Hvordan ligger din baby? Laver den vilde spark i ryk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.653 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

Multebær

Jeg har lagt mærke til at det føles som om baby ligger mest på højre side af navlen. 

Har i andre gjort jer nogle sådanne observationer - skal man være opmæksom på hvordan baby ligger eller er det blot tæt på fødsels at det har betydning?

Nogle gange oplever jeg bevægelser som er nærmest epileptiske - med kortere mellemrum end almindelige baby hik. Er der nogen der har oplevet det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

CA

Nej, det har jeg ikke oplevet. Kan slet ikke lige forestille mig følelsen... Jeg tror først det er i slutningen af graviditeten man begynder at gå op i hvordan baby ligger. Så længe der er plads i livmoderen mosler den jo rundt

Min mosler helt vildt! Der er ikke så mange dirkte spark, men mere noget "Jeg forsøger lige at skubbe den her væk og så kan jeg måske liiige være dér, hvis altså jeg også lige får skubbet lidt til den dér...."

Anmeld

27. oktober 2010

Diana...

Min lille pige har jeg på fornemmelsen at hun ligger sammenkrøllet med hoved ned af og ben og arme ud til venstre lige øjeblikket jeg mærker spark i venstre sidde og så synes jeg det føles som om hoved ligger ned af når jeg mærker efter. Men hun vender sig og drejer sig tit men lige de sidste par dage har det føltes sådan. 

Min søn vende meget tidligt hoved ned af og vende sig ikke igen så der var det øverst jeg mærket spark. 

Det er slet ikke noget man skal være obs på ført tæt på fødslen de vender og drejer sig som de har lyst til ind til de ved at være klar. 

Knus Diana

Anmeld

27. oktober 2010

DK

Øhhh min baby ligger... i maven!  Ejj han vender sig så meget at jeg aldrig aner hvor han er! De sidste par dage tror jeg han har lagt på tværs med ryggen op ad, da han hovedsagligt har sparket direkte ned i underlivet. Men han vender sig hele tiden og jeg kan mærke når han møffer rundt, det er super hyggeligt!

Jeg kan bedst lide når han sparker ud mod maveskindet da det er nemmest at føle, plus jeg så også kan mærke det mod min hånd. Det kan jeg jo af gode grunde ikke når han sparker direkte ned! Så jeg føler tit at han er mest aktiv når han ikke sparker ned, men jeg tror bare at det er fordi det er nemmest at mærke det ud mod maven!

Jeg kan føle hvor hans krop er hvis jeg lige har haft en plukve. Så bliver maven jo helt hård, og det er som om han lige bliver trykket/mast helt sammen derinde, så bagefter er det nemt at føle "nåå.. hans krop er jo lige her", men jeg har ingen anelse om det er hoved eller numse jeg kan mærke!

Anmeld

27. oktober 2010

Malonde1985

PAS  tror simpelthan min lille dreng flytter rundt jævnligt.. umiddelbart ville jeg tro han lå med hovedet nedad, da jeg mest får spark i højre side oppe ved ribbenene (IK RART), men altså han møver sig rundt derinde og sparker jo også andre steder indimellem... så kan virkelig ikke lige finde ud af hvordan han ligger, men han må nu også gerne ligge som han vil  bare han ikke sparker ned mod min blære . Skal til 3 jordemoder besøg d. 3 nov, så måske hun kan mærke hvorn han ligger??

Men ja det har ingen betydning før op til fødslen.. Men læste i et blad igår, at babyerne godt kan lægge sig i fødestilling allerede nu - og at det gav en tyngende fornemmelse i underlivet. Synes nemlig tit det føles som om mit underliv er på vej ud, og så skal jeg lige samle benene lidt ... hmm... spændende spændende

Anmeld

27. oktober 2010

piadas

Jeg synes også, det er svært at finde hoved og hale i, hvordan hun ligger! Jeg synes bare, det er fantastisk hver gang, hun sparker, for nu kan hun rigtig sparke igennem, så resten af familien kan mærke det, og man kan se maven bevæge sig!

Hun har dog haft tendens til at sparke nedad mod underlivet, hvilket har været lidt træls, for så ramte hun min blære hele tiden! For et par dage siden, tror jeg dog, hun vendte sig med hovedet nedad, for nu sparker hun oppe lige under mine ribben og lidt i siden. Jeg håber, hun bliver liggende på den måde, men hun kan jo nå at vende sig frem og tilbage mange gange endnu!

Jeg fik at vide af min jordemoder, at fra uge 27 kan de begynde at mærke størrelsen på babyen, og hvordan den ligger. Jeg skal først afsted til jdm. d. 18-11, men jeg glæder mig allerede.

Anmeld

27. oktober 2010

IAH

Jeg har også på fornemmelsen, at han opholder sig meget på højre side af navlen. Det føles som om han lægger sig til at sove der og har legeplads og karateklub ovre på den anden side af navlen. 

Jeg kan se tydeligt når han vender sig, det ser egentlig lidt uhyggeligt ud. Jeg kan også nogenlunde placere hvor han har hovedet og enden. En enkelt gang nåede jeg at fange, hvad jeg tror er fødderne. Han stemte dem i mod mit maveskind et stykke tid. 

Iben

Anmeld

27. oktober 2010

Kats

Min baby ligger primært i tværleje og med hovedet skråt nedad til venstre - det blev bekræftet ved vækstscanningen igen i fredags. Der er stadig mange spark.. også i serier, men det er ved at overgå til lidt mere tumlen rundt. Hvilket jeg personligt sætter meget pris på, da jeg ikke er helt tryg, ved de der lynhurtige hammerhårde cirkelspark, der bliver sendt af sted mod blæren

Bevægelsesmønstret ændrer sig i takt med, at der bliver mindre plads   og langt langt de fleste babyer gør sig fødselsklar (læs; vender sig rigtigt) når fødslen nærmer sig

Anmeld

28. oktober 2010

Angelspot

Jeg aner ikke hvordan baby ligger derinde, men jeg er helt sikker på han mosler rundt, for kan mærke når han vender og drejer sig

Og især når han laver spark helt nede i underlivet og det føles som om han forsøger at poppe hul og selv springe ud, det føles vildt mærkeligt

Ellers er det bare dejligt at føle ham hver dag og se hvordan maven kan bevæge sig i små ryk. Og jeg kan ikke forstå at min kæreste ikke blive ellevild hver gang baby giver spark fra sig, men det er nok ikke lige helt det samme når man kun kan mærke det i små puf med hånden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.