svært at slippe af med vil det jo være lidt dumt..

Men mange tak for svar, vil da prøve at hælde lidt danskvand på

Knus

Anmeld

28. oktober 2010

nina1982

Min erfaring er at det smitter af H til... Alt skal koges... tilmed dine bhér skal koghevaskes... for det er virkelig en pestilens at slippe af med...

Vil virkelig anbefale du hurtigst muligt får noget for det hos lægen, da du så kan være heldig det ikke går "amok" ligesom det gjorde hos mig... hahaha  

Da min datter havde svamp, ville hhun slet ikke ammes... og det resulterede også i at jeg måtte stoppe... tror det gjorde ondt på hende.. og egentlig også på mig... var lidt øv at stoppe da hun kun var lige knap 4 mdr...

Krydser alt hvad der krydses kan for Jer :-)

Kram

Anmeld

28. oktober 2010

FamilenStorm

Fy for den

Får ringet til lægen med det samme.. Hellere være sikker end at risikere noget da.. Især også for bettemusens skyld.. Alt andet vil væe synd for hende..

Tusind tak for hjælpen

Knusser

Anmeld

28. oktober 2010

nina1982

Var virkelig så lidt.

Held og lykke hos lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.