Udmalkning til baby på 2½ uge - hvor meget???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Tulle28

Altså jeg tror ikke der sker noget ved at du gør det en enkelt gang (men husk lige at test inden du smutter om hun overhovedet vil tage flasken), men hvis du vil fortsætte med at amme 100%, tror jeg ikke det er noget du skal praktisere så ofte. Vi har også givet flaske et par gange, hvor hun er blevet passet og det er gået fint. Vi havde en periode hvor hun kun ville have bryst, men det var først omkring 4-5 mdr.

Knus Tulle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Tulle28

Hov - nu glemte jeg at svare på dit egentlige spørgsmål:-) Jeg ville bare malke alt det ud du kan. Hellere for meget end for lidt:-)

Anmeld

26. oktober 2010

misslea

Anke skriver:

Som Heidi skriver, så bare malk så meget ud, som du kan - resten kan jo smides i fryseren, når du kommer hjem (så længe det ikke er blevet varmet op igen).

Jeg har malket ud til farmand et par gange, første gang, da Elina var 8 uger (da jeg skulle til lægen). Det gik rigtig fint, hun tog godt imod flasken, og havde ingen problemer med at amme igen bagefter. Jeg tror, jeg malkede omkring 110 ml ud til hvert måltid, og det passede med, at der så var en lille rest tilbage.

Nå ja, og farmand nød hyggestunderne alene med sin datter!!

Mit problem var så, at hun efter 3. eller 4. gang ikke ville have flasken længere, og bare begyndte at skrige, indtil den "rigtige" mad kom hjem igen.

Så bare fordi, der bliver givet flaske et par gange, behøver det ikke altid at betyde, at amningen ødelægges - tværtimod.

1000 tak for svar!!!

Vi prøvede lige at malke ud, for at se, om vi kunne få det til at fungere!!! Og halløjsa... 100 ml på 5 minutter fik jeg malket ud!!! Jeg gav det efterfølgende til Wilma som slugte det alt sammen!!! SEJT!!! Derefter sov hun 3 timer, og da hun vågnede ammede jeg hende, som jeg plejer, og vi nød det begge 2!!!

Så jeg malker ud til på fredag, og så kan min søde mand få lov at nyde at give vores datter mad

Jeg kunne mærke, at det ikke er noget, jeg vil blive forfalden til!!! Forstået på den måde, at jeg virkelig savnede vores nærvær og kontakt under amningen....!!! Men det er super dejligt at vide, at det kan fungere, hvis jeg i ny og næ skulle få brug for det!!!

Og faktisk.. llidt sjovt at få et indblik i, hvor meget mælk man har i babserne

Tror du mon, at hun får mere mad ved flasken end ved mit bryst??? Tænker om det evt.kan være derfor, at hun sov SÅÅÅ godt efter sit måltid??? Eller er det mon bare rent held???

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

26. oktober 2010

misslea

Tulle28 skriver:

Altså jeg tror ikke der sker noget ved at du gør det en enkelt gang (men husk lige at test inden du smutter om hun overhovedet vil tage flasken), men hvis du vil fortsætte med at amme 100%, tror jeg ikke det er noget du skal praktisere så ofte. Vi har også givet flaske et par gange, hvor hun er blevet passet og det er gået fint. Vi havde en periode hvor hun kun ville have bryst, men det var først omkring 4-5 mdr.

Knus Tulle

Tak for svar

Jamen vi prøvede lige en generalprøve her i eftermiddags for at se, om hun overhovedet ville tage flasken!!! Og halløjsovs... jeg fik malket 100 ml. ud på 5 minutter  og Wilma slugte det hele.... SEJT!!! Efterfølgende sov hun 3 timer, og da hun vågnede ammede jeg hende normalt, som jeg plejer uden problemer!!!

Jeg kunne dog mærke, at jeg ikke vil malke ud særlig ofte, for puha, hvor jeg manglede vores kontakt og nærværd som vi har under den alm amning!!! Men det er rart at vide, at hvis man en sjælden gang får brug for det, så er muligheden der for, at jeg kan malke ud og farmand kan give hende mad!!!

For ja - jeg vil rigtig gerne amme hende selv... så vil helst ikke risikere at ødelægge noget for os

Anmeld

26. oktober 2010

AWO

misslea skriver:

1000 tak for svar!!!

Vi prøvede lige at malke ud, for at se, om vi kunne få det til at fungere!!! Og halløjsa... 100 ml på 5 minutter fik jeg malket ud!!! Jeg gav det efterfølgende til Wilma som slugte det alt sammen!!! SEJT!!! Derefter sov hun 3 timer, og da hun vågnede ammede jeg hende, som jeg plejer, og vi nød det begge 2!!!

Så jeg malker ud til på fredag, og så kan min søde mand få lov at nyde at give vores datter mad

Jeg kunne mærke, at det ikke er noget, jeg vil blive forfalden til!!! Forstået på den måde, at jeg virkelig savnede vores nærvær og kontakt under amningen....!!! Men det er super dejligt at vide, at det kan fungere, hvis jeg i ny og næ skulle få brug for det!!!

Og faktisk.. llidt sjovt at få et indblik i, hvor meget mælk man har i babserne

Tror du mon, at hun får mere mad ved flasken end ved mit bryst??? Tænker om det evt.kan være derfor, at hun sov SÅÅÅ godt efter sit måltid??? Eller er det mon bare rent held???

Mange hilsner fra Lea

Jeg ved, hvad du mener.  Jeg har hele tiden sagt, at jeg ikke gad at amme i helt vildt lang tid, men nu, hvor jeg har gjort det i 5 mdr., er jeg alligevel ikke rigtig klar til at opgive det.

Hmm... Det kan måske være, fordi hun har fået mere på én gang? der er jo en grund til, at flaskebørn tit sover længere ad gangen.

Anmeld

27. oktober 2010

misslea

Anke skriver:

Jeg ved, hvad du mener.  Jeg har hele tiden sagt, at jeg ikke gad at amme i helt vildt lang tid, men nu, hvor jeg har gjort det i 5 mdr., er jeg alligevel ikke rigtig klar til at opgive det.

Hmm... Det kan måske være, fordi hun har fået mere på én gang? der er jo en grund til, at flaskebørn tit sover længere ad gangen.

Ja - jeg tænker nemlig også, at hun måske fik lidt mere på én gang end hun plejer ved brystet!!!

Jaaah der er nu noget hyggeligt ved at sidde dér med sin lille datter/søn og bare være SÅ tæt forbundet!!! Jeg var ikke elle-vild med det de første dage - skulle sørme lige vænne mig til det... men nu er jeg faktisk blevet ret begejstret... heheh!!!

Anmeld

30. oktober 2010

minbaby

misslea skriver:

Hej alle jer kloge damer

Min datter er idag 14 dage gammel og amningen går faktisk rigtig godt.... det virker som om, at der er masser af mælk, og min datter sluprer et helt bryst i sig på 10-15 min!!!

Jeg kunne godt tænke mig at forsøge at malke ud og se, om hun vil tage en flaske med min mælk i - jeg er nemlig "nødt" til at være væk fra hende et par timer på fredag, og derfor skal far være sammen med hende alene!! Hvis jeg ikke kan få hende til at tage flasken, så kommer jeg lige hjem og giver hende mad og smutter kort igen!!

Det er slet ikke hele aftenen, jeg er væk - MAX 3 timer!! Og måske sove rhun al den tid, jeg e rvæk... men det ville jo være rart for farmand, hvis han lige kunne give hende lidt mad...

Er det en dum idé???

Og hvis ikke - hvor meget skal jeg malke ud til et enkelt måltid???

Er bange for at lyde som en ravnemor - for jeg har hendes ellers med alle vegne....!! Men lige på fredag, ville det ikke være så nemt at tage hende med!!! Så alternativet er, at jeg lige smutter hjem og stikker babsen i munden på hende... heheh!!!

Hvad synes I???

Mange hilnser fra Lea med Wilma på 2 uger....

Hej Lea

Hvordan gik det med udmalkningen og kunne far "styre" hende mens du var væk??

Jeg er lidt nysgerrig, for er selv i et dilemma her i november hvor mit arbejde holder julefrokost. Vil rigtig gerne vise flaget et par timer. Men tror ikke lige de sætter pris på at jeg møder op med baby under armen. Hi hi og jeg trænger bare sådan til at være social med mine kollegaer. Var sygemeldt siden slutningen af juli, og så nu på barsel..

Glæder mig til at høre hvad erfaring du har gjort dig..

Kærlig hilsen Maja med lille Lærke

Anmeld

30. oktober 2010

misslea

minbaby skriver:

Hej Lea

Hvordan gik det med udmalkningen og kunne far "styre" hende mens du var væk??

Jeg er lidt nysgerrig, for er selv i et dilemma her i november hvor mit arbejde holder julefrokost. Vil rigtig gerne vise flaget et par timer. Men tror ikke lige de sætter pris på at jeg møder op med baby under armen. Hi hi og jeg trænger bare sådan til at være social med mine kollegaer. Var sygemeldt siden slutningen af juli, og så nu på barsel..

Glæder mig til at høre hvad erfaring du har gjort dig..

Kærlig hilsen Maja med lille Lærke

Hej Maja!!!!

Jamen det gik faktisk super godt!!!!

Vi havde 2 generalprøver inden, hvor jeg malkede ud, og så gav Martin Wilma mad!!! Hun vil smadder gerne have flasken, og spiser utrolig meget!!!

Der har SLET ikke været problemer med at få hende til at tage mit bryst efterfølgende.... tvært imod!!! Hun sutter bedre og kraftigere end nogensinde før

Så igår var jeg faktisk væk fra hende i ca. 5 timer om aftenen/natten, og det gav INGEN problemer for Wilma....!!! MEN puha... det var sørme hårdt at være væk fra hende.... må indrømme, at jeg ikke nød det helt så meget!!! Men nu ved jeg, at det kan lade sig gøre, og at Wilma ikke lider nød af, at jeg lige er væk et par timer

Det tog hende dog lidt længere tid at falde i søvn efterfølgende... og det tror jeg hænger sammen med, at hun er vandt til min nærhed, duft, brystet osv... som hun ikke helt får ved flasken!!! Men hun puttede sødt hos far, da jeg kom hjem, og det var dejligt for Martin at opleve at give hende mad!!!

Så herfra gik det smadder fint

Det er dog ikke noget, jeg vil benytte mig sådan super meget af, da jeg kunne mærke, at jeg manglede det nærvær sammen med hende, som vi begge får, når jeg ammer hende!!! Men i nødstilfælde er det suuuper rart...

Så hvis du vil forsøge dig... så GO FOR IT!!! Men husk et par generalprøver inden!!!

Mange hilsner fra Lea med Wilma

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.