Fik ikke taget blodprøver igår til 1. graviditetsundersøgelse. Men de gør det også lidt specielt her i området. Lægeklinikken har sygeplejersker til at gøre noget af arbejdet og det var sådan en, jeg var hos igår. Vi snakkede bare graviditet og gener, hun tjekkede en urinprøve for graviditet - hvilket jeg syntes var lidt underligt, for selvfølgelig er jeg da gravid, når jeg er i 8. uge 
Og når de ikke tjekker HCG niveau, kan jeg ikke lige se, hvad de skal bruge det til.
Så skrev vi journal, registrede faderen og alt det der med sygdomme i familien osv. Jeg fik en pjece og en lille bog fra libero med og det var det. Så det var ikke det store, der kom ud af det.
Men jeg skal ind til min læge i næste uge og hun tager blodprøver, ved jeg. Går ud fra, at hun så også foretager en gynækologisk undersøgelse. Men det er lige før, jeg når at komme til scanning inden. Har ikke fået tid endnu, men henvisningen er sendt.
En sjov ting var, at hun satte mig til 8+0, dvs. jeg er 8+1 idag i deres system. De regner åbenbart med en standard 28 dages cyklus på alle, og så en margin på 14 dage plus/minus mht. termin. Dvs. min termin er 6. juni. Det er spøjst, at de gør det på den måde. Det forekommer mig noget unøjagtigt.
Anmeld