1. graviditetsundersøgelse på torsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Så er det snart sådan rigtig officielt. På torsdag skal jeg ind og registreres hos sygeplejersken i lægeklinikken. Det blir spændende. Eller altså så interessant er det jo ikke....der skal bare skrives papirer, vandrejournal osv. og så de sædvanlige urintest, ved ikke om man får taget blodprøver ?

Og  så skal jeg henvises til tryghedsscanning. Det sku jo gerne være i uge 8 eller 9, dvs. næste uge eller uge 44. Det blir godt nok spændende at se, om der er noget foster og hjerteblink denne gang. Det blir sådan lidt af en milepæl, hvis det denne gang lykkes at komme videre. Og er selvfølgelig også lidt bekymret for at få samme besked som sidst.

Har ellers haft værre symptomer denne gang, synes jeg, og ikke så mange menses-lignende smerter. Ved ikke, om man kan tage det som et positivt tegn. Har godt nok lidt underlivs ubehag idag, som minder lidt om noget præ-menstruelt. Er hver gang det kommer lidt bekymret for at begynde at bløde. Men der er jo ikke andet at gøre end bare at tage det, som det kommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Miesen

Hej Thilde-tusindfryd.

Vi er vist nogenlunde samme sted i graviditeten - jeg skal også have lavet vandrejournal i næste uge og har termin i starten af juni. Jeg vil krydse fingre og tæer for, at scanningen går godt! Du har virkelig fortjent, at det lykkes nu (læste lige dit forløb på din profil)!

Jeg tror, du skal tage det som et godt tegn, at du har været dårligere denne gang - det må vel betyde, at din krop producerer mere 'graviditetshormon', og at chancerne for at holde op det derfor er bedre. Jeg synes, de første 12 uger er rigtig hårde at komme igennem, fordi usikkerheden kan ligge og lure, og det gør den nok især, når man har prøvet at det ikke blev...Men som du siger, man kan ikke gøre så meget andet, end at tage det dag for dag, for man kan jo hverken gøre fra eller til. Men alt er garanteret som det skal være - der er jo ikke tegn på andet denne gang.

Alt det bedste

Mie

Anmeld

24. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Miesen skriver:

Hej Thilde-tusindfryd.

Vi er vist nogenlunde samme sted i graviditeten - jeg skal også have lavet vandrejournal i næste uge og har termin i starten af juni. Jeg vil krydse fingre og tæer for, at scanningen går godt! Du har virkelig fortjent, at det lykkes nu (læste lige dit forløb på din profil)!

Jeg tror, du skal tage det som et godt tegn, at du har været dårligere denne gang - det må vel betyde, at din krop producerer mere 'graviditetshormon', og at chancerne for at holde op det derfor er bedre. Jeg synes, de første 12 uger er rigtig hårde at komme igennem, fordi usikkerheden kan ligge og lure, og det gør den nok især, når man har prøvet at det ikke blev...Men som du siger, man kan ikke gøre så meget andet, end at tage det dag for dag, for man kan jo hverken gøre fra eller til. Men alt er garanteret som det skal være - der er jo ikke tegn på andet denne gang.

Alt det bedste

Mie

Tak for støtten, Mie. Det kan man godt trænge til, når man ellers går alene med det. Jeg har jo ikke nogen mand, jeg kan tude ud hos eller læne mig op af ind imellem

Jeg krydser også fingre,  men er begyndt at spekulere på, om jeg skal droppe den trygheds-scanning, for jeg har hørt om kvinder, som fik at vide, at der ikke var noget og blev henvist til abort og så fandt man alligevel i sidste øjeblik et levedygtigt foster. Det synes jeg er lidt skræmmende. Så måske sku man bare gå tiden ud og se, hvad der sker. Ville virkelig ikke turde træffe nogen beslutning denne gang om abort, uanset hvad de siger.

Anmeld

26. oktober 2010

Miesen

nej, det er da en ubehagelig usikkerhed at gå med! Men måske man skal passe på med ikke at lytte til for mange 'vandrehistorier', for det kan bare gøre en endnu mere usikker. Jeg er sikker på, at de kan deres kram og kan se, om der er et lille hjerte, der banker eller ej. Men kan sagtens sætte mig ind i dine overvejelser. Jeg krydser fingre for, det går godt til scanningen!

Kh. Mie

Anmeld

27. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Miesen skriver:

nej, det er da en ubehagelig usikkerhed at gå med! Men måske man skal passe på med ikke at lytte til for mange 'vandrehistorier', for det kan bare gøre en endnu mere usikker. Jeg er sikker på, at de kan deres kram og kan se, om der er et lille hjerte, der banker eller ej. Men kan sagtens sætte mig ind i dine overvejelser. Jeg krydser fingre for, det går godt til scanningen!

Kh. Mie

Det er skam ikke vandrehistorier, men reelle oplevelser som kvinder herinde har fortalt om, at de selv har oplevet - se en tråd om emnet i Graviditets gruppen.

Nå, men udover det, så er det jo imorgen jeg skal til journal-skrivning. Jeg ska også ha en urinprøve med. Hvad tester de i den ? Nogen der ved det ? Tester de HCG niveau automatisk? Ellers havde jeg tænkt at spørge om de ikk kan gøre det.

Og min læge har henvist mig til en scanning, så nu er det gjort og så afventer jeg en tid.

Anmeld

29. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Fik ikke taget blodprøver igår til 1. graviditetsundersøgelse. Men de gør det også lidt specielt her i området. Lægeklinikken har sygeplejersker til at gøre noget af arbejdet og det var sådan en, jeg var hos igår. Vi snakkede bare graviditet og gener, hun tjekkede en urinprøve for graviditet - hvilket jeg syntes var lidt underligt, for selvfølgelig er jeg da gravid, når jeg er i 8. uge  

Og når de ikke tjekker HCG niveau, kan jeg ikke lige se, hvad de skal bruge det til.

Så skrev vi journal, registrede faderen og alt det der med sygdomme i familien osv. Jeg fik en pjece og en lille bog fra libero med og det var det. Så det var ikke det store, der kom ud af det.

Men jeg skal ind til min læge i næste uge og hun tager blodprøver, ved jeg. Går ud fra, at hun så også foretager en gynækologisk undersøgelse. Men det er lige før, jeg når at komme til scanning inden. Har ikke fået tid endnu, men henvisningen er sendt.

En sjov ting var, at hun satte mig til 8+0, dvs. jeg er 8+1 idag i deres system. De regner åbenbart med en standard 28 dages cyklus på alle, og så en margin på 14 dage plus/minus mht. termin. Dvs. min termin er 6. juni. Det er spøjst, at de gør det på den måde. Det forekommer mig noget unøjagtigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.