"Kejsersnit"
Hej jeg vil høre om du ved hvornår man selv kan ønske og få lavet kejsersnit og hva jeg kan gøre hvis de siger nej til mit ønske om kejsersnit
MVH katten
Karinas svar
Kære katten
Dit ønske om kejsersnit skal du tage op med din konsultationsjordemoder.
Jo før du gør det, des mere tid har du til at få talt fordele og ulemper igennem med både jordemoder og fødselslæge.
Skulle de afslå dit ønske om kejsersnit kan du gøre følgende:
1) Meld dig til grundig fødselsforberedelse. Her vil du blive velinformeret om fødslens forløb og blive klædt godt på til at håndtere fødslens udfordringer.
2) Hyr en professionel fødselshjælper. En fødselscoach eller doula sikrer dig kontinuerlig støtte under hele fødslen. Det giver dig en større tryghed.
Skulle dit ønske om kejsersnit blive indfriet, er det stadig en god idé at gå til fødselsforberedelse. Ved kejsersnit er der nogle processer du og dit barn ikke får forærende - som ved en vaginal fødsel - og det kræver en øget opmærksomhed og arbejdsindsats at få gang i de processer.
Jeg ønsker dig en rigtig god fødselsoplevelse.
De bedste hilsner
Karina
Karina tilbyder alternativ fødselsforberedelse med udgangspunkt i den sunde og naturlige fødsel som individuelle forløb i Gentofte og privat, hold og workshops i København og fødselshjælp i Københavnsområdet.
Se Karinas hjemmeside: TrygFoedsel.dk - her kan du også tilmelde dig nyhedsbrevet og få "3 tips til en tryg fødselsoplevelse" ganske gratis.
Anmeld