Er der for kedeligt i Danmark pt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. februar 2008

rlyn

Mangler vi at blive nødt til at fyre nogle flere Arla-medarbejdere?
Mangler vi flere mordtrusler?
Mangler vi at kunne få lov til at gøre grin med andres tro?
Mangler aviserne penge???

Hvorfor i alverden skal vi så til at igennem Muhammedbølgen igen?
Hvorfor er det, at vi ikke kan respektere andre folks tro?

Jeg begriber ikke, hvorfor det skal være nødvendigt at finde muslimers akilleshæl og så ramme den igen og igen.
Ja, vi lever i et ytringsfrit samfund, men vi lever sq også i et samfund, hvor der er plads til alle og, hvor der skal være respekt for alle.
At der så er en (lille!) gruppe ekstremistiske muslimer, der burde forstå det samme budskab, kan vi godt blive enige om. Men...hvorfor skal vi synke ned på deres niveau?

Jeg synes det er flovt og pinligt, at vi ikke kan respektere den muslimske tro så meget, at vi holder nallerne fra den lille detalje, at Muhammed på ingen måde må fremstå på billeder.

Ja, jeg begriber det ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2008

Honningblomst

Jeg synes det er helt okey...hvad fanden sker der når man i DK ikke kan skrive hvad man mener, uden at risikere sit liv for det.
Eva

Anmeld

14. februar 2008

MorCamilla

Jeg må sige at jeg godt kan se det fra begge sider.. Helt ærlig det er da for latterligt at man vil lave mordtrusler mod bestemte personer på grund af nogle tegninger - som kun var ment som en joke.. Men alligevel forstår jeg ikke hvorfor "alle" aviser trykker tegningerne igen - det er da at be om ballade.. Ja det er bare min mening.. :S

Anmeld

14. februar 2008

Honningblomst

Jeg må sige at jeg godt kan se det fra begge sider.. Helt ærlig det er da for latterligt at man vil lave mordtrusler mod bestemte personer på grund af nogle tegninger - som kun var ment som en joke.. Men alligevel forstår jeg ikke hvorfor "alle" aviser trykker tegningerne igen - det er da at be om ballade.. Ja det er bare min mening.. :S

De bliver vel trygt igen så alle er "lige".
Altså hvis en skal myrdes for de tegninger, så må de jo tage dem alle nu.

Anmeld

14. februar 2008

SaNiNa

syntes bare det er ved at være forlangt ud selv følgelig har vi ytringsfrit og de en profet men at det skal trækkes i langddrav fatter jeg ikke... Vi boykottede jo selv for nogle år tilbage franskrødvin...
men nu må det sku hører op... det hører slet ikke hjemme i lille danmark.

syntes så det er helt okay de dem som har planlagt morde på en af tegnerne skal udvises fra danmark men han danskeren skal osse straffes han skal ikke have lov at gå... (hvad er det for land i bor i)

I det hele taget er jeg meget flov over at være dansker i dagens danmark.
alt det balade med ungdomshus og invandrehus. De må sku osse opføre sig ordenligt hvis de vil have muligheder for at få hjælp til disse huse... de skal sku ikke have en pind så længe de brænde byer og biler af...

Så kedelig kan man jo ikke sige her er der er for meget balade og vold og det kan jeg ikke stå indfor syntes regeringen burde gribe ind så der kan blive sat en stopper for alt det her... Danmark har altid været kend for et lille stille land og det skulle vi vel gerne blive ved med at være kendt som...

Anmeld

14. februar 2008

Heidi.

Ja det er jo så noget med Ydringsfrihed, og jeg syntes det er helt i orden at det bliver trykket igen.. Det at de går sådan amok over at deres hellige profet bliver gengivet på en tegning ja undskyld med det er sgu for latterligt..

Det er synd for tegnerne at de nu må leve i frygt, og jeg håber at dem der nu er anhold fordi de tilsyneladende ville dræbe den ene begge bliver udvist..
Og så kan jeg ikke klare at denne kone i går skulle udstille sig selv i fjernsyn iført en latterlig burka,. Hvad faen er det dog for noget?? Og så var hun endda dansker..

Heidi

Anmeld

14. februar 2008

SaNiNa

kan helt klart forstå dig det er sku for underligt de har selv valgt at flytte til danmark så må de sku osse leve som os.

Anmeld

14. februar 2008

Nan

Ja det er jo så noget med Ydringsfrihed, og jeg syntes det er helt i orden at det bliver trykket igen.. Det at de går sådan amok over at deres hellige profet bliver gengivet på en tegning ja undskyld med det er sgu for latterligt..

Det er synd for tegnerne at de nu må leve i frygt, og jeg håber at dem der nu er anhold fordi de tilsyneladende ville dræbe den ene begge bliver udvist..
Og så kan jeg ikke klare at denne kone i går skulle udstille sig selv i fjernsyn iført en latterlig burka,. Hvad faen er det dog for noget?? Og så var hun endda dansker..

Heidi

Du nævner selv ytringsfriheden men vil alligevel gerne bestemme hvad andre skal eller bør have på når de er i tv?

Anmeld

14. februar 2008

3rollinger

Jeg er helt enig med dig, Rikke

Det er noget der betyder meget for de mennesker, hvorfor saa goere grin med det. Ytringsfrihed eller ej. Selvom folk har "ret" til at goere grin med mig og de ting der betyder noget for mig, har jeg da ikke spor lyst til at de goer det.

Som regel hvis man proever at saette sig selv i andres sted, forstaar man det hele lidt bedre. Hvis religion ikke betyder saa meget for en, saa er der sikkert noget andet der goer og som man virkelig ikke foeler boer tages let paa.

Jeg forsvarer hermed ikke muslimernes handlinger efter tegningerne eller et mordforsoeg, lang fra. Men jeg forsvarer, som Rikke saa rigtig siger, at man respekterer andre mennesker og det der betyder noget for dem.

Mangler vi at blive nødt til at fyre nogle flere Arla-medarbejdere?
Mangler vi flere mordtrusler?
Mangler vi at kunne få lov til at gøre grin med andres tro?
Mangler aviserne penge???

Hvorfor i alverden skal vi så til at igennem Muhammedbølgen igen?
Hvorfor er det, at vi ikke kan respektere andre folks tro?

Jeg begriber ikke, hvorfor det skal være nødvendigt at finde muslimers akilleshæl og så ramme den igen og igen.
Ja, vi lever i et ytringsfrit samfund, men vi lever sq også i et samfund, hvor der er plads til alle og, hvor der skal være respekt for alle.
At der så er en (lille!) gruppe ekstremistiske muslimer, der burde forstå det samme budskab, kan vi godt blive enige om. Men...hvorfor skal vi synke ned på deres niveau?

Jeg synes det er flovt og pinligt, at vi ikke kan respektere den muslimske tro så meget, at vi holder nallerne fra den lille detalje, at Muhammed på ingen måde må fremstå på billeder.

Ja, jeg begriber det ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.