Det her med sygdom …

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Lene76

Marco2 skriver:

Tusind tak

Idag er noget bedre. Hun hoster men temp er faldet meget. Så mon ikke det går den rigtige vej … Bliver bare så forvirret for hun er jo aldrig syg

Men tak for råd. Tror vi er på rette vej. Bliver hjemme med hende igen idag og så må vi se om det ikke bliver så bedre at vi alle kan få en normal hverdag fra imorgen.

Fanks gørlz.

AG

Et godt råd er at, hun ska være feberfri en dag før du sender hende afsted.... så har hun osse mere energi til at klare en hel dag i bh, plus at hun ik tager noget nyt med hjem  men dejligt at det går bedre med hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Marco2

Lene76 skriver:

Et godt råd er at, hun ska være feberfri en dag før du sender hende afsted.... så har hun osse mere energi til at klare en hel dag i bh, plus at hun ik tager noget nyt med hjem  men dejligt at det går bedre med hende.

Tak for det

Hun havde kun 37,9 til morgen så tænkte at nu var vi på rette vej. Vi smuttede en tur på biblio for efter 4 dage hjemme på sofaen trængte vi lige til lidt frisk luft. Men shit, det sku' jeg aldrig ha' gjort. Det slog hende fuldstændig ud så nu ligger hun igen med feber på sofaen og sover. Så en dag i bh bliver da totalt katastrofe Og hun spiser stadig ikke godt. Spyttede/kastede hver mundfuld op hun prøvede at spise til frokost

Så hun kommer sgu nok ikke afsted imorgen heller...

Selvom jeg er ved at få kuller ved at gå hjemme med sygt barn

Og har self ikke ringet til lægen til morgen fordi hendes temp var faldet så meget...

AG - dum mor

Anmeld

26. oktober 2010

Marco2

Synes hun er blevet meget anderledes, så ville lige ta' temp igen … 40,0 pis!!

Og nu er der kommet sådan ogle røde plamager ved lårene og på maven... Nogen der har en ide om havd det er??

AG - fortvivlet

Anmeld

26. oktober 2010

Susan1978

Marco2 skriver:

Synes hun er blevet meget anderledes, så ville lige ta' temp igen … 40,0 pis!!

Og nu er der kommet sådan ogle røde plamager ved lårene og på maven... Nogen der har en ide om havd det er??

AG - fortvivlet

AG, det lyder altså som de der 3 eller 5 dags feber..

som slutter af med en masse udslæt.

Er hun meget  mærket af det?

vil hun ikke drikke ? og ligger hun bare og er slap?

Anmeld

26. oktober 2010

Marco2

Susan1978 skriver:

AG, det lyder altså som de der 3 eller 5 dags feber..

som slutter af med en masse udslæt.

Er hun meget  mærket af det?

vil hun ikke drikke ? og ligger hun bare og er slap?

Når feberen er på sit højeste tæt ved de 40 så vil hun bare ligge. Hun er enormt pylret og jeg kan ikke gå mere end få skridt fra hende …

Hun vågner og vil gerne ha' noget at drikke. Og har nu her fået lidt at spise. Har bedt T om at købe saft og sukkeryoghurt med hjem så der kommer lidt ned udover vandet.

Har snakket med sygeplejersken i lægehuset og hun siger at det tyder på det man i gamle dage kalgte 3 - 5 dages feber. Som dig og Lene også har sagt. Som aflsuttes med udslæt. Men hvis ikke hendes temp er faldet imorgen skal hun ind til dem, for så synes de feberen har varet længe nok. Så jeg ser tiden an til imorgen.

Tak for svar.

AG

Anmeld

26. oktober 2010

Lene76

nåh stakkel Emsen, go bedring til hende

Anmeld

27. oktober 2010

Marco2

Nå... update

Ringede jo til lægen igår som gerne ville ha' vi så tiden an til idag. Men igår aftes havde hun feber over 40... så ringede idag til lægen igen, som gerne lige ville ha' os forbi.

Hun blev lyttet på, podet i halsen men hun kunne intet se eller høre. SÅ vi skulle tage hjem igen og se tiden an. Har hun stadig feber fredag skal hun på penicilin-kur, for som hun sagde "så må der sidde noget jeg bare ikke kan se/høre..." 

Er så kommet hjem igen og hun er bare heeelt færdig. Faldt i søvn hen over bordet under aftensmaden uden at have spist. Og vi spiste endda meget tidligt.

Ved sgu ikke hvad jeg lige synes om det hele. Synes det virker lidt bum bum bare at kaste penicilin i hende uden at vide hvad hun fejler. Altså vide hvad feberen kommer af. For hvad nu hvis det er noget alvorligere? Eller det er det måske bare ikke når hun "kun" har feber??

Nu ligger hun og snorker på sofaen, har ikke taget temp, men der er vist ingen tvivl om at hun har høj feber IGEN 

AG - som bare gerne vil ha' en rask pige... eller i det mindste vide hvad der er galt.

Anmeld

27. oktober 2010

Kaufie

What....?? Det lyder da godt nok lidt underligt......bare sådan at give penicilin uden at kunne sige hvorfor. Det kan jeg godt forstå du er lidt bekymret for.

for at hendes feber forsvinder af sig selv inden fredag!

Anmeld

28. oktober 2010

linemus

Jamen altså, stakkels pige. Håber hun snart er på toppen igen

Knus Line

Anmeld

29. oktober 2010

Susan1978

hvad så er lillepigen blevet rask?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.