"Bæreslynge" /SLING... erfaringer og hjælp søges :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.885 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

mom <3

Altså jeg fik virkelig gode og brugbare kommentarer mht vippestolen...  Så jeg håber, at I kære mødre også vil dele ud af jeres "slynge-erfaringer"

Jeg har lånt en "SLING" fra Snug as a bug fremantle..
umiddelbart virker den til, at den bare kan sættes på skrå, som en "skuldetaske..
Men hende jeg har lånt den af, kom aldrig igang med at bruge den.. hun synes det var for svært..
Jeg tror hun primært har haft sin baby liggende "på langs" i slyngen..
Men nu hvor jeg går og leger med slyngen, tænker jeg om ikke babyen skal ligge "på tværs" i slyngen (altså på den korte led)

Jeg håber I forstår hvad jeg mener... jeg synes det er lidt svært at forklare..

Håber at det giver mening for nogen ?!

Knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Thalia

mille:) skriver:

Altså jeg fik virkelig gode og brugbare kommentarer mht vippestolen...  Så jeg håber, at I kære mødre også vil dele ud af jeres "slynge-erfaringer"

Jeg har lånt en "SLING" fra Snug as a bug fremantle..
umiddelbart virker den til, at den bare kan sættes på skrå, som en "skuldetaske..
Men hende jeg har lånt den af, kom aldrig igang med at bruge den.. hun synes det var for svært..
Jeg tror hun primært har haft sin baby liggende "på langs" i slyngen..
Men nu hvor jeg går og leger med slyngen, tænker jeg om ikke babyen skal ligge "på tværs" i slyngen (altså på den korte led)

Jeg håber I forstår hvad jeg mener... jeg synes det er lidt svært at forklare..

Håber at det giver mening for nogen ?!

Knuser

Altså nu er det jo lidt svært at beskrive, men i mange andre skulderslynger er det faktisk en fordel hvis baby ligger en smule på tværs, så det kan nemt være du har ret.

Prøv det, og post et billede af det herinde, så er det nemmere at kommentere på det

Anmeld

25. oktober 2010

mom <3

Hejsa - tusind tak for svar.... hvor er det fantastisk det går så hurtigt!!

Altså jeg har først termin i januar - så jeg har ingen baby at ligge i slyngen.. 
Men vil rigtig gerne blive slynge-bruger, da jeg har læst rigtig meget godt om den nærhed man har med barnet.

Så jeg forsøger på bedste vis at indhente lidt viden inden babyen kommer - da jeg rigtig gerne vil lære det... og bruge den uden det generer babyen!

Iøvrigt kan du måske fortælle mig, hvor tidligt man kan starte med at bruge den  ?

Anmeld

25. oktober 2010

mom <3

Thalia skriver:

Altså nu er det jo lidt svært at beskrive, men i mange andre skulderslynger er det faktisk en fordel hvis baby ligger en smule på tværs, så det kan nemt være du har ret.

Prøv det, og post et billede af det herinde, så er det nemmere at kommentere på det

hov - jeg glemte at citere (skal man det?)

Anmeld

25. oktober 2010

Thalia

mille:) skriver:

Hejsa - tusind tak for svar.... hvor er det fantastisk det går så hurtigt!!

Altså jeg har først termin i januar - så jeg har ingen baby at ligge i slyngen.. 
Men vil rigtig gerne blive slynge-bruger, da jeg har læst rigtig meget godt om den nærhed man har med barnet.

Så jeg forsøger på bedste vis at indhente lidt viden inden babyen kommer - da jeg rigtig gerne vil lære det... og bruge den uden det generer babyen!

Iøvrigt kan du måske fortælle mig, hvor tidligt man kan starte med at bruge den  ?

Mine unger har vel været 3-4 timer  gamle før de er blevet slynget. De skal lige vejes og måles og have tøj på og den slags først

Man kan bruger slyngerne fra de er ganske små, men mange oplever at strækviklen eller tricottien er de nemmeste begynderslynger. Det kan nemlig godt være lidt svært at få en helt lille bebs til at strække sig nok ud i en ringslynge eller lommeslynge

Anmeld

25. oktober 2010

mom <3

Thalia skriver:

Mine unger har vel været 3-4 timer  gamle før de er blevet slynget. De skal lige vejes og måles og have tøj på og den slags først

Man kan bruger slyngerne fra de er ganske små, men mange oplever at strækviklen eller tricottien er de nemmeste begynderslynger. Det kan nemlig godt være lidt svært at få en helt lille bebs til at strække sig nok ud i en ringslynge eller lommeslynge

Okay, du er jo en rigtig erfaren slyngemor

Det er fagre nye verden for mig! Så jeg er helt grøn, og suger bare til mig.
Nu fandt fandt jeg lige en tråd, du havde oprettet med fotos (vis mig din slynge/vikle/bæreselebaby).. og den slynge jeg har lånt, ligner mest den på dit første billede !

Måske skal jeg øve mig lidt... evt med en taske eller noget andet på en 3-4 kg.. som har formen (selvom det ikke er det samme) Og så må jeg lige finde ud af hvad en  strækvikle eller tricottie er!?!

Anmeld

27. oktober 2010

frk m@dsen

Hej "Mille"

Jeg kan måske godt blive en smule bekymret når du skriver at den kan sættes på skrå som en skuldertaske.. og dine tanker omkring, om baby skal ligge på tværs eller på langs. Tænker om det måske er en "poseslynge" og ikke en ringslynge, du har lånt dig frem til.. ? Forskellen er nem at se.. ringslyngen har 2 ringe, ;O) som stoffet skal trådes igennem.. er det en poseslynge,du har,skal du være opmærksom på sikkerheden for din baby på en helt anden måde.. 

Kunne du evt poste et billede af slyngen, uden baby.. eller et link til en der er mage til.. ?

VH Jean 

Anmeld

27. oktober 2010

Katjaro

Hej "Mille"

Jeg kan måske godt blive en smule bekymret når du skriver at den kan sættes på skrå som en skuldertaske.. og dine tanker omkring, om baby skal ligge på tværs eller på langs. Tænker om det måske er en "poseslynge" og ikke en ringslynge, du har lånt dig frem til.. ? Forskellen er nem at se.. ringslyngen har 2 ringe, ;O) som stoffet skal trådes igennem.. er det en poseslynge,du har,skal du være opmærksom på sikkerheden for din baby på en helt anden måde.. 

Kunne du evt poste et billede af slyngen, uden baby.. eller et link til en der er mage til.. ?

VH Jean 

Når jeg googler snug as a bug kommer det her frem. Synes det er meget svært at se hvordan den er. ud over at det ser ud som om den i hvertfald har polstrede kanter. Ingen af de billeder jeg har set giver et særlig godt billede af den.

Nedenstående der sidder barnet jo bare i "løs pose" det ser ud so om det stadigvæk er mors arme der bærer. Med benene lige ned etc.

Anmeld

28. oktober 2010

frk m@dsen

Når jeg googler snug as a bug kommer det her frem. Synes det er meget svært at se hvordan den er. ud over at det ser ud som om den i hvertfald har polstrede kanter. Ingen af de billeder jeg har set giver et særlig godt billede af den.

Nedenstående der sidder barnet jo bare i "løs pose" det ser ud so om det stadigvæk er mors arme der bærer. Med benene lige ned etc.

Ja lige præcis. jeg googlede også lidt da jeg ikke lige kendte til mærket, og fandt både ringslynger og "bagslings" og syns måske det er lidt svært at se lige på det her foto om det er det ene eller andet.. når barnet er så stort, som her, er der jo ingen problemer i sikkerheden, men det er en hel anden snak når vi taler om helt bitte små babyer.. 

Min pointe var udelukkende at man skal være xtra, xtra, opmærksom på sikkerhed i de her "bagslings" ved de helt små babyer, og det ved man måske ikke hvis venter 1 barn.  

Vh Jean 

Anmeld

28. oktober 2010

mom <3

frk m@dsen skriver:

Hej "Mille"

VH Jean 

Hej jean.

Jeg vil gerne vise den frem, men jeg har altså ikke noget kamera (og ved heller ikke hvordan man sætter et billede ind)

Jeg har som sagt ingen erfaring, men vil meget gerne lære! Når jeg skriver, at jeg tror den kan sættes på skrå som en skuldertaske, så mener jeg, at den går op over den ene skulder og hviler på(modsatte) hofte… (giver det bedre mening?)
Der står ”SLING”, det er ET stykke stof og der er 2 ringe.

mvh Mille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.