blodprøve ved 8. uge.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.560 visninger
19 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

Mother-love

hejsa

jeg har et spørgsmål om blodprøven omkring 8. uge. jeg havde fået en tid idag hvor jeg så mødte op men kom forgæves fordi jeg kun var 7+5 og skal være 8+0 mindst. og så også fordi jeg ikke havde fastet??? øhh det havde jeg så heller ikke fået afvide jeg skulle..

men hvorfor skal man egentlig faste bare fordi man skal have taget blodprøve?

og hvad sker der egentlig ved denne undersøgelse? får man bare taget en blodprøve og så er det det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

morethanperfect

michelledam skriver:

hejsa

jeg har et spørgsmål om blodprøven omkring 8. uge. jeg havde fået en tid idag hvor jeg så mødte op men kom forgæves fordi jeg kun var 7+5 og skal være 8+0 mindst. og så også fordi jeg ikke havde fastet??? øhh det havde jeg så heller ikke fået afvide jeg skulle..

og hvad sker der egentlig ved denne undersøgelse? får man bare taget en blodprøve og så er det det?

Hmm mærkeligt .. Jeg fik taget blodprøve da jeg var i uge 6 ... 

Anmeld

26. oktober 2010

LRJ

michelledam skriver:

hejsa

For at måle dit Blodsukker Har du sukkersyge ? eller har noget i din nærmeste familie ? Ellers kan jeg ikk se hvorfor de allerede nu skal tjekke blodsukkeret

Jeg fik os taget blodprøver i uge 7 Troede jeg var uge 11 , men måtte få taget nogle igen da jeg var i uge 8, hvorfor kan jeg faktisk ikk huske  

Anmeld

26. oktober 2010

Mother-love

morethanperfect skriver:

Hmm mærkeligt .. Jeg fik taget blodprøve da jeg var i uge 6 ... 

ja det var da mærkeligt.. hun sagde til mig at det skulle være imellem uge 8 (tidligst) og senest uge 11 og helst så sent som muligt for det var bedst og gav et mere korrekt svar.

Anmeld

26. oktober 2010

morethanperfect

michelledam skriver:

ja det var da mærkeligt.. hun sagde til mig at det skulle være imellem uge 8 (tidligst) og senest uge 11 og helst så sent som muligt for det var bedst og gav et mere korrekt svar.

Hmm underligt .. 

Anmeld

26. oktober 2010

Mother-love

Lone H. skriver:

For at måle dit Blodsukker Har du sukkersyge ? eller har noget i din nærmeste familie ? Ellers kan jeg ikk se hvorfor de allerede nu skal tjekke blodsukkeret

Jeg fik os taget blodprøver i uge 7 Troede jeg var uge 11 , men måtte få taget nogle igen da jeg var i uge 8, hvorfor kan jeg faktisk ikk huske  

nej der er ikke nogen der har sukkersyge i min familie. men hvis det er derfor så kan man da bare se hvor forskellige de er fra sted til sted.

Anmeld

26. oktober 2010

LRJ

michelledam skriver:

nej der er ikke nogen der har sukkersyge i min familie. men hvis det er derfor så kan man da bare se hvor forskellige de er fra sted til sted.

Ja  meget underligt de så vil have dig fastende allerede nu

Anmeld

26. oktober 2010

Mother-love

Lone H. skriver:

Ja  meget underligt de så vil have dig fastende allerede nu

forstod intet da jeg gik fra lægen af og nu forstår jeg da slet ingenting hehehe

Anmeld

26. oktober 2010

Marco2

Blodprøven er til brug til doubletesten som sammen med scanning vurderer dit fosters risiko for Downssyndrom.

Testen foregår, når du er mellem 8 uger + 0 dage og 13 uger + 6 dage henne – beregnet fra sidste menstruations første dag. Nakkefoldskanning foregår mellem 11 uger + 3 dage og 13 uger + 6 dage henne – beregnet fra sidste menstruations første dag. - sakset fra Rigshospitalets hjemmeside.

Så det er rigtigt nok at blodprøven først kan tages fra 8+0.

Tillykke med graviditeten.

AG

Anmeld

26. oktober 2010

Mother-love

Marco2 skriver:

Blodprøven er til brug til doubletesten som sammen med scanning vurderer dit fosters risiko for Downssyndrom.

Testen foregår, når du er mellem 8 uger + 0 dage og 13 uger + 6 dage henne – beregnet fra sidste menstruations første dag. Nakkefoldskanning foregår mellem 11 uger + 3 dage og 13 uger + 6 dage henne – beregnet fra sidste menstruations første dag. - sakset fra Rigshospitalets hjemmeside.

Så det er rigtigt nok at blodprøven først kan tages fra 8+0.

Tillykke med graviditeten.

AG

mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.