Noegn der kan anbefale et område at bo i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.155 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

AnnePedersen

hej

Vi er en lille familie på 3 med hund og 2 katte. Vi vil gerne pga bedre job muligheder flytte tættere på Århus, gerne udenfor byen da vi ikke er storby folk.

Der hvor vi skal bo om det er købe eller lejet hus skal have det hele, dvs. indkøb, skole, børnehave, vuggestue, aktiviteter osv.

Det skal være til ok penge, men på nuværende tidspunkt er det mere områderne vi vil kigge på og når man ser på nettet er det ikke til at forestille sig hvordan området er.

Håber i kan hjælpe med lidt muligheder og begrundelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

DK

Hej

Jeg bor nord for Horsens. Her er masser af "landsby miljøer" som er spækkede med børnefamilier og samtidigt tæt på Horsens C (10 min med bil) og tæt på Århus C (30 min. i myldretiden, 20 min uden for myldretiden) Her er billigt at bo, hyggeligt og dejligt tæt på det hele. De landsbyer i evt. kan kigge på er ex. Gedved, Østbirk, Rådved, Lundum og Egebjerg. I Egebjerg er der både Brugs, vuggestue, børnehave og skole. Børnehaven er pt ved at blive bygget ud, og skolen er lige udbygget/renoveret!

Det gode ved at bo her er at det er nemt at "kende" nogen, men samtidigt også nemt at være anonym hvis man ønsker det. Derudover får man altså rigtig mange m2 for pengene!

Nu ved jeg ikke om det skal være endnu tættere på Århus, men jeg er i alt fald RIGTIG glad for at bo i det her område, og jeg kører til Århus på Uni mange gange om ugen uden at det er et "problem"/for langt! Hvis man bor i Århus N og arbejder i Århus S er det i alt fald nemt at komme til at bruge endnu længere tid til og fra arbejde end jeg bruger!!

Knus og kram

Anmeld

24. oktober 2010

Milsen

Hej Anne.

Jeg kan foreslå Skødstrup/Løgten som ligger ca. 20 km. fra Århus Centrum. Der går både busser og tog, som tager ca. 20-25 min. til Århus Centrum og ca. det samme hvis i har bil.

Det er en super hyggelig by, med kirke, flere vuggestuer og børnehaver og en rigtig god skole samt dygtigt lægehus.
Vi regner med at flytte derud sommeren 2011 og glæder os meget til at komme derud.
Min kærestes yngste datter går i børnehave derude og skal starte på Skødstrup skole til næste sommer. Tror ikke vi kunne være mere tilfredse med den børnehaveinstitution hun har.

Der ligger også indkøbscentre i Skødstrup og 5 min. kørsel til byen Løgten ligger der endnu flere indkøbscentre mv. Derudover er der 5 min. kørsel fra Skødstrup til motorvejen, så det er super let at komme hen til. Og den genere ikke i forhold til støj.

Skødstrup er en rigtig hyggelig by med masser af børnefamilier og aldrig ballade.

Knus Camilla

Anmeld

24. oktober 2010

2babygirls

Milsen skriver:

Hej Anne.

Jeg kan foreslå Skødstrup/Løgten som ligger ca. 20 km. fra Århus Centrum. Der går både busser og tog, som tager ca. 20-25 min. til Århus Centrum og ca. det samme hvis i har bil.

Det er en super hyggelig by, med kirke, flere vuggestuer og børnehaver og en rigtig god skole samt dygtigt lægehus.
Vi regner med at flytte derud sommeren 2011 og glæder os meget til at komme derud.
Min kærestes yngste datter går i børnehave derude og skal starte på Skødstrup skole til næste sommer. Tror ikke vi kunne være mere tilfredse med den børnehaveinstitution hun har.

Der ligger også indkøbscentre i Skødstrup og 5 min. kørsel til byen Løgten ligger der endnu flere indkøbscentre mv. Derudover er der 5 min. kørsel fra Skødstrup til motorvejen, så det er super let at komme hen til. Og den genere ikke i forhold til støj.

Skødstrup er en rigtig hyggelig by med masser af børnefamilier og aldrig ballade.

Knus Camilla

Nu bor jeg i Løgten, og lægehuset er lukket for tilgang så vi må til Hornslet hver gang, ÆV!
Men hvor ligger der butikker i Skødstrup, for synes det hele sker i Løgten med tøj butikker og indkøb!!??

Men ellers er vi også SUPER tilfredse med at bo herude

Anmeld

24. oktober 2010

Milsen

Øv det lyder da ikke fedt at skulle til Hornslet hver gang!
Jeg vil da bl.a. gerne til Skødstrup pga. det lægehus der ligger der, som min kærestes datter har som læge - nu vi jo også er igang med projekt baby.

Du har ret der er ingen tøj butikker i Skødstrup, der er et indkøbscenter = supermarked som er SuperBrugsen. Men det tager jo ingen tid at køre at køre til Løgten eller hvis man skal mere end handle ind til mad.

... og ellers tager man vel gerne en tur til Århus Centrum og kigger engang imellem hvis man har det helt store dankort fremme

Jeg håber sådan at vi får tilbudt det rækkehus vi har kigget på i Skødstrup

Anmeld

24. oktober 2010

2babygirls

Milsen skriver:

Øv det lyder da ikke fedt at skulle til Hornslet hver gang!
Jeg vil da bl.a. gerne til Skødstrup pga. det lægehus der ligger der, som min kærestes datter har som læge - nu vi jo også er igang med projekt baby.

Du har ret der er ingen tøj butikker i Skødstrup, der er et indkøbscenter = supermarked som er SuperBrugsen. Men det tager jo ingen tid at køre at køre til Løgten eller hvis man skal mere end handle ind til mad.

... og ellers tager man vel gerne en tur til Århus Centrum og kigger engang imellem hvis man har det helt store dankort fremme

Jeg håber sådan at vi får tilbudt det rækkehus vi har kigget på i Skødstrup

Er det de rækkehuset ved HD ejendomme ??

Dem lejer vi nemlig ved, og det er vi super glade for.. De ligger godt nok i Løgten, men i et dejligt område.

Anmeld

24. oktober 2010

CamiRon

Jeg vil foreslå Hovedgård, hvor jeg selv er flyttet til. Det ligger ca. 15 min fra Horsens og ca. 25 min fra Viby torv. Byen ligger tæt på Århusvejen, så det er en meget direkte vej at køre til begge byer.

Her er skole (bh.kl. til 10.kl), 3 børnehaver hvor den ene er med integreret vuggestue og selvfølgelig et hav af gode dagplejemødre!  

Her er brugs og købmand, læge, apotek, bager, slagter, mekaniker, lokal politimand osv.

Byen er i stor udvikling da der er blevet bygget meget nyt indenfor de sidste 5 år og derfor er der huse i alle prisklasser.

Håber I finder det sted i leder efter. God jagt!

Anmeld

24. oktober 2010

Milsen

Tina&Martin.

Nej de rækkehuse vi gerne vil bo i ligger i Skødstrup på "ny Studstrup vej" tror jeg den hedder.

De er ved at blive bygget og er færdig til udlejning ca. august 2011. Men min kæreste har et boligbrev fra 87, så vi står rimelig godt til at være sikker på et, og har allerede skrevet os på venteliste til at være nogle af de første der hører noget, når de får mere materiale på husene efter nytår

Er det igennem en boligforening og hvilken? dem som i bor i nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.