Vil i hjælpe mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. august 2008

Zuzet

Jeg har jo 4 skønne drenge og fødte den 31. maj en lækker pige :-)

Jeg har aldrig taget særlig meget på når jeg har været gravid, max 4 kg og det har jo været skønt men men men....

JEG TAGER PÅ og PÅ og PÅ når jeg ammer, hvorfor nu det?

Jeg spiser ikke så meget mad og det meste af det jeg spiser er alm. mad, jeg er 174 høj og vejede 66 da jeg var højgravid og vejer nu 64-65 kg...jeg var ellers nede på 60 kg efter jeg havde født.

Jeg rider (har 5 heste), har en nyttehave og så bruger jeg jo en del energi på at holde hus + de 5 børn.

Hvad gør jeg forkert og hvordan taber jeg mig til de ca 60 kg og HOLDER den vægt?

Håber i har nogle god råd til mig

Hilsen

Lotte, der er pisse træt af at se tyk og fed ud og ikke kunne passe sit tøj :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2008

ivfmarie

Hvad består din kost af? Og hvor tit spiser du? Det er jo nok sammensætningen af din næring du skal ind og kigge lidt på. Måske skulle du prøve i en periode at skrive alt ned hvad du spiser - tit dukker der nogen ting om man "fortrænger" at man har spist. Eller man opdager skjulte kaloriefælder/kaloriebomber.
Motion får du jo nok af, så løsningen må ligge i dine måltider.

Marie

Anmeld

6. august 2008

Zuzet

ivfmarie skriver:

Hvad består din kost af? Og hvor tit spiser du? Det er jo nok sammensætningen af din næring du skal ind og kigge lidt på. Måske skulle du prøve i en periode at skrive alt ned hvad du spiser - tit dukker der nogen ting om man "fortrænger" at man har spist. Eller man opdager skjulte kaloriefælder/kaloriebomber.
Motion får du jo nok af, så løsningen må ligge i dine måltider.

Marie

Hejsa

Jeg spiser tit sådan her:

Morgen: havregryn eller en bolle

Formiddag en bolle eller ingenting

Frokost: 1-2 skiver rugbrød med kartoffel, skinke el.

Aften: alm aftensmad (tit kylling, ærter/bønner og kartofler/pasta)

Jeg drikker kun skummetmælk, vand, cacao i weekenden om morgen og en enkelt sodavand/cocio i ny og næ....

Jeg har en sød tand men når jeg har slik mm. spiser jeg måske 5-10 stykker og pakker resten væk. Som snack i løbet af dagen spiser jeg måske en kiks eller et stykke knækbrød og frugt

Så jeg syntes jo min kost er meget alm. eller super sund men alligevel fin nok til jeg burde kunne holde min vægt....

Hilsen

Lotte

Anmeld

7. august 2008

ivfmarie

Det ser ellers godt ud... Hvis du har spist sådan igennem længere tid, kan det være at der skal en ændring til for at sætte skub i vægttabet.

Jeg vil foreslå dig en mere proteinrig kost - med to daglige fiskedage.

fx

morgen: knækbrød med ost og youghurt naturel med müsli eller frisk frugt

Formiddag: knækbrød med fedtfattigt kødpålæg

Middag: ca 100-150 gr kød/kødpålæg/fisk med grøntsager eller salat og et stykke groft brød/rugbrød. Erstat evt kødet et par gange om ugen med en avocado.

Eftermiddag: ½ rugbrød med fedtfattigt kødpålæg(spar ikke på pålæget) og et par stykker frugt til. Evt et glas juice der giver et kick til eftermiddagens sløvsind ;)

Aften: ca 200 gr fedtfattigt kød eller fisk med masser af grove gøntsager (broccoli, gulerødder, blomkål, rå rødbeder, knoldselleri o.lign). Spar på pasta, ris og kartofler - men vær ikke "bange" for at spise det. Skift evt pasta og ris ud med en fuldkornsvariant - så er det faktisk ok at spise pasta :D

Man kan faktisk godt spise for lidt til at tabe sig (?) Spørg mig ikke hvordan det hænger sammen. Man kan dog oftest sætte gang i sagerne ved at bytte nogen af de "gamle" fødevarer ud med nye.

pøj pøj

Anmeld

7. august 2008

moniquesmor

jeg håber lige med og bruger nogle af dine råd med maden..:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.