sygemeldt pga. angst idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.521 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

maria87

kort fortalt, min Mor døde i 2002 , det største tab , og fik tit angstanfald osv... nu er det kommet tilbage øv, så er blevet sygemeldt....

andre med dianosen angst ??

og hvordan takler i det hvis i ik har råd til spykologhjælp???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

MoarTil4

det er da også tidligt, at du har mistet din mor - det må være meget svært i en ung alder at takle.

i 2001/2002 fik jeg selv behandling hos en psykoterapeut for angst.

jeg kendte terapeuten i forvejen, da hun tidligere havde været min jordmoder - hun havde efteruddannet sig, og var tilknyttet gaia-instituttet hvor jeg var til foredrag.

hos hende fik jeg via kognitiv psykoterapi bearbejdet en del af angsten og lært den godt at kende så jeg kan håndtere den/styre den. det handler om at kroppen i princippet "husker" og ting kan "sætte" sig i kroppen. Derfor gik behandlingen ud på delvis samtale og delvis fysiske øvelse - jeg kan stærkt anbefale det. Det var meget dyrt, og jeg havde egentlig ikke råd, men jeg prioriterede det, og det er jeg super glad for idag.

hvis du ikke selv har mulighed for at betale det hele, kan du evt. spørge via kommunen om der er psykolog-tilskud at hente til en evt. psykolog.

prøv også at finde nogle selvhjælpsbøger på bibiloteket - det har jeg også selv gjort

jeg håber at du får hjælp, fordi angst ødelægger så meget for én

Anmeld

26. oktober 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ja,jeg har været i behandling hos 3 forskellige psykologer,men må sige at det desværre ikke havde den store virkning på mig.Jeg begyndte så hos en healer og siden har jeg mærket meget lidt til det.Men det er jo forskelligt fra person til person hvad der hjælper.Rigtig meget held og lykke med det i hvert fald,og du er meget velkommen til at skrive privat hvis det er

Anmeld

26. oktober 2010

maria87

tusind tak for svar i to

rart at vide at der altså godt kan gøres noget ved det...

ja jeg var 14 år... og kunne ikke leve uden min Mor, men nu er jeg tvunget til det jo.

jeg elsker og savner hende over alt hver dag...og sorgen sidder så dybt i mig stadig som var det igår jeg synes bare det blir være og være mit savn til hende...

forleden kom jeg til at tænke på hendes stemme, og kan ik huske den 100% men stadig lidt.... er så bange for at jeg glemmer hendes stemme helt

Anmeld

26. oktober 2010

Amso

maria87 skriver:

tusind tak for svar i to

ja jeg var 14 år... og kunne ikke leve uden min Mor, men nu er jeg tvunget til det jo.

jeg elsker og savner hende over alt hver dag...og sorgen sidder så dybt i mig stadig som var det igår jeg synes bare det blir være og være mit savn til hende...

forleden kom jeg til at tænke på hendes stemme, og kan ik huske den 100% men stadig lidt.... er så bange for at jeg glemmer hendes stemme helt

Du skulle ikke være så heldig at have en video optagelse af hende, eller noget andet, så du kan høre hendes stemme igen??

Og forfærdeligt tab. Er jeg meget ked af at høre, det var godt nok også i en kritisk alder..

Men råd eller ikke råd, jeg ville simpelthen finde mig råd til at hjælpe mig selv, om det så skulle være et lån i banken. Mange andre unge låner til alle mulige mærkelige ting, men et lån som dette, er jo acceptabelt at få? Og det er jo for din fremtids skyld..

Ellers burde kommunen kunne hjælpe dig lidt mere, hvis du fortæller dem og din situation..?

Anmeld

26. oktober 2010

bette

jeg lider selv af angst og gentagende depressioner.. 

har selv mistet min mor i 2005 da var jeg lige blevet 18 år. 

som du skriver så er jeg selv rigtig bange for jeg pludselig ikke kan huske hendes duft osv.. synes allerede der er nogle ting jeg ikke kan huske mere.. fx hendes stemme.. det skræmmer mig lidt.. 

jeg savner hende stadig frygtelig meget... og især problemer med angsten for at miste... 

men generelt har jeg lidt af angst hele mit liv.. og haft både depressioner.. anorexi og så er jeg cutter.. 

jeg har egentlig ikke fundet en vej ud af min angst endnu.. men er i et psykolog forløb.. men tvivler på at det kan fjerne min angst.. tror altid jeg vil være det.. 

men jeg får så dog medicin til at hjælpe med at dæmpe angsten.. og det har virkelig virket for mig.. jeg kan sagtens stadig få angstanfald men synes det er nemmere at takle det til hverdag når jeg er på medicinen. 

ved du hvad din angst kommer af?

Anmeld

26. oktober 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
maria87 skriver:

tusind tak for svar i to

Uha,det gør mig bare så ondt,kan slet ikke forestille mig at leve uden en morJeg mistede selv mine alle elskede bedsteforældre + en onkel inden for 3 år,det var ikke noget der gjorde angsten bedre. 

Jeg ved at hvis man har et dødsfald i familien kan man indenfor ½ år få en psykolog henvisning fra lægen,så man "kun" skal betale ca. 300 kr. pr. gang selv.Nu er det jo godtnok længe siden med din mor,men prøv da at snakke med lægen.Der kan måske gives noget dispensation eller noget...

Anmeld

26. oktober 2010

Sees

maria87 skriver:

kort fortalt, min Mor døde i 2002 , det største tab , og fik tit angstanfald osv... nu er det kommet tilbage øv, så er blevet sygemeldt....

Hejsa.

Det gør mig ondt at høre om dit tab, og den eftervirkning det har givet dig.

Jeg er selv sygemeldt med despression og angst, og da jeg ikke har råd til psykolog, har jeg fået en henvisning til psykiater istedet for - Det er nemlig gratis!

Du må gerne skrive til mig privat, hvis du har lyst!

Anmeld

27. oktober 2010

Mortilxx

Jeg har selv det jeg vil kalde angst(tilfælde), det er der ikke hele tiden, men kommer sådan nogle gange om året. Jeg har været ude for at jeg havde så meget angst at jeg simpelthen fik blå/lilla læber, frøs helt vildt osv. Jeg har aldrig rigtig fundet ud af hvorfor, min angst lige pludselig dukker op, og jeg kan sådan set ikke rigtig forklare det. Når jeg får angst, sover jeg om dagen og ligger vågen om aftenen og kan ikke falde til ro, hvis ikke jeg har en ved mig, som kan give mig masser af tryghed.

Min mor lider rigtig meget af angst og depression, da hun mistede sin søn, min storebror, da han var 7 år, jeg var kun 3 uger gammel, så hun havde fået mig og derefter blev min bror myrdet. Hun er aldrig kommet over det. Hun kan slet ikke arbejde, altså nærmere, hun er ikke stabil nok til at have et arbejde, og sover hele dagen væk.

Det er slet ikke fordi det skal handle om mig eller min familie, men jeg prøver lidt på at vise hvor galt det kan gå, hvis ikke man har fået den rette hjælp, min mor fik hjælp, men først sent, og det var en rigtig stor sag i medierne da min bror døde, så det har nok også sparket en del til angsten. Ikke for at skræmme dig, men det er vigtigt at få hjælp. Meget vigtigt. Du burde næsten kunne søge om hjælp ved kommunen.

Jeg er rigtig ked af at høre at din mor døde, det må være forfærdeligt at miste sin mor så tidligt. Jeg håber at alt ordner sig og du får noget hjælp til at tackle det, da det er svært at tackle alene. 

Knus og kram Ninna

Anmeld

27. oktober 2010

A.

maria87 skriver:

jep jeg er sygemeldt pt pga angst..ja men jeg går ikke til psykologen da det er ikke den optimale løsning for mig kan godt være hvis det var værre så ja men har ikke brug fordet..

får du medicin?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.