Første dag som voldsomt utjekket lægevikar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.188 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. august 2008

Smølf

Hej Piger,

Så har jeg haft min første dag i lægevikariat, hvor jeg skulle arbejde selvstændigt... Og sikke en dag.

Jeg kom til min afdeling og skulle gå stuegang... Det var der dog ikke blevet gået i 3 dage, så sygeplejeskerne havde en liste så lang med ting som de ville have jeg skulle lave. Og jeg anede ikke hvordan jeg skulle gøre noget af det... Jeg syntes det var nogle rigtigt svære problemstillinger, som jeg ikke anede hvad jeg skulle gøre ved. Så jeg startede fra en ende af -og nåede måske 1/10 af hvad de ville have.
Da klokken var 15.30 (havde egentlig fri 14.45) gik jeg hjem... Havde på det tidspunkt arbejdet uafbrudt og havde ikke fået så meget som en tår vand.

Det er en ubehagelig følelse den første dag, når man ikke rigtigt kender arbjdsgangen og nok bare er dobbelt så lang tid om tingene. Og jeg fornemmede, at sygeplejerskerne var godt trætte af mig til sidst:$.
Og frygten for om man nu har været god nok og gjort de rigtige ting nager.
Men al begyndelse er svær og jeg håber at jeg er lidt mere tjekket i morgen.(C).

Kh Neta -en træt lægestuderende, som lige måtte læsse af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2008

st

Jeg kan godt sætte mig ind i den følelse, du har haft i dag. Det må være svært at være vikar et sted, hvor det forventes at man bare lige kan gå ind og overtage for en anden. Og især fordi du altså stadig er under uddannelse. Man plejer jo at sige, at det først er når man har kørekortet (uddannelsen) at man skal ud og lære at køre (at begå sig i sit fag).

Så jeg synes da det er flot, at du fik klaret nogle af opgaverne. Jeg håber også, at de husker at tage lidt hensyn til, at du havde din første dag, og at du heller ikke kan forventes at kunne klare det hele et nyt sted. Havde du slet ikke nogle at sparre med i løbet af dagen?

Jeg tager nu allievel hatten af for at du klarede det. Jeg synes det er sejt gået. Pøj pøj med de næste par dage. Betyder vikariatet at du ikke skal i skole igen foreløbig?

st

Anmeld

6. august 2008

Smølf

st skriver:

Jeg kan godt sætte mig ind i den følelse, du har haft i dag. Det må være svært at være vikar et sted, hvor det forventes at man bare lige kan gå ind og overtage for en anden. Og især fordi du altså stadig er under uddannelse. Man plejer jo at sige, at det først er når man har kørekortet (uddannelsen) at man skal ud og lære at køre (at begå sig i sit fag).

Så jeg synes da det er flot, at du fik klaret nogle af opgaverne. Jeg håber også, at de husker at tage lidt hensyn til, at du havde din første dag, og at du heller ikke kan forventes at kunne klare det hele et nyt sted. Havde du slet ikke nogle at sparre med i løbet af dagen?

Jeg tager nu allievel hatten af for at du klarede det. Jeg synes det er sejt gået. Pøj pøj med de næste par dage. Betyder vikariatet at du ikke skal i skole igen foreløbig?

st

Hej st,

Tak for opbakningen:). Ja det er bare møgsvært at starte et nyt sted.
Jeg havde en mere erfaren læge, som jeg skulle konferere alle beslutningerne med, men jeg kunne nok have savnet at få lidt mere hjælp. Hun var på et helt andet afsnit hele dagen, så der var ikke så meget face-to-face hjælp. Og man kan jo hurtig blive i tvivl om alt hvad man foretager sig.
Jeg er spændt på i morgen og om jeg får hug, for noget af de jeg har lavet. Men learning by doing er vist vejen frem på den her afdeling:S.

Jeg skal først starte igen på studiet her til oktober, så jeg skal være lægevikar fuld tid frem til da.

(H)
Neta

Anmeld

7. august 2008

Munder

Puhaaaa, det lyder til at have været en rigtig hård dag. Kan godt forstå, hvis du er i tvivl, men de må jo absolut mene du kan klare det, ellers kastede de dig vel ikke sådan ud i det.

Held og lykke i dag, giver du ikke en melding om, hvordan det er gået?

Knus
Dorte

Anmeld

7. august 2008

st

Hej Neta.

Gik det bedre i dag?

Knus st.

Anmeld

7. august 2008

Smølf

Hej st og Anja:).

Hvor er i altså bare søde og opmærksomme(L).
Idag var en lidt bedre dag. Jeg skulle være forvagt og tage imod nye patienter i skadestuen... der var heldigvis stille hele formiddagen, så jeg havde tid til at gå og nusse om det jeg havde lavet igår og følge op på det.

Senere blev der så mere travlt, men idag fik jeg meget mere vejldning.

Så modet er oppe og jeg glæder mig til en ny dag i morgen:).

Kh Neta -som har lidt mere styr på tingene nu

Anmeld

7. august 2008

Doktor Doolittle

Kære Neta

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at du er en totalt checket reservelægevikar, end of story. Ingen er perfekte, det er vi heller ikke som færdige læger. Du lyder som om du er dygtig og grundig og som om du søger den hjælp, du har behov for, og så kan patienterne ikke få en bedre (bliver snart)læge (L)

Jeg er fuld af beundring over at du tager et lægevikariat nu, det ruster dig mere end du aner til dit kommende liv som læge, og det skal nok gå dig godt, er jeg sikker på :))

Stort (H) fra Tina med hovedet fuld af snot og kommende aften/nattevagt i morgen 8(

Anmeld

7. august 2008

Smølf

Doktor Doolittle skriver:

Kære Neta

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at du er en totalt checket reservelægevikar, end of story. Ingen er perfekte, det er vi heller ikke som færdige læger. Du lyder som om du er dygtig og grundig og som om du søger den hjælp, du har behov for, og så kan patienterne ikke få en bedre (bliver snart)læge (L)

Jeg er fuld af beundring over at du tager et lægevikariat nu, det ruster dig mere end du aner til dit kommende liv som læge, og det skal nok gå dig godt, er jeg sikker på :))

Stort (H) fra Tina med hovedet fuld af snot og kommende aften/nattevagt i morgen 8(

Hej Tina,

Hvor er du sød(L). Jeg håber, at du har ret i alt det du siger... Men jeg tror heldigvis at jeg besidder en af de vigtigste egenskaber, og det er at jeg gør mit arbejde samvittighedfuldt. Så nu handler det bare om, at få prøvet en masse og få en masse erfaring.

Havde du ikke også lægevikariat inden du blev færdig?
Der går vel heller ikke længe førend du skal til at være på Bispebjerg?

God bedring med forkølelsen... Sikke noget møg inden vagt!! Du får vel ikke meget ro på sådan en nattevagt?. Håber at det liver en stille en af slagsen, så du kan få hvilet lidt;)

(H) Neta -stresset over stuegang i morgen og døgnvagt lørdag8(8(8(

Anmeld

8. august 2008

rlyn

Puha, kan godt forstille mig det er stressende som ny lægevikar.
Hvis man bommer den er det jo ikke bare lige en kopimaskine el.lign. man får lavet bøwl med ;)

Jeg er nu sikker på at du er superkompetent og meget ansvarsbevidst.

Held og lykke med de kommende vagter. Er spændt på at høre, hvordan det er gået.

Knus
Rikke (H)(H)(H)

Anmeld

8. august 2008

Stumpen

Netapige skriver:

(H) Neta -stresset over stuegang i morgen og døgnvagt lørdag8(8(8(

Uden grund, for du er nemlig super sej og klarer det så godt som du kan... ;)
(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.